حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

حزب چپ اتحاد ملت در بیانیه‌ای رسمی بر شرکت نکردن در انتخابات یا همان "تحریم انتخابات" تأکید کرد. برخی محافل تحلیلی معتقدند این جرأت‌یافتن توطئه‌گران اثر فقدان برخورد امنیتی است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

یک چپ تحریمی به مخالفت خاتمی با مشارکت انتخاباتی اذعان کرد

خاتمی چگونه مخالف انتخابات شد؟!

راز دشمنی با قالیباف/ لیدر اصلاح‌طلبان چگونه مخالف انتخابات شد؟!

حسین نورانی‌نژاد، عضو کادر حزب اتحاد ملت و از چپ‌های تحریمی اخیراً طی یادداشتی در واکنش به بیانیه اصلاح‌طلبان نجیب برای حضور در انتخابات نوشته است: کنش 110 نفری اخیر که تعدادی از بهترین دوستان سالم و صادق و آزادی‌خواهم در آن هستند به گمان من حرکت اشتباهی بود. اگر صرفا تحلیل است، چرا با قشونی از امضا و در آستانه انتخابات؟ پس یک اکت سیاسی بود و اهمیتش هم در همین معناست. خیمه‌ای بنا شد که عده‌ای ذیل آن به نحومعنادار جمع شدند و برای آن یک «دیگری» ساختند.

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، او تصریح می‌کند: این که برخلاف ظاهر متن که روزنه‌گشایی در حاکمیت را بیان می‌کند، مرزبندی درونی با دیگر دموکراسی‌خواهان را رقم زده‌اند و «دیگریِ» این کنش، مابقی اصلاح‌طلبانند. با مواضع اخیر آقای خاتمی هم حتما مغایر است.

نورانی‌نژاد پس از اعتراف به اینکه بیانیه 110 امضایی با موضع خاتمی مغایر بوده است، در مذمت نامه مذکور می‌افزاید: انتخاب این زمان برای این حرکت، بدون این که تهیه لیستی در کار باشد، یعنی لطمه به کنشی که آهسته آهسته و حساب شده در جبهه اصلاحات پیش می‌رفت. +

*اعتراف و اذعان نورانی‌نژاد به اینکه موضع مشارکت‌جویانه چپ‌های نجیب با موضع تحریمی خاتمی مغایر بوده است؛ برگه مهمی را تا همیشه در پرونده لیدر اصلاح‌طلبان قرار داد.

فی‌الواقع اگر نورانی‌نژاد هم اذعان نمی‌کرد لکن پر واضح بود که خاتمی همچون انتخابات‌های گذشته؛ عنان خود را به دست هسته تحریمی اصلاحات داده و جرأت و عزمی هم برای مخالفت با رویکرد تحریم انتخابات ندارد.

شاهد مثال اینکه وبلاگ مشرق پیش از این در یکی از شمارگان خود پیرامون موضع انتخاباتی خاتمی نوشته بود:

"نجبای اصلاحات اگرچه قصد دارند احترام خاتمی را علیرغم رویکرد تحریمی‌اش حفظ کنند اما باید توجه داشت که در وادی سیاست، حقیقت مهمتر از احترام بزرگی و غیره است و خاتمی هم عملا در جرگه چپ‌های تحریمی قرار گرفت."[1]

گفتنیست جبهه اصلاحات پس از صدور بیانیه مشارکت‌خواهانه اصلاح‌طلبان نجیب به شدت دچار برآشفتگی شده و علیه بیانیه مذکور مواضع تندی را اتخاذ کرده است.

مواضع تندی که چپ‌های نجیب را به دفاع از تحلیل خود وا داشته است.[2]

***

"دشمنان زندگی خوب مردم" همچنان به کارنامه می‌تازند

کارنامه خوب؛ راز دشمنی با قالیباف

راز دشمنی با قالیباف/ لیدر اصلاح‌طلبان چگونه مخالف انتخابات شد؟!

سعید محمد، چهره نزدیک به یک سخنران محفلی طی اظهاراتی، مجددا به قالیباف تاخته و گفته است: من اصولا با اشخاص مشکلی ندارم، بحث من مبنایی است. اعتقاد من این است که نباید نظام برای عملکرد اشتباه اشخاص هزینه شود. آقای قالیباف و خانواده ایشان رفتارهایی خارج از چارچوب های آرمانی انقلاب از خود نشان داده‌اند و این برای مردم سؤال بر انگیز است چرا که اگر هر فردی حتی یکی از مشکلات ایشان را داشت صد باره حذف یا برکنار می‌شد اما چرا ایشان کماکان بدون پاسخگویی به مردم در حال استمرار و تثبیت و ارتقاء جایگاه مدیریتی خود است؟

به گزارش ایلنا، او می‌افزاید:‌ چرا ایشان هیچوقت در باره ابهامات موجود در خصوص تخلفات در هلدینگ یاس، موضوع توقف بحث تحقیق و تفحص از شهرداری تهران قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ توسط مجلس دهم، موضوع تک رای خانم الهه راستگو به ایشان جهت تصدی پست شهرداری تهران، موضوع تراول های واگذارشده به اشخاص، موضوع فرزندانش و ده‌ها موضوع دیگر هیچگاه باز خواست نشده و پاسخگو هم نبوده است.

محمد اظهار کرده است: این مصونیت به خاطر چیست؟ اگر مشکلی نیست که چرا به مردم شفاف و صادقانه توضیح نمی‌دهند تا مردم خصوصا نسل جوان اعتمادشان را از دست ندهند. چرا که امروز حفظ انسجام ملی و ایجاد سرمایه اجتماعی برای نظام از اولویت ها است.[3]

*خیزش "دشمنان کارآمدی" و جماعت بی‌هنر، قصه‌ی همیشه‌ی تاریخ است و ورقی در سرگذشت‌های رجال نیست که طی آن به تقلای بی‌هنران برای منزوی‌سازی باهنران برنخوریم.

ما قضاوتی درباره نیت یا انگیزه محمد از دشمنی‌ورزیدن با محمدباقر قالیباف نداریم لکن نمی‌توان از این مسئله گذشت که محمد نیز همچون سایر منتقدان قالیباف در میان عدالتخواهان تندرو، اصلاح‌طلبان و مدیران بی‌کفایت؛ هیچ کارنامه خاصی از کارآمدی یا عملکرد جهادی ندارد.

این بی‌کارنامگی البته باید مد نظر مردم نیز باشد. چه اینکه جامعه اگر نداند "بی‌هنران و دشمنان زندگی خوب مردم" چه کسانی هستند و کدامیک از رجال مانع بروز کارآمدی انقلاب اسلامی در معیشت مردم می‌شوند؛ آنگاه با خطرات بزرگی مواجه خواهد شد.

محمد در اظهارات فوق‌الذکر همچنین در حالی مدعی شده قالیباف رفتارهایی خارج از چارچوب های آرمانی انقلاب داشته و پاسخگو هم نبوده است که به اثبات اسناد و مدارک می‌توان گفت محمد در حال دروغگویی است!

زیرا اولا سندی مبنی بر اینکه شخص آقای قالیباف مرتکب چنین رفتاری شده باشد، نداریم، ثانیا ادعای وجود "ده‌ها موضوع دیگر" کاملا بلاوجه است و ثالثا در بحث پاسخگویی هم نه تنها نهاد قضایی کشور تاکنون درباره تمام شایعات شایعه‌پراکنان علیه قالیباف موضع رسمی گرفته بلکه قالیباف هم بارها و بارها پیرامون دروغ‌هایی که علیه او گفته می‌شود توضیح و تنویر داشته است.

باید دانست که اگر کارنامه خوب و جهادی قالیباف وجود نداشت؛ هرگز این سطح از هجمه و دروغ‌پراکنی علیه او رخ نمی‌داد.

***

بیانیه رسمی برای "تحریم انتخابات"!

راز دشمنی با قالیباف/ لیدر اصلاح‌طلبان چگونه مخالف انتخابات شد؟!

حزب چپ اتحاد ملت به تازگی در بیانیه‌ای با تأکید بر تحریم انتخابات نوشت: پیش از انتخابات، یا باید تغییرات سیاستی معطوف به مطالبات ملت از سوی حاکمیت اتفاق می‌افتاد تا نشانه‌ای از انعطاف در جریان حاکم دیده شود یا نشانه‌هایی از تغییر رویکرد به انتخابات تا مردم ناراضی به اتکای آن امیدوار به اعمال تغییر از طریق انتخابات شوند. اما به جای این تدابیر، با به کار بستن قانون جدید و پر مساله انتخابات، پیام منفی مضاعفی را به جامعه و نخبگان منتقل کردند و عملا شرایطی را پیش آوردند که بسیاری از صاحبان شرایط نمایندگی انگیزه‌ای برای ورود در انتخابات نیابند و تجربه‌های پیشین اعمال نظارت استصوابی و رد صلاحیت نخبگان و فرهیختگان و پیش‌بینی سخت‌تر شدن موانع، رغبتی در احزاب و سازمان‌های سیاسی اصلاح‌طلب جهت ثبت‌نام افراد مورد اعتماد خود باقی نگذاشت.

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، بیانیه مذکور می‌افزاید: در عین حال بسیاری دیگر از شخصیت‌های صاحب صلاحیت و مورد اعتماد مردم و نخبگان سیاسی و اجتماعی که ثبت‌نام کرده بودند با روال غلط احراز صلاحیت ناظران از گردونه بیرون ماندند. تکرار مکرر این رویه غلط بر فضای سرد سیاسی و بی‌اعتمادی و رویگردانی اکثریت جامعه از مداخله در روندهای انتخاباتی افزود تا جایی که معدود نظرسنجی‌هایی که نتایج آن جسته و گریخته منتشر شده است حاکی از عدم تمایل اکثریت جامعه به شرکت در انتخابات است.

در موضع انتخاباتی این حزب همچنین می‌خوانیم: حزب اتحاد ملت در کنار سایر اعضای جبهه اصلاحات ایران متکی به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و در چارچوب حقوق و تکالیف اخلاقی و قانونی خود، ضمن تاکید بر راهبرد متین و جامع انتخاباتی جبهه اصلاحات و رعایت تعهدات و مصوبات آن در مورد انتخابات اخیر، اعلام می‌کند که متاسفانه شرایط مشارکت را برای خود جهت ارائه لیست در این دوره از انتخابات فراهم نمی‌بیند و ضمن احترام به همه افرادی که اجازه‌ ورود در رقابت‌های انتخاباتی را یافته‌اند اعلام می‌کند که در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کاندیدا یا فهرست مورد تایید و حمایت ندارد. با این حال با تاکید بر اهمیت "نهاد انتخابات" که معنابخشی به آن عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و با توجه به نقش یگانه آن در تامین حق حاکمیت ملی، بر عهد خود برای تلاش جهت احیای این آرمان سیاسی با استفاده از ظرفیت‌های سیاسی و مدنی موجود پای می‌فشاریم.

*حزب اتحاد ملت اصلی‌ترین رکن تشکیلاتی مشوق تحریم انتخابات بود که توانست با عملگری در جبهه اصلاحات و نیز بر صدر نشاندن دبیر خود (آذر منصوری) در سمت رئیس جبهه اصلاحات؛ پروژه حجاریان مبنی بر مشارکت مشروط یا همان تحریم انتخابات را عملی کند.

فرازهای منتخب و اصلی بیانیه مذکور نیز چیزی جز مبانی مشارکت مشروط و تحریم انتخابات نیست.

مبانی خیانت‌باری که می‌گویند قانون و نظام اسلامی باید در مقابل خواسته‌های نامشروع سیاسیون کوتاه بیایند و بخاطر مشارکت بالا مرتکب هر فعلی حرامی بشوند.

چیزی که در ساحت دین، عقلانیت و نظام اسلامی پذیرفته نیست.

نکته عجیب در قبال بیانیه مذکور این است که شاید در هیچ دموکراسی پیشرفته دیگری در جهان شاهد این خیانت علنی در قالب "بیانیه رسمی تحریم انتخابات" نباشیم.

و این از عجایب روزگار ماست که به دلیل مظلومیت نظام اسلامی حادث شده است.

سعید حجاریان پیش از این وعده داده بود که در پیش‌روی تحریم‌گران انتخابات "نافرمانی مدنی" قرار دارد.[4]

***

1_ mshrgh.ir/1577099

2_ mshrgh.ir/1577492

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1451886

4_ mshrgh.ir/1575051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 84
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    واقعنی قالیباف اگه کارامد نبود بهش حمله نمیکردن. میشد یه کیس معمولی. پس این نشان از مدیریت قوی و کارآمد ایشون داره
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      22 70
      موافقم
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      21 71
      هیچ انسانی کامل نیست ولی من هم با نظر شما کاملاموافقم
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      57 7
      با لین منطق اگر شما به روحانی حمله کنید نشاندهنده کارآمدی ایشان است.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      7 38
      درود برقالیباف ،من که بهش رای میدم حالا بعضی دل درد گرفتند به کنار ،مدیر قابل وکارآمدی است
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      20 10
      بعضی ها همچین از جمهوری اسلامی توقع نون وآب دارند انگار جمهوری اسلامی خداست .عزیزمن روزی دهنده خداست مفتی مفتی از آسمون سکه نمی باره باید تلاش کنید .بعدش همه یک شبه ره صدساله طی نکردند.یک عده هم انگار می خوان هرخبط وخطایی کنند وهرجنایت وقتلی مرتکب بشن هیچ مجازاتی در کار نباشه وهیچ پاسخی به قانون ندهند .طرف مجازات نشه چون دل مادرش میشکنه .قانون بازدارنده ست مملکت هرج ومرج نیست باید همه ازقانون تمکین کنند .این قانونگذاران باید قانونی ردیف کنند که کشور مستقل باشد واستقلال کشور را حفظ کنند .چون اگر استقلال نباشد آزادی نیست .حالا یک عده آزادی را رها شدگی جنسی وبی بند وباری تلقی می کنند ولی این آزادی نیست به اون خانمها وآقایون کثیفی که دنبال کثافت کاری هستند توصیه می کنم بشینید سرجاتون دست از خیانت وچند پارتنری وچند همسری وبه عناوین مختلف ...آخراین بی بند وباری ها تنهایی وبیماری و هزار کوفت وزهرمار دیگر است ...مخالف نمایندگانی هستم که انحراف جنسی را زیر پوستی درجامعه به صورت قانون ۲۰۳۰ در جامعه رواج می دهند
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      4 5
      هر سه فرزند محمدخاتمی در امریکا و اروپا با خانواده زندگی می کنند.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      4 5
      هر سه فرزند محمدخاتمی در امریکا و اروپا با خانواده زندگی می کنند.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      8 3
      اگه اینطور بود پس روحانی ته همه کارامدابود
    • DE ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      4 3
      من بی‌صبرانه منتظر هستم ببینم مدعیان اصلاحات چه موقع مسعود لجنی و مریم قجر قوجور کمپانی فسق و فجور و دستمال ابریشمچی و موسی بیابانی خخخ خود را معرفی می‌کنند و کجا کمپ اشرف تشکیل می‌دهند و با چه اسمی‌ .کمپ ممد خالی بند هم بهشون میاد. تیرانا داره خالی میشه بروید اونجا‌
    • US ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 1
      کارآمد
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      2 0
      بله قبول داریم فعلا حسن فریدون بعنوان اولین رئیس جمهور استاد بزرگ کارآمدترین ناکارآمد ایران یا همان رئیس جمهور نامبر وان زخم بستر ایران قرار دارد..
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      2 1
      خاتمی دستش از حکومت کوتاه شده جلزو ولز می کنه پادوی کدخدا و اروپا شده به خیال لیدر شدن ...آقای خاتمی سرجات بنشین سرنوشت این جور واست رقم خورده ...شما با فتنه وعوامفریبی موجبات خیلی از فتته ها شدید شما صلاحیت سیاستمداری ندارید بارنگ کردن مردم دیگه به جایگاه رزیدنتی برنمیگردید بهتره درآتش لجاجت خودتون نسوزید
    • نیکی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      1 2
      الان کارنامه محمد و رایفی پور چیه ؟ جز حرف مفت ؟ حرفهای رایفی پور به نظرم نشأت گرفته از بازداشتگاه حجاز است
    • سعید IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      3 2
      از زبان سعید محمد هم باید قضاوتهایی شفاف شنید چون؛ بیچاره سعید محمد در دوئل انتخابات ریاست جمهوری چنان حذفش کردند و نقره داغش کردند که آقا سعید مظلوم تا الآن سکوت کرد، و واقعاً دمت گرم سعید محمد.
    • محمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      1 0
      کارامدی ایشون زمانی مشخص میشه که نتیجه بده ....
    • علی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      شب بخیر
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    8 10
    هر فردی یا گروهی میتونه تصمیم بگیره که در انتخابات شرکت کنه یا نه. تصمیم شخصی هست. اینکه نوشتید نیار به برخورد امنیتی هست ، باید این برخورد را با مشخص شدن اشتباهات اصلاح طلب ها انجام می دادید
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      8 10
      حرف شما درباره گروه های سیاسی مصداق نداره. اونا تحریم کنن مرتکب خیانت شدن.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      8 3
      با بیشتر جنبه های اصلاحات مخالفم ولی تصدیق بفرمایید که صحبت نکردن در مورد نقص هایی که گاها در جبهه اصولگرا هم لاجرم گاهی وجود داره، صحبت نکردن در موردش هم دوستی نیست،ولی در کل نباید با انتخاب اصلاح گراها کشور رو دو دستی تقدیم غربی ها کنیم
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      9 3
      طبیعتاً هیچ کس مخالف یا مانع حضور و شرکت جماعت اصلاح طلبان در انتخابات نیست اما عدم شرکت، تحریم و یا قهر با انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور اگر اتفاق بیفتد باید آن را به فال نیک گرفت که موهبتی خفیه از جانب الاهی خواهد بود! چرا که هرگاه این قوم یأجوج و مأجوج و لجوج در انتخابات حضور داشته اند اگر باخته اند عاقبت کشور را به فتنه و بلوا سوق داده اند و اگر هم پیروز شده اند مملکت را به جاسوس خانه اربابانشان تبدیل کرده اند!!!
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      احسنتم این دقیقا دموکراسیه که هر کسی یا هر جریانی هر حرفی دلش بخواد بزنه خلاف قانون وقتیه که هر کس هر کار دلش خواست بکنه که موجب آنارشی گری میشه تحریم انتخابات هم جرم نیست همونطور که تشویق به مشارکت هم نه جرمه و نه پوئن
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    6 31
    آقای سعید محمد برخی افراد همچون قالیباف مصون هستند و مطمئنا از جبهه اصلاح طلب کارآمدتر ودلسوزتر از مردم اند
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      محمد آدم صادقی هست وقتی اومد استان ما گفت چند تونل داره حفر میشه سمت استان شما واسه انتقال آب و گفت تا مردم شما راضی نباشن قرارگاه خاتم حفاری نمیکنه من همیشه ازش تشکر میکنم
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    12 33
    مماشات با اصلاح طلبان تا کِی ادامه داره؟اگر بعد از فتنه ۸۸ با انها برخورد میشد حالا اینطوری حرف از تحریم انتخابات نمیزدند
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      11 7
      اینها در انتخابات نفوذی ندارند اما جنگ روانی فراوان مردم روزجمعه کارشان را با اینهاتمام خواهند کرد تمام
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      11 14
      چرا بی انصافی؟! اگه بیداری و داری کامنت مینویسی میشه بفرمایی چه برخوردی مونده با اصلاحطلبان بکنن دیگه؟؟؟ حبس، تحریم، حصر، ممنوعیت، محدودیت و غیره، اگه بجز اعدام چیزی مونده که انجام ندادید بگید که ما هم یاد بگیریم !!
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      5 2
      کسانی که در تهران با ۲۰۰هزار نفر رای وارد مجلس می‌شوند نباید خودشان را با افرادی که با رای میلیونی وارد مجلس شدند مقایسه کنند
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      2 0
      اون جتاب اصلاح خوار بفرمایند مردم خوب شماها را شناخته اند.
    • علی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 1
      مماشات رو که انداخته دهنت؟
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    36 7
    «محمد هیچ کارنامه خاصی از کارآمدی یا عملکرد جهادی ندارد»....قرار نیست هرکس سوال یا ابهامی رو مطرح کرد خودش معصوم باشه
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      1 0
      باید برود کاناد و استانبول تا کارنامه روشنی داشته باشد حتی مملکت فروشی نمی کنند
  • حسن IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    20 44
    من به خوب وبد قالیباف کاری ندارم ولی اگر تمام مسئولین به اندازه قالی باف برای کشور کار کرده بودند وضع کشور خیلی بهتر از حالا بود. با منصف بود
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    4 7
    ما ناشی از تهاجم فرهنگی چندین ساله نطام سلطه بویژه انگلیس ،مخالفین عقیدتی داریم که جمهوری اسلامی مستقل را دوست ندارند ،حتی اگر بعد از انقلاب فربه هم شده باشند.آرزو دارند همان شاه نوکر خارجی باشد و همان فرهنگ آلوده برقرار گردد.اصلاحطلبان به کمک رسانه های معاند و بی‌بی سی ،این جمع را به امید بازگشت به عقب پای صندوق می‌آورند و گرنه خودشان عده ای نیستند.شایسته است تحریم کنند تا وجود وابسته شان به اجنبی برای دلسوزان این نطام الهی،مشخص شود.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    11 43
    سعید محمد با حرفهای بی پایه خودش داره وحدت انقلابیون رو بهم بزنه البته نمیتونه وهمه بهتر میشناسنش
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    6 22
    در سرطان بدخیم اصلاحات شکی نیست ولی با رای ندادن آنها را برای رسیدن به اهداف یاری کرده ایم
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    13 48
    هرکی رأی نده به خود و کشورش خیانت کرده است
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      6 32
      اتفاقاً این نظر منم هست
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      4 2
      خائن خودتی برای همین من فکر میکنم آزادی مقدم بر استقلاله این چه ادبیاتیه؟ این چه استدلالیه؟ به هر دلیلی تمایل ندارم رای بدم آیا خائن به ایرانم؟!؟!
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      3 1
      هرکس رای ندهد خائن است .فکر کردی خیانت برچه اساسی صورت می گیرد؟ طرف تحت القائات مسموم دشمن می شود جاسوس و وطن فروش برای چندرغاز پول
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      3 4
      من رای می دهم .خائن است کسی که رای ندهد
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      27 0
      هر کی به اختلاس گرها رای بده خیانت به کشور کرده
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      1 0
      رفاه اقتصاد امنیت عدالت
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    9 114
    من خودم رای می دهم و از مردم ایران می خواهم برای کشور خودتان تصمیم بگیرید
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      1 0
      خیلی ممنون.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    32 16
    سیاستمدارانی که انتخابات کشور را تحریم میکنند ، باید برای همیشه از سپهر سیاسی کشود حذف شوند . تا کجا با مزدوران اجنبی مماشات !؟
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 1
      چقدر کج فهمی شما
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      2 6
      خائن است هرکسی رای ندهد
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    10 17
    بزرگترین خیانت حسن روحانی توقف و تعطیلی مسیر راهگشا و تحریم شکن دولت دهم بود خدا او و وزرای نامردش را لعنت کند
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      2 0
      اصلا حرف حسن روحانی رو نزن
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    31 64
    ای کاش اکثر مسئولین هم مثل قالیباف کار می کردند. به حواشی کار ندارم ولی الحق خیلی کارها برای کشور کرد
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    4 17
    باید تا الان این اصلاحات چیا رو سر جاشون میشوندید تا بلبل زبونی نکنن
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      1 1
      عربده نکش یارو
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    7 0
    خدایا تنها پناه ما خودت هستی، مردم گمراه نشوند، تمام حرفها و شعارها را بریزید دور و فقط و فقط رفتار و کازنامه خدماتی افراد را مدنطر قرار دهید.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    10 20
    قالیباف هم مثل تمام آدم ها پر از عیب و نقص هست اما من تردید ندارم هر کجا که بوده بیشترین تلاششو کرده
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    2 7
    جماعت افساد طلب یه شاخه ی کوچیک رو توچشم طرف مقابلشون می بینند ولی تنه درخت رو تو چشم خودشون نمی بینند🤔🧐😡👿
  • AT ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    60 7
    کارنامه خوب؛ راز دشمنی با قالیباف!! خجالت نکشیدید از نوشتن ابن تیتر!!!؟؟
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      5 32
      واقعا کارنامه قالیباف خوب بود یک مدیر عالی ویک سردار جهادی
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      9 0
      اره معلومه که خیلی درخشانه ا
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    14 3
    فقط یه خورده وقت بزاره بچه هاش رو توجیه کنه
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 10
    قالیباف تا حالا که رییس مجلس بوده
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    4 10
    انشالله مردم با شرکت پر شور در انتخابات مشت محکمی بر دهان کثیف و گشاد محمد خاتمی فتنه کر شیاد لیبرال و لمپن خائن... بکوبند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    2 12
    اقای خاتمی راه شما پایدارنیست ودرهمیشه روی یک پاشنه نمی چرخد تابحال بنا بهشرایط ضعف نظام به امریکا باج میداد وسکوت میکرد .وامریکاهمبااستفاده ازان نفوذیهای خود رادرحاکمیت جاسازی میکرد اما امروز که مادرمقابل اومحکم وازدرقدرت ایستادهایم جایی برای دشمنان داخلی نظام هم باقی نماندهکسی که تحریم میکند واضح است که ضدانقلاب وکشور است وباید منتظر برخورد قاطع ازطرف نظام باشد اگر دشمن تابحال درانتخابات قدرتمند مشارکت میکرد وازتووروحانی وسرمایههای خود حمایت میکرد امروز به نقطه ای رسیده کهتحریم ودور کردن مردم رااز انتخابات دنبال میکند برعکس سالهای قبل
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      2 2
      بهتره بگید آقای خاتمی بهتره پاتونو از سیاست بیرون بکشید شمابراساس موضع گیری های غلطتان شایسته نیستید بغض وکینه وحسد وخودبزرگ بینی را کنار بگذارید وکمی خدارا ببینید .راه شما غلط است وراه فتنه ودروغ وکذب است
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    4 119
    قصد دفاع از قالیباف را ندارم .ولی شخصیت ممتازی دارد ودغدغه ی مشکلات مردم را دارد. به وظیفه ی خود آشناست .الحق والانصاف سردار جهادی است .نقاط قوت نسبت به نقاط ضعفش بالاست .حالا یک عده دوره افتادند کنکاش در زندگی وحریم شخصی او هی دنبال حرف وحدیث وحرفهای خاله زنکانه ودروغهای شاخدار ...به نظر من نحوه ی زندگی شخصی او به کسی ربطی ندارد .باید به حریم شخصی دیگران احترام گذاشت .قالیباف مرد محترمی است .وطن فروش نیست .کدخدا پرست نیست .اگر تخریب برعلیه او صورت می گیرد معلوم است که خوب عمل کرده وبالاخره در عالم سیاست تخریب هست .مهم نیت عملش می باشد
  • حسين DE ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 12
    يك نكته در مورد حزب مثلًا "اتحاد ملت" ، واقعاً طنز تلخى است ،حزبى كه نام خود را اتحاد ملت گذاشته از شركت و يا حضور در انتخابات خودارى ميكند،اين يك نوع دهن كجى به ملت نيست؟ به همين دليل بسيار ساده در بلاهت و حماقت تماميت اين حزب و تمامى جريانات اصلاح طلبان و ليبرالها هيچ شكى نداشته باشيد ،غير از اينه؟
  • ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    چه خبر؟
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      مگه شما نبودین میگفتین حرفامو واسه چند میفرستم اگه یه جا چاپش نکنن یه جا دیگه چاپش میکنن پس چرا نمیری اون جاه خبرا رو بیگیری ؟؟
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    2 93
    بالاخره همه دافعه وجاذبه دارند قرارنیست همه تعریف کنند هرکسی دوست ودشمن دارد .دشمنان قالیباف کذاب هستند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    عقل سلیم خود می فهمد.
  • حسين DE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    3 183
    من فعلًا در مورد علل دعوا هاى سعيد محمد و رائفى پور با آقاى قاليباف صحبتى نميكنم چون در اين زمينه اطلاعات ناقصى دارم،اما پرسش ساده از اين افراد اين أست كه اگر فردا همگى نماينده مجلس شديد تكليف چيست؟بايد صحن مجلس صحنه روياروئى شما و اتهام زدن بيكديگر و يا محكوم كردن يكديگر باشد?
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    4 113
    آخه ۱۴:۴۶ ببین کی به آقای روحانی حمله میکنه و کی به نیروهای انقلابی ؟ به چه کسی و بخاطر چه چیزی حمله میکنند ؟ تا الان کدوم ضد انقلابها علیه روحانی حرف زدن ؟
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    باید چند تحلیل گر اقتصتدی بیارید تا دقیقا مشخص کنه مسایل اقتصاد اسراییل را تا بتونید صربه خوب بزنید در صمن نیاز به بیرون کردن امریکایی ها از ع اق نیز اعتقاد داذم
  • مهدی US ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    3 0
    قانونی باید وضع بشود هر مسئولی که عضوی از خانواده‌اش تابعیت یک کشور متخاسم را گرفت از صحنه سیاسی کشور حذف شود
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    توییتهای مجید شاکری و حسبن درودیان را بخوانید
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    وقتشه یکم حواستون به بره در قم در بین اصلاحطلبها
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 1
    ایا امثال وحید اشتری و خیلیهای دیگر و .. که دارند برروی همه حتی حزب اللهی ها کار می کنند تا رای ندهند باید تا جای ممکن بیشتر بین مردم برید فقط رفتن بین مردم مسیله را حل می کند باید بیشتر بین مردم برید سبهه هاسون را جواب بدید و مسایل را حل کنید
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    آن کی بود رفت
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 1
    این راز دشمنی را بی خیال بشید به جای این کار حتما وارد روحانیت بشیدروحانیت به رای تشویق کنه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    4 0
    مگر رای ندادن یا تحریم انتخابات خلاف قانون است؟
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    16 2
    جواب درست را نتونستی به سعید محمد بدهی
  • DE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    بنازم
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 0
    از وحید اشتری تا علی سیستانی در سیستان به نطر نیاد طرف مقابل تونسته برای همه گفتمان سازی کنه
  • وحید IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 0
    انتخابات مجلس ایران برای بنزین نان برنج گوشت.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      1 0
      می فرماید کسی که فقط به فکر شکم می باشد ارزشش همان پس مانده اش می باشد (نقل به مضمون) چرا این همه پیشرفت در کشور را نمی بینند چرا این همه خدمت را نمی بینند چرا اقتدار جمهوری اسلامی را در مقابل ابرقدرتها را نمی بینند زندگی فقط شده کوشت برنج برای شکم و بنزین برای تفریح و خیابانگردی و شمال چرخی؟
  • بهلول IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 3
    رزومه قالیباف فارق از هر حب و بغض های سیاسی و جناحی و حواشی های برساخته از جنگ ادراکی و شناختی دشمنان و دوستان جاهل، متاسفانه تاثیر خودش را بر قشری از مردم گذاشته است ، قابل دفاع است ، شهرداری ، رئیس پلبس ، جنگ و جبهه و غیره
  • نادر شاه IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    2 5
    با تمام حرف هایی که راجع به ژنرال قالیباف هست من معتقدم اگر تمام مسئولان توی این ۴۵ سال‌ مثل ايشون کار می‌کردند الان ایران در حد کرهٔ جنوبی بود والسلام.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 1
    باهنرآن را بگو بی هنری میرسد
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    22 0
    می دونید چرا از اصلاح طلب ها متنفرم ؟چون برآتش شهوت نوجوانان سرمایه گذاری کردند ولذت جویی غلط را به بهانه ی سیاست نهادینه کردند .از هر قشری به یک بهانه ویک جذابیت سوءاستفاده کردند
  • حسین IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    من همینقدرمیدانم حرف وحدیث زیاد است.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    وصفش در مغز ها نمیگنجه
  • ناشناس US ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    چه دشمنی!!!
  • حمیدرضا IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    خیلی چیزها دستگیر ملت میشه
  • مصطفی IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    اگر ادعای تلاش برای گرفتن تابعیت دائم آقای اسحاق دروغ است که بی گناهی ایشان را با سند و مدرک فریاد بزنید و دروغگویان را رسوا سازید
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    خاتمی دجاله
  • DE ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 3
    من به شخصه مدیریت قالیباف رو هم در شهرداری، هم در نیروی انتظامی قبول دارم . در مجلس خوب محیط بزرگ تر و بسته تر، ولی با تمام سختیهاش بازم خوب مدیریت کرده . نباید از انصاف فاصله گرفت و باید حرف حق رو زد
  • حسین IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    شما چرا با ذکر حرفهای دیگران و به نقل از حرفهای دیگران آقای خاتمی را قضاوت میکنید ؟؟ من هم دیروز به نقل از دوستی شنیدم که آقای حسین شریعتمداری سابقه خوبی ندارند آیا درست که به حرفهای دیگران استناد کنیم و اینگونه قضاوت کنیم ؟؟ یاد بگیرید افراد را با استناد به حرفهای خودشان قضاوت کنید !
  • بنده خدا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 2
    من قصدم اینه که به قالیباف رای بدم ولی خواهش می کنم شما از قالیباف طرفداری نکن چون خیلی بد حمایت می کنید سعید محمد برای ما خیلی عزیزه شما با کوبیدن اقای محمد می خواین قالیباف رو بالا ببرید خب چه کاریه صرفا بدون تحلیل کردن شرح ماوقع بدید و تحلیل بیجا نکنید
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    کارآمدی قالیباف از رایی که آورده مشخصه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس