محمد شریعتمداری  نمایه

جبهه اصلاحات در حالی دست به "تحریم انتخابات" زده است که یک فعال امنیتی اصلاح‌طلب اخیرا اذعان کرد پروژه تحریم انتخابات یک تهدید امنیتی است.

سرویس سیاست مشرق _ "جبهه اصلاحات" بعنوان نهاد مادر و اصلی جریان چپ برای چندین بار پیاپی مرتکب "تحریم انتخابات" شده است.

رفتاری که به زعم برخی محافل تحلیلی طبعا می‌تواند موجب فریب کسانی از مردم شود و آنها را از حضور در انتخابات باز دارد.

شاید جالب باشد که بدانید اجرای پروژه تحریم برای اصلاح‌طلبان تحریمی به حدی جدی بود که از مدت‌ها قبل بدگویی‌های فراوانی علیه انتخابات رواداری کردند و هر صدای مشارکت‌جویی از درون جبهه اصلاحات را تا توانستند سرکوب کردند.

نگاهی به انتقادات شداد و غلاظ چپ‌های تحریمی از "بیانیه ۱۱۰ امضایی" که اصلاح‌طلبان نجیب آنرا منتشر کردند؛ شاهدیست بر این مدعا.[۱]

این مسئله (تحریم انتخابات) به حدی خطرناک و خیانتبار است که برخی محافل تحلیلی کشور از مدت‌ها قبل بر لزوم "برخورد دوگانه تبیینی_امنیتی" با عوامل تحریم انتخابات تأکید کردند.

استدلال آنها این بود که این تحریم جدای از آنکه یک رفتار خیانتکارانه و موجب تشفی خاطر دشمنان خارجی است همچنین می‌تواند بر مشارکت کسانی از مردم تأثیر بگذارد و از آنجا که مسئله مشارکت برای نظام اسلامی واجد اهمیت است؛ باید بانیان این حرکت شوم را مورد برخورد قرار داد.

لکن این مطالبه و این استدلال‌ها اما آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت تا به موسم انتخابات رسیدیم!

چهره سابق امنیتی: تضعیف انتخابات تهدید امنیتی است/ رفتار چپ‌های تحریمی در روز پسا انتخابات

در همین حال اما یکی از فعالان امنیتی اصلاح‌طلب و از چهره‌های مشارکت جوی این جریان سیاسی؛ به تازگی طی یادداشتی که در آستانه انتخابات و برای دعوت مردم به پای صندوق‌ها منتشر کرد؛ نکته بسیار مهمی را مورد توجه قرار داد.

"محمد شریعتمداری" که از مسئولان وزارت اطلاعات در دهه ۶۰ بوده است، در بخشی از یادداشت خود که خبرگزاری ایلنا آنرا منتشر کرد، درباره مقوله تحریم انتخابات می‌نویسد:

"حقیقت غیر قابل انکار اینست که در حالی که جامعه جهانی در التهاب است و آتش فتنه صهیونیستی خاورمیانه را با تهدید آتش‌افروزی روبه‌رو کرده، تضعیف نهاد انتخابات می‌تواند یک تهدید بالقوه امنیتی نیز محسوب شود."

او می‌افزاید: هر ایرانی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد، باید در انتخابات شرکت کند. نابودی یک ملت تنها در نتیجه فقر، بی‌اعتمادی، ناکارآمدی و... محقق نمی‌شود. نابودی یک ملت زمانی از راه می‌رسد که امید و رویایی نداشته باشد.[۲]

شریعتمداری که یک رجل با سابقه اطلاعاتی است صراحتا از این می‌گوید که تضعیف نهاد انتخابات یک "تهدید امنیتی" است.

این اعتراف به وضوح نشان می‌دهد که چرا باید بانیان تحریم انتخابات را به دست برخورد قانونی سپرد و شرّ جاریه آنها را از سر صندوق رأی و مردم کم کرد.

چهره سابق امنیتی: تضعیف انتخابات تهدید امنیتی است/ رفتار چپ‌های تحریمی در روز پسا انتخابات

اذعان شریعتمداری در تهدید امنیتی نامیدن تحریم انتخابات همچنین روشن می‌سازد که چرا مقام معظم رهبری چند هفته مانده به انتخابات تصریح کردند که: "هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است."[۳]

مشرق پیش از این تصریح کرده بود که بعید است نظام جمهوری اسلامی بیش از این با عاملان تحریم انتخابات مماشات کند. از همین روست که به نظر می‌رسد بزودی فصل مقوّمی در این راستا شکل بگیرد...

به این صورت که یا بساط تحریم انتخابات با برخورد امنیتی جمع خواهد شد و یا بانیان تحریم انتخابات از ترس جدی شدن برخورد؛ اگرچه همچنان بصورت جدی به تحریم فکر می‌کنند اما اجبارا خود را مهیای حضور در انتخابات بعدی خواهند کرد.

محافل تحلیلی پیش‌گفته، معتقدند گزینه دوم محتمل‌تر است و چپ‌های تحریمی خود به دست خود دکان تحریم انتخابات را جمع و در انتخابات ۱۴۰۴ شرکت خواهند کرد.

***

۱_mshrgh.ir/۱۵۷۷۴۹۲

۲_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-۱۴۵۳۵۸۶

۳_mshrgh.ir/۱۵۶۲۰۲۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    1 3
    من که رای دادم
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    3 8
    مردم با حضور پای صندوق رای نمی گذارند دشمن به خیال خود بپندارد که ایران ضعیف است. مردم همیشه پایبند نظام بوده و هستند
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    2 0
    این الان چهره اقتصادیست؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    5 0
    این مردم رو فقط موقع انتخابات میشناسید و به یادشون میافتید
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    1 1
    من که در راستای عمل به فرمایشات آقا رای دادم. ولی امثال این شخص اگر با اقوام و خویشان غارتگر بیت المال برخورد میکردند مردم با تمام وجود در انتخابات شرکت میکردند.
    • کارشناس IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      0 0
      واقعا هنوز نفهمیدی غارت گر بیت‌المال منحصر در یگ گروه ، جناح و نهاد نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس