محمدهادی‌ سبحانیان

رئیس سازمان امور مالیاتی اخیرا گفته است از ایده‌های مالیات‌ستانی حمایت‌های مادی و معنوی می‌کنیم!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

فاکتور 2 برگ برای جریان تحریم و جریان امنیتی

فاکتور 2 برگ برای جریان تحریم و جریان امنیتی/ حمایت مادی از ایده‌های مالیات‌ستانی!

مجید انصاری، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با جماران گفته است: امروز ما کاری کرده‌ایم که مهمترین جلوه‌ حضور مردم‌، که شرکت‌ در انتخابات، آن هم دو انتخابات مهم خبرگان و مجلس‌ که هر دو در سرنوشت‌ آینده کشور مؤثر و حیاتی هست، -مردم- فکر کنند آمدن آنها مؤثر نیست و از اثرگذاری رأی و صندوق‌های رأی ناامید شده‌اند که این بسیار خطرناک است.

او که در هنگام حضور در شعبه اخذ رأی سخن می‌گفت تصریح کرده است: خیلی متأسف و متأثر هستم‌ و با قلبی اندوهگین از حسینیه جماران خارج شدم. من به حساب تأکیداتی که حضرت امام در وصیت‌نامه خودشان داشتند، تأکیداتی که رهبری داشتند و تأکیداتی که‌ وجدان خودم داشت، به زحمت خودم را قانع کردم‌ که‌ رأی بدهم.[1]

*اینکه افرادی از مردم احساس ناامیدی از صندوق رأی دارند؛ ویروسی عفونی است که دوستان آقای انصاری با تز "تحریم انتخابات" به ذهن آن کسان از مردم تزریق کردند.

وگرنه هیچ ذهن منصفی نمی‌پذیرد که یگانه راه اصلاح امور جامعه که همانا صندوق رأی است را ذبح کند و پا بر گزینه نافرمانی مدنی، ناامنی و اسلحه بگذارد.

پس آقای انصاری باید تیغ انتقاد خود را به سمت دوستان تحریمی خود و از جمله شخص لیدر اصلاحات بگیرد که تا توانستند بر آتش کاهش مشارکت و تحریم دمیدند.

بماند که البته پیش‌بینی خبیثانه بانیان تحریم انتخابات نیز چندان محقق نشد و مردم مشارکت خوبی در انتخابات داشتند.

در تشریح بیشتر علت ناامیدی بخشی از مردم از صندوق رأی همچنین می‌توان به مواضع شخص آقای انصاری نیز اشاره کرد که بعنوان یک رجل سیاسی پر سابقه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اما می‌گوید "به زحمت خودم را قانع کردم رأی بدهم"!

طبعا وقتی انصاری با آن سابقه سیاسی اما سمپات جریان "تحریم انتخابات" باشد و بگویم خودم را به زحمت قانع کردم؛ انتظاری از آن کسان مردم عادی و جوانان عزیز نیست که اساسا قانع نشوند.

بیان این نکته ضروریست که برخی وابستگان جریان تحریم انتخابات از آنرو با اخم رأی داده‌اند که رفیق دزد و شریک قافله باشند. یعنی برای دوستان تحریمی خود همین اخم‌ها را فاکتور کنند و برای نهادهای نظارتی و امنیتی و قضایی هم برگه رأی خود را!

برخورد با این جریان خطرناک، جهاد تبیین، عزم قاطع و بصیرت نافذ طلب می‌کند.

***

حمایت مادی از ایده‌های مالیات‌ستانی!

فاکتور 2 برگ برای جریان تحریم و جریان امنیتی/ حمایت مادی از ایده‌های مالیات‌ستانی!

هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی طی سخنانی در سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی گفته است: امروز بخش زیادی از گلایه‌های فعالان اقتصادی نشات گرفته از میزان مالیات پرداختی نیست بلکه نشات گرفته از تبعیض است و قطعا اگر بدانند که محاسبه مالیات‌ها سیستمی بوده و برداشت سلیقه‌ای در کار نبوده رضایت آنها بیشتر جلب می‌شود.

به گزارش ایلنا، او همچنین تصریح می‌کند: از ایده‌های مالیات‌ستانی حمایت‌های مادی و معنوی می‌کنیم![2]

*جالب است که به جای شنیدن حمایت از ایده‌هایی که موجب آسایش بیشتر مردم و معقول کردن مالیات‌ها می‌شوند؛ شاهد این هستیم که آقایان می‌خواهند از ایده‌های مالیات‌ستانی هم حمایت معنوی کنند!

ما قضاوت درباره این ایده عجیب سازمان امور مالیاتی را به قضاوت مردم می‌گذاریم.

گفتنیست، وزیر اقتصاد دولت نیز سال گذشته خطاب به سازمان امور مالیاتی از لزوم ورود مالیات‌ستان‌های خصوصی گفته و اظهار کرده بود: از سازمان امور مالیاتی می خواهم با برون سپاری امور، ظرفیت شرکت‌ها و گروه‌های نخبگانی کشور را برای کشف الگوهای فرار مالیاتی و شناسایی فرارهای مالیاتی مورد استفاده قرار دهد.[3]

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1624941

2_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1454476

3_ mshrgh.ir/1471988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    23 5
    جناب آقای انصاری شما که علی الظاهر می خواهید خود را مرید امام راحل بنمایانید ممکن است بفرمایید نظر شما در باره لیبرال ها با نظر امام خمینی آیا یکی هست؟!؟!!!!!
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      16 7
      کنار حوزه های رای گیری برخی کفتارها و لاشخورها تردد میکردند فیلم میگرفتند بوی کباب شنیده بودند غافل از اینکه خر داغ میکنند خیلی هم ترسو بودند یک قدم طرفش برمیداشتی تا 100 متر فرار میکرد اینها بدانند این نظام با دعای ولیعصر عج الله میماند همه انها و صاحبانشان بایدن و نتانیاهوی خونخوار کفن خواهند شد و انشاءالله ظهور محقق میشود
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      8 5
      احسنت
    • FR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      8 2
      این ها شارلاتان های سیاسی هستند در مسیر عکس انقلاب خمینی میروند و دم از خط امام میزنند
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      11 0
      اصلاح طلبان و دار و دسته هاشمی و روحانی باعث ناامیدی مردم شدند نرخ مشارکت از سال 98 کاهش یافت مجید انصاری بهتره ساکت باشه.
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      5 0
      یک گروه سی درصدی که کلا تو مجلس رأی ندادند. یک عده هم به خاطر شرایط اقتصادی که محصول همین اصلاحات بود رأی ندادند. گروه سوم هم چپی‌ها بودند که باز از سر لجبازی رأی ندادند. عامل بدبختی های کشور همین چپی‌ها هستند که حضرت امام فرمودند رضا خان و محمدرضا خان رفتند، با این وابستگان فکری حالا حالا ها کار داریم.
  • سپیده IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    3 2
    سیاستمدار طبق نظر مردم عمل می‌کند.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      2 4
      این حرف غلط است
    • FR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      8 0
      کدام مردم ؟ آنکه سختی معیشتی مردم را بهانه مخالفت می‌کند ولی آنها را مردم نمیداند ؟!
  • احمدو IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    17 4
    خاتمی ذات درونی خود را نشان داد دشمنی با نظام اسلامی
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    7 5
    ذهن بیمار که مال شما و امثال شماست که نشون داد هیچی نیستید
  • مقدس IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    13 3
    مجيد انصارى بيخودى معركه گيرى نكن فرقه ننگ آلود و خائن شما بدون اجازه mi6 آب هم نميخوريد !! يه مشت مفتخور وطن فروش حقير .
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    11 4
    نباید گذاشت دشمنان نفوذی برای کشور تصمیم گیری کنند. باید مسئولین با دشمنان شناخته شده داخلی با اشد مجازات برخورد کند تا حساب دست دشمنان خارجی هم بیاید
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    6 4
    با ریشه های کم کاری و عقب ماندگی خود خواسته توسط نفوذی ها برخورد نکنید همین آش است و همین کاسه . فاسدان پیر و ملاکی که دنبال نابود کردن نیروی جوان و افزایش ناکامی در استان ها هستند و فکر می کنند خوانین و صاحب حق های پولدارند را کنار نزنید جوانان فریب خورده کنارتان می زنند . حلقه های علمی و صنعتی در استان ها ایجاد کنید تا جوانان کار و شغل و شکوفایی پیدا کنند و تمام مراکز صنعتی راکد و کم فعالیت را در قدس صنعتی ها تحت فشار بگذارید
  • حاجی اذری IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    5 5
    معلوم شد که باصطلاح اصلاحاتچیا عقیده به لایت فقیه ندارند.وواقعا کلیات قانون اساسی را قبول ندارند.در اینصورت سوالات زیادی به ذهن می‌آید ایااینطور نیست؟ اینهمه روایت پیرامون ولایت.....اینهمه تاکید امام راحل به آن در کتاب ولایت فقیه ....اینهمه توصیه حضرت امام( پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد.) این پیام هنوز از دیوارها پاک نشده است.....وهمینطور اصل مترقی قانون اساسی یعنی اصل۱۱۰ .....اینهمه تاکیدوتبیین رهبری.... آیا کفایت نمیکرد؟آخه میگن العارف یکفیه الاشاره.....!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    9 2
    شخصی که در رای دادن تردید داشت که مصلحت آن اظهر من الشمس است. آیا می تواند مصلحت یک ملت را در مسائل پیچیده درک کند؟
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    10 1
    اقای انصاری لطفا خودتون رو قانع کنید که کلا از صفحه سیاسی کشور برید کنار ما راضی نیستم شما انقدر زحمت بکشین لازم نکرده دلتون هم برای مردم بسوزه چون به هیچ وجه باورمون نمیشه ،نه تنها کارنامه ی این دنیاتون سیاه، کارنامه ی اون دنیاتون هم سیاه واین در اثر دروغ ونیرنگ ذاتی شماست خجالت هم خوب چیزی هست🧐👎
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    8 1
    انصاری وامثال آن از خاتمی خطرناکترند ... واقعا همینطوره ... خدا را شکر که مردم ، کم کم این ها را می شناسند و ان شاءالله ، ریشه ی این سرمایه های صهیونیستی در همه ی جهان بخشکد ...
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    10 4
    عمرعاص ازعنصاری مرد تر است باانتخاب منتظری بودن نظر امام شریف ره همگی اهل سقیفه شدن
    • سید IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      1 4
      کدام مردم ۴۰درصد پس۶۰درصددیگرمردم نیستند البته من به عشق امام و رهبری رای دادم
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      5 3
      همه مردم هستند چه 40 درصد رای دهنده و چه بقیه مردم که به خاطر هنرنمایی امثال انصاری و حسن روحانی در 8 سال و وعده های برجامی پوچ با مشکل اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.تفکیک بین مردم کار منافقین است و نه عاشق امام و رهبری.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    8 1
    امیدوارم آقایان سر عقل بیایند قبل از اینکه برایشان خیلی دیر شود.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    3 0
    از امریکا تا کانادا سازمانهای نظر سنجی آنها صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن این جماعت این قدر پر رو نمی شدند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    4 0
    ادارک سازمان مالیاتی بسیار ضعیف است البته مقصر وزیر و نمایندگان هم هستند دو اصل در مالیاتی ستانی مهم است حالا چه بر درآمد چه تراکنش چه عایدی سرمایه چه مجموع در آمد اول لحاظ مالیات بر درآمد یعنی تورم از سود کم شود دوم بلند نظری در مالیات گیری طوری اکثریت مردم عادی را نگران و در گیر نکند مثلاً امسال محاسبه حساب تجاری 100تراکنش و 35 میلیون است فرض کنیم این شخص واقعا دارد برای معیشت خود کاسبی میکند مگر 35 میلیون تومان چقدر سود دارد نهایت 12 میلیون تومان خوب این مبلغ نصف خرج ماهانه شخص هم نیست یا مقدار تراکنش در سال حتی این کار به نفع خود سازمان مالیات هم هست بجای اینکه خودت را با 40 میلیون مردم درگیر کنی با 5 میلیون دانه درشت درگیر کن چون آنجا هم پرآمد بیشتر است هم خوب بلد هستند فرار کنند
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    5 0
    جناب انصاری شما بهتر عمامه ات را بر دارید چون در دیانت شما شک وجود دارد ،آدم روحانی اینهمه خلاف رفتار نمیکند ،هنوز خون فتنه ۸۸ برگردنت سنگینی نمیکند؟
  • FR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    3 0
    اصلاح طلبان در واقع همان بر اندازان اند که سالهاست نظام با سعه صدر و با اعتماد بنفس کامل از استحکام ریشه انقلاب ، آنها را تحمل می‌کند تا خود بخود در شعله های خود محوری شان بسوزند و خاکستر شوند
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    2 0
    خجالت بکش
  • حمیدرضا IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    3 2
    اقای نویسنده مقاله مالیات. مگر گرفتن مالیات با ارامش مردم در تناقض است
  • IE ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    2 1
    جناب س. کلی خانواده ها را از یارانه محروم کرد وآنها را جزء دهک 10 قرار داد!! وپست ریاست امور مالیاتی را صاحب شد .حالا هم خشک وتر را با هم میسوزاندتا مالیات بیشتری از شرکتها واشخاص بگیرد !!برای شرکت ما که 1/5 ماه در سال 88 کار کردیم حدود 12 ماه کارکرد بدون سند زده است !! خیلی عصبانی هستم .اگر به خاطر رهبر نبود من هم در انتخابات شرکت نمیکردم .این قبیل مالیات ستانی بیت المال را به حرام آلوده میکند .مشرق لطفا این موضوع را پیگیری کنید ومقالات روشن گر در این مورد تهیه کنید .
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    56 0
    فصیه ززا تا براندازی و واز بین بردن اسلام با تفاوتها و معنا سازی های مختلف میره
  • داریوش IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    3 0
    هر وقت جریان اصلاحات توانستند جواب 8 سال افتضاحات روحانی را بدهند می‌توانند باز هم مثل قبل در رقابت‌های انتخاباتی به امید پیروزی شرکت کنند ولی خودشان خوب می‌دانند روحانی بلایی بر سر کشور آورد که اصلاح طلبان تا 20 سال آینده هم نمی‌توانند قد راست کنند و خواه ناخواه جریانات سیاسی جدید جای آنها را خواهد گرفت
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    4 0
    نکبت های اطلاح طلب
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 0
    روی مشکلات اقتصادی بخش نطامی کار می کنتد نطامیان ما بعد از بازنشسوگی هم باید در اندیشکده هایی باشند مربوط به خود وزارت ها و سازمانهاتا بتونند مشاوره و تحقیقات داشته باشند برای عملکرد بهتر و اگر جوانترهایی هم وارد این اندیشکده ها شدند زیر دست اینها کار کنتد
  • محمدایوب IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    5 0
    آقای انصاری به اندازه وزنت حرف بزن با آن همه سال کاندید شدی 60هزار رای آوردی الان ثابتی یک جوان چند برابر تو رای آورده علی مطهری هم با دارودسته اصلاح طلبان آمد نفر 60هم نشد نوبخت با حمایت لاریجانی بود رای نیاورد خواهشاً برای یک بار هم شده خجالت بکشید از امام دم نزنید روح اورا عذاب ندهید چرا یک بار درمیان مردم نمی آیید مگر 22بهمن یادگار امام خمینی نیست کجا بودی آنها که در جماران رفت و آمد دارند میراث خوار امام مصطفوی کجا بود
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    یادتون باشه در پرونده های حقوق بشری از نقطه صعف قاصی ها فردی خانوادگی و عیر سو استفاده خواهند کرد
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    2 1
    این آقایان باید محاکمه شوند که با رای ملت قبلا چه کردند که مردم نا امید شدند الان هم فاز دفاع از مردم را گرفته اند
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    2 0
    به اعتراف خودش «امروز ما کاری کرده‌ایم » .... « که مردم نا امید شدند».
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 1
    جناب آقای انصاری ! بزرگ روحانی اصلاح طلبان تهوع آور ، اگر تمامی شهدا با این همه حقارت و منّت گذاری بر بندگان خدا ، که شما برای یک رأی دادن ساده مطرح میکنید ، رفتار میکردند ، آیا برای رضای خدا قیام کرده و جانفدای اسلام و ایران اسلامی و امت رسوا ل الله ( ص ) میشدند ؟؟ برای رضای خدا ، اگر هنوز اعتقاد دارید ، بس کنید !!
  • مقدم IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    2 0
    آقای مجید انصاری با این تفکر در تشیص شرکت در انتخابات که از اصول پایداری نظام میباشد دچار تردید و به زحمت خود را قانع کرده که رأی بدهد .پس در مجمع تشخیص مصلحت چه کاری میکند
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      احسن
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 0
    همين كه اعتراف ميكند با جان كندن خودشو راضي كرده رياكارانه راى بده ‼️ كافى است كه مجمع تشخيص مصلحت اين سم مهلك را از خود دور كند،،،
  • علی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    2 0
    وای به حال امروزی که انسان اعتقادات خود را قربانی جناحهای سیاسی کند
  • رضا IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    1 0
    آقای انصاری متاسفم برای شما...رای مردم شمادر ایام فتنه به لگد مال کردید ..مردم از امثال شما که لباس مقدس پوشیده اید و عیه رای مردم به خیابان آمدید چه انتظاری دارند اگر این لباس کنار می گذا شتید بعد به فریب مردم مشغول بودید مهم نبود
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    نیامدن مردم تقصیر وبلکه ماموریت کیست .وقتی رحم اجارهای وعملکرد اصلاح طلبان فقط تخریب است طبیعی میباشد که مردم میوههای زهرالود سیب وگلابی امثال برجام انها رابی تفاوت کند عامل اصلی والبته ماموریت شما همین است که تاحدودی بخاطر مماشات دستگاه قضا .کارگر افتاده اگر خواستار بی تفاوتی مردم نباشنا باید با فساد بدون ملاحظه چه سیاسی اقتصادی واجتماعی برخورد قاطع شود تاامید بوجود بیاید اگر بعضی ردصلاحیت افراد خاعن نبود مشارکت پایین تر ازاین بود حضور این تعداد یک پیروزی میباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس