جشن فرودگاه

وزارت راه در حالی در فرودگاه های کشور اقدام به برگزاری آیین های سنتی کرده است که برخی خدمات فرودگاهی از کیفیت چندانی برخوردار نیستند!

سرویس جامعه مشرق _ طی روزهای اخیر فیلم ها و تصاویری از برگزاری جشن و آیین های سنتی ایرانی در فرودگاه های کشور منتشر شد که در شبکه های اجتماعی نیز مورد استقبال قرار گرفت.

رویکردی اگرچه آماتوری اما صحیح که باید به لحاظ فرم و محتوا و در یک بازنگری ویژه؛ همچنان ادامه یابد.

در همین حال اما خبرگزاری ایرنا به تازگی به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی گزارش داد که قاضی شعبه هفتم سازمان تعزیرات تهران در راستای نظارت های طرح نوروزی؛ از واحدهای صنفی فرودگاه بین المللی امام خمینی بازدید کرده و از بین 7 واحد صنفی بازدید شده؛ برای 3 واحد پرونده تخلف تشکیل داده است!

تخلفاتی که به ماهیت آنها اشاره ای نشده و بازرسی هایی که در متن خبر می خوانیم بر اساس گزارش های مردمی صورت گرفته اند.[1]

پیش از این و در اسفندماه سال گذشته بود که معاون سازمان بازرسی کل کشور نیز در بازدید خود از فرودگاه مهرآباد تهران به گرانفروشی بلیت ها اشاره کرده و گفته بود که در همین رابطه نامه ای به وزیر راه و شهرسازی ارسال شده است.[2]

باید این سوال را پرسید که آیا مردم و مسافران حاضر در 2 فرودگاه مهم پایتخت ایران و سایر فرودگاه های کشور؛ خواهان نمایش های سنتی هستند و بیشتر از دلخوشی های در نظر گرفته شده در وزارت راه خشنود می شوند یا از عمل وزارت راه به قانون، مقابله با گرانفروشی و خدمات بهتر؟

پاسخ مشخص است و اگرچه همانطور که اشاره کردیم؛ مردم به نوآوری و طرح های بدیع نیز اقبال دارند اما این ابتکارها هنگامی مثبت ارزیابی می شود که رویدادهایی نظیر اخبار بالا رخ ندهند و ارباب رجوع اطمینان داشته باشند که مثلا در هنگام حضور در عرصه های خدمتی وزارت راه؛ همانطور که شاهد تلاش یک وزارتخانه دولتی برای شادمانی و نشاط هستند؛ البته از خدمات خوب و مطمئنی هم برخوردار خواهند بود و حواس مدیران ستادی وزارت راه به "ممانعت از گرانفروشی" و افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی نیز هست!

***

1_https://irna.ir/xjQ97v

2_mshrgh.ir/1585135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    5 0
    همه کار فرهنگی را دوست دارند. اما حیف برنامه ریزی فرهنگی بلدنیستند. تمدن با فرهنگ اسلامی شکل وشمایل گیرد. فرهنگ لودی گری نیست فرهنگ شامل تمام دین ودنیای ماست. همانطور که توانستید با برنامه های غربی فروشگاه های زنجیره ای دست هزارکاسب را ازپشت ببندید. تا تمدن بزرگ شکل بگیرد. بیایید مسئولین کاری کنید که دست هزار نفر را درفرهنگ جهادی به هم بفشرید تا آنچه را که شهید آوینی می فرمودند بنا گذاشته شود امیدوارم بتوانید آسیب شناسی کنید وتمدن اسلامی را با اجتماعات بزرگ پیگیری نمایید. یعنی همه باهم مهربان باشند همه باهم فرهنگ اسلامی را رعایت کنند همه به فرهنگ اسلامی عشق بورزند. همه باهم نماز بخوانند همه باهم ادب داشته باشند همه باهم از اینترنت فرودگاه بدون رمز استفاده کنند همه باهم غیرت داشته باشند همه باهم رعایت اخلاق را بچشند همه باهم عزت کشور را دنبال کنند همه باهم حجاب داشته باشند. همه باهم دشمن شناس باشند. همه باهم خط سیر انقلاب را دنبال کنند همه باهم دوستی ورفاقت را دنبال کنند. همه باهم لباس تمیز بپوشند همه باهم پوشاکشان بامد ایرانی تنظیم گردد برای هرقشر وجامعه ای لباس مخصوص داشته باشند همه باهم درایام شادی شاد ودرایام محزون حزین باشند همه باهم به یکدیگر اکرام نموده واحترام بگذارند. همه باهم وحدت ویگانه باشند همه به بزرگان کشور احترام بگذارند. همه بزرگان بزرگوار باشند. از راه به جاسوس وبیگانه پرست خودداری شوند. همه باهم گردشگریشان براساس حلال وحرام تنظیم گردد. همه باهم صنعت تولید بر خدمت ومصرف اولویت یابد. همه باهم تجارت بر اصل خداپسندانه را مدنظر قرار دهند همه باهم اقتصاد را به گردش دربیاورند. نخبگان به دنبال تحقیق وپژوهش بوده ودرجامعه این موضوع اولویت بگیرد
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    3 4
    دستشون رو باز میذارن با گرون فروشی پول مردم از جیبشون در می یاد میره توجیب گرون فروش بعد دولت میاد دست میکنه تو جیب متخلف سهم خودش رو به اسم جریمه برمیداره میبره حالا بفرمایید سر کی کلاه گشاد رفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس