1

در شرایطی که حجاریان آدرس اغتشاش می‌دهد و خوئینی‌ها بر طبل حضور نیافتن مردم در انتخابات می‌کوبد، این هماهنگی خاص چه معنایی دارد؟

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۸ اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که واکنش‌ها به یک ادعای زمین خواری، مروری بر حوادث مهم امسال، امضای بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ کشور و غزه و بن بست آتش بس در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

دبیر مجمع روحانیون می‌گوید: کسانی که میوه انتخابات را چیده‌ و از کشته خویش ناخرسندند، ‌ گریبان کسانی را گرفته‌اند که با اکثریت همراهی و همدلی کرده‌اند، محمد موسوی خوئینی‌ها درباره انتخابات مجلس نوشته است کهآمارها و تحلیل‌ها میزان مشارکت را ۳۰ تا ۴۱ درصدِ واجدین شرایط رأی‌ تخمین زدند. پس از انتخابات، عده‌ای با ابراز خوشحالی از همین میزان مشارکت، آن را نشانه شکست دشمن و مُشتی محکم بر دهان بدخواهانی دانستند که مشارکتی کمتر از این را پیش‌بینی می‌کردند.

بیرون آمدن از دخمه سیاسی پس از مدت‌ها سکوت از سوی شیخ مرموز جریان چپ مورد توجه بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است، روزنامه آرمان ملی در گزارشی نوشته است:

موسوی خوئینی‌ چهره آشنایی است؛ یار امام(ره) که سمت‌های مهمی در کشور داشت و سال‌هاست که ترجیح داده سکوت کند، اما انتخابات ۱۱ اسفندماه سکوت او را شکست. عده‌ای از شدت و گستردگی تبلیغات دشمنان علیه انتخابات سخن می‌گویند ولی با توجه به انبوه تبلیغاتی که برگزارکنندگان انتخابات و طرفداران‌شان، به‌ویژه از طریق صداوسیما، برای توجیه و اقناع مردم به کار بستند-آن‌قدر زیاد که شاید گوی سبقت را از تمام انتخابات‌های پس از انقلاب اسلامی ربوده باشد- شایسته است که عدم مشارکت را به حساب هوشمندیِ مردم ایران بگذارند، نه به حساب تبلیغات دشمنان. یادآوری این نکته شاید مقبول افتد که تأمّل برای فهم درست امور، بهتر از توهین به دیگران است.

آیا خوئینی‌ها و حجاریان بصورت اتفاقی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند؟ / فرمان حمله به روزنه‌گشایان از دخمه صادر شد!

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان چرا انتخابات به اینجا کشید یادداشت موسوی خوئینی را در تیتر یک منتشر کرده و می‌نویسد:

سال‌هاست که محدودیت‌های خبری و غیرخبری بر جناب آقای خاتمی اعمال می‌شود و بدگویانش از هیچ زشت‌گویی‌ای فروگذار نمی‌کنند و تنها عِرض خود می‌برند و راست این است که آن که زیان می‌بیند نه خاتمی که کسانی‌اند که بر شیوه نادرست مدیریت‌شان بر کشور اصرار می‌ورزند و خودشان و مردم را گرفتار مشکلات روزافزون کرده‌اند و بدین‌ترتیب از همان سی‌واندی‌درصد هوادار خود نیز می‌کاهند، ‌ای کاش بدانند که در امر حکمرانی، پیروزی سرانجام با اکثریت است.

آیا خوئینی‌ها و حجاریان بصورت اتفاقی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند؟ / فرمان حمله به روزنه‌گشایان از دخمه صادر شد!

درباره سفسطه‌بازی موسوی‌خوئینی‌ها چند نکته شایان تذکر است. اولاً؛ ادعای احترام به اکثریت و تلاش برای مصادره به مطلوب با این واژه، به هیچ وجه با سابقه عملکرد امثال خاتمی و موسوی‌خوئینی‌ها سازگار نیست. آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در حالی رای ۲۴/۵ میلیون نفر را زیر پا گذاشتند که در پستو اذعان می‌کردند تقلبی آن هم به میزان ۱۱ میلیون رای امکان ندارد و اتفاق نیفتاده است.

پدرخوانده‌های افراطیون مدعی اصلاحات عمداً کتمان می‌کنند اما روزنامه‌های اصلاح‌طلب متعددی مانند شرق و سازندگی و دیگران بارها نوشتند که در اغلب کشورهای دنیا و در بسیاری از انتخابات‌ها حداکثر مشارکت ۷۰ درصد است و ۳۰ درصد غالباً میل به مشارکت ندارند.

هم‌زمان با فعال شدن خوئینی‌ها در آن سوی محور جناح چپ سعید حجاریان نیز در دفاع از تحریم انتخابات از سوی خاتمی به بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب حمله کرده است، آرمان امروز نوشته است:

این سنخ‌ بیانیه‌نویسی‌هایِ کمپینی- که فرض من آن است برآمده از گفت‌وگوی جمعی هستند و نه تجویزهای من عندی و دیگر اقسام تجویز! - عمده امر سیاست را به انتخابات تقلیل می‌دهند. اگر پاسخ روزنه‌گشایان به این ادعا منفی باشد، باید پرسید چرا طرح این مباحث به شکل روندی گفت‌وگومحور در ماه‌های منتهی به انتخابات ۱۴۰۲ منتشر و منعکس نشد؟ است، نگارنده‌/نگارنده‌ها و امضاکننده‌های این بیانیه آیا این شرط را ناچیز شمرده بودند یا برای آن اثری حداقلی قائل بودند؟

آیا خوئینی‌ها و حجاریان بصورت اتفاقی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند؟ / فرمان حمله به روزنه‌گشایان از دخمه صادر شد!

در این میان البته باید تأکید کرد که نقش اصلاح‌طلبان در مأیوس کردن مردم از صندوق رأی، لیست ندادن، اعلام عدم حضور در انتخابات و تشویق مردم به رأی ندادن عامل اصلی کاهش مشارکت در انتخابات است. رخدادی که در انتخابات ۹۸ روی کسانی از مردم تأثیر گذاشت و در انتخابات ۱۴۰۰ نیز موثر بوده و در انتخابات اخیر نیز تکرار شده است؛ مع‌الوصف پر واضح است که قوام انتخابات به قانون است و مادام که مُرّ قانون رعایت شود؛ همه انتخابات‌ها با هر میزان مشارکتی اما برگزار خواهند شد، همانطور که انتخابات مجلس برگزار شد.

اما سوال اصلی آن است که آیا حجاریان و خوئینی‌ها در ارائه این نظرات با یکدیگر هماهنگ هستند یا نه؟ در شرایطی که حجاریان آدرس اغتشاش می‌دهد و خوئینی‌ها بر طبل حضور نیافتن مردم در انتخابات می‌کوبد، این هماهنگی خاص چه معنایی دارد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • GE ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    12 2
    ﴿إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ﴾ کسی که یک ذره سواد قرآن داشته باشد و یک مقدار وجدان منافقین امروز را به وضوح می بینید. می خواهید منافقین را بشناسید، ببینید چه کسی لباس اسلام را پوشیده و برای غرب وحشی فاسد همجنس باز سینه می زند.
    • سوخته IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      خدا منافقان داخلی را نابود کند
  • طاهری IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    3 0
    پیروزی قاطع «پوتین» کاپیتان ،ورزشکار و سیاستمدار ، بر انسانیت مبارک باد!
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      نه پیروزی ترامپت دلال بیزینس من زن ستیز بر بد های بی نمکی مثل تو مبارک تر، حرف از انسانیت اربابانت را در غزه مخصوصا حامیان مردم غزه در دانشگاه های خود یانکستون را هم دیدیم پس خفه شو که اگر ذره ای شرف داری که میدونم نداری
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    12 2
    جرثومه های کثافت و منافق ها
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      6 3
      اصلاح طلبان تهوع آور لِنگ لَنگ جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت و توسعه و استقلال! چون تبدیل به سرمایه های صهیونی ها در ایران شده اند! البته اگر لقب پادو یا مزدور صهیونی ها را قبول کنند شایسته تر است !!!!
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 3
    خویینی قزوینی هست
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    3 1
    موسوی خوئینی ها کمونیست و جاسوس شوروی موسوی خوئینی ها در سال 1975 به آلمان شرقی می رود و سپس برای تحصیل عازم دانشگاه «پاتریس لومومبا» مسکو می شود؛ دانشگاهی که تربیت کننده بسیاری از نیروهای کمونیست یا وابسته به شوروی همچون کارلوس تروریست مشهور، یا ابومازن و مصطفی برغوثی بوده است. آنچنان که در آن سال ها از او با نام «کریپتو کمونیسم» نام می بردند و نشریه فرانسوی «پاری مارچ» در سال 1985 در این باره می نویسد: «اشخاص وارد به امور کرملین، معتقدند او یار «کا گ ب» در ایران و دوست قدیمی «حیدر علی اف» تنها مسلمان عضو دفتر سیاسی شوروی است. وی بی قید و شرط جورج حبش را تحسین می کند همچنین با ژنرال پناهیان کمونیست قدیمی که در سال های 45-1944 رئیس ستاد ارتش خلق جمهوری مهاباد بود ملاقات داشت. خوئینی ها که از سال 1975 در آلمان شرقی مستقر شده بود، تعلیمات خود را از «مارکوس ولف» ژنرال آلمان شرقی و رئیس سرویس های مخفی برلین شرقی دریافت می داشت.
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    5 0
    پدر موسوی خوئینی ها از اعضای ارشد فرقه تجزیه طلب دمکرات آذربایجان وابسته به پیشه وری در منطقه زنجان بوده که در درگیری با میهن‌پرستان زنجانی به فرماندهی خاندان ذوالفقاری، در سال ۱۳۲۵ کشته و فرزندش توسط اعضای فرقه در شوروی بزرگ میشود
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 0
    پدر موسوی خوئینی ها از اعضای ارشد فرقه تجزیه طلب دمکرات آذربایجان وابسته به پیشه وری در منطقه زنجان بوده که در درگیری کشته می شود
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    6 0
    پدر سعید حجاریان از یهودی های کاشان بوده و سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب جدیدالاسلام بوده و دارای تبار یهودی است
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      0 4
      اون موقع تو از کدام فرقه هستی
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    4 0
    اینها روی تفییر دین و نابودی اسلام تمرکز کرده اند ....من نمی دونم کجا برم که دینم را نجات بدم ..
  • کیوان. IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    3 0
    معنا پرواضح است نیازی به توضیح نیست دنیا طلبان هیچ چیز برایشان مهم نیست حتی امنیت ملی،باید بر کرسی ریاست بنشینند شده به هر قیمتی، اینان غم درد مردم ندارند..... . #عمروعاص های زمان را دریابیم
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    6 0
    یکی از نشانه های نفاق دروغگویی است اقای خویینی ها
  • US ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 1
    آیا باغ اتفاقی به نام شد؟
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      نه با کمک بی شرف هایی شد تا بتوانید کمک به اربابان شیطانی خود بکنید که مثل خر در گل مانده اند و به کمک تو نیاز مبرم دارند
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 3
    اینکه روسو را گفتم که انسان حتی در دوران شکارجی گری با حیوان متفاوته البته شواهد تاریخی اونها می گند در اون دوران مثلا ادم خواری بوده یا نوع روابط را می گند از نطر جنسی که نیاز به تحقیقات در این زمینه هست در نتیجه در راستای بازگشت به کمون اولیه معمولا ممکنه از فرهنگ کمون اولیه برای ازادی منطور داشته باشند ؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    طرح پزشک خانواده را اجرا میکنیم انشا الله ...
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 0
    سریال ازدهای هفت سر صد جمهوری اسلامی در راستای نگاه مجاهدین خلق است
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      4 0
      مهدی پسر بابا خودتی؟ یا نه فائزه دختر بابا هستی؟! شایدم عفتشوتی... لطفا تو فیلما را ببین و در راستای پاستا نگرد که گم میشی
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 3
    بهتره به فکر باشید.
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      1 0
      تو هم بهتره شنا یاد بگیری😉
  • عمو IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 2
    بعد از اینهمه علم بی سوادی محض به اصل مشکلات که همیشه یا آمریکا مقصّر بوده یا فلانی و فلان گروه ولی همیشه اصل مشکلات از روزنه به کجاها کشیده .
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      عمو یادگار فکر می‌کنی مثل آشنای دشمن بنویسی خیلی پوآرو میشی؟!
    • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      مشکلی فی الحال موجود نیست .مشکل ما فعلا ایجادمشکل وتلقین مشکلات توسط اصلاحات برای نشستن برتخت ریاست است .
    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      ازاحوالات مردم ایران زمین اگر جویا شوید همه خوش وخرم درحال خرید برای عید نوروز هستند وتمام مغازه ها کیپ تا کیپ پر وهمه خوشحال وخندان چون پسته خندان آماده می شوند برای جشن نوروز .کام ما ایرانیان را با سفسطه ی تلقین مشکلات تلخ نکنید .شیرین کام باشید
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 2
    اینکه چیزی علیه اسلام هست یا نیست را از کجا می فهمید ؟؟
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 1
    به نطر میاد یک عده دنبال از بین بردن جمهوری اسلامی ایران هستند شما چی شما کی هستید ایا به اسلام اعتقاد واقعی و قلبی دارید یا نه امیدوارم داشته باشید .
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 0
    از مسلمانان حمایت بشه از صمیم قلب ...
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 0
    از این به بعد تلاش زیادی خواهند کرد برای اوردن برنامه هایی که باهاش پروپاگاندا می کنند به داخل شبکههای اجتماعی داخلی از الان براش برنامه داشته باشید
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 0
    تمام سلبریتی هایی که تو انصاف نیوز در بخش زرد خبر معرفی می شند معرفی میشند تا به انگلستان و شرکتها عیره معرفی بشوند برای مورد استفاده قرار گرفتن ؟؟؟ قشنک با اسم و عقبه طرف را معرفی می کند برای سفیر دولت فخیمه بریتانیا
  • علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    5 0
    اینکه خوئینی ها و حجاریان آدم نیستند شکی نیست
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    3 0
    اینها سعی می کنند بین گروهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی مختلف و طبقات مختل و قومیتها یک هماهنگی و و همگرایی بر مبنای ایجاد حکومت دموکراسی سکولار و تعییر دین ایجاد کنند
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    3 0
    از احوالات غرب وحشی که مثل چیز در گل مانده اند و پادوهای هرزه داخلی آنها که بعد انتخابات تیرشان به سنگ خورده معلوم هست که سال سختی در پیش داریم که فتنه های زیادی را سعی خواهند کرد ایجاد کنند و خیلی هامان در این اوضاع رفوزه خواهیم شد تا یک گام دیگر به ظهور نزدیک شویم. 🤲ان شاالله که گام آخر برای ظهور حضرت حجت سلام الله علیه باشه🤲
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    نمیدانم کی میخواهید از این حملات کوته فکرانه جناح بازی دست بردارید و به خود آیید که با هم باشید این مملکت صاحب مرده مال و ملک شخص اول مملکت نیست چه برسد به شما جناح‌ها که اینقدر یکدیگر را میکوبید مملکت مال ملت است که متاسفانه حکومت دارد ملت را چپاول میکند
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    بطور کلی اصلاح طلبان حکمرانی در نظام را زیر سئوال میبرند اما اصل مریضی خود کہ ھمان نوکری غرب است را بروز نمیدھند کہ اگر این نبود راہ عملی حل مشکلات کشور را میدادند نہ اینکہ فقط ایراد بسازند۔ !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس