سردار سرلشکر غلامعلی رشید

سردار غلامعلی رشید به تازگی در یک اشاره دقیق و امنیت‌ساز تأکید کرده است: بهتر است دشمن قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را باور کند تا متحمل هزینه‌های بیشتر نشود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"ممکن است به انتقاد بسنده نکنیم"

اعتراف خطرناک حجاریان؛ باهنر درست گفته بود!

اعتراف خطرناک حجاریان؛ باهنر درست گفته بود!/ نگاهی به انگیزه بی‌هنران برای هجوم به قالیباف

سعید حجاریان، تئوریسین طرح تحریمی "مشارکت مشروط" در قبال انتخابات و بانی اصلی تحریم انتخابات که جبهه اصلاحات را نیز به اطاعت از خود واداشت؛ به تازگی در اظهاراتی انتخاباتی پیرامون پساتحریم انتخابات گفته است: اگر زورمان رسید و توانستیم با اصول و برنامه وارد انتخابات شویم، سیاست‌ورزی انتخاباتی می‌کنیم در غیر این صورت به‌صورت تمام‌وقت از صدر تا ذیل، یعنی از بانیان از حذف اراده مردم تا خروجی‌های استصواب را نقد فنی و کارشناسی می‌کنیم. اما ممکن است به نقد کارشناسی هم بسنده نشود. من قبل‌تر گفته‌ام میان انتخابات و خیابان منازل زیادی است از جمله نافرمانی مدنی. شکل‌های خفیف نافرمانی مدنی می‌تواند حکومت را سر عقل بیاورد، چون لزوما تصمیم‌های سیاستی فعلی برآمده از عقل نیستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، او همچنین اظهار می‌کند: در تهران لیست دادن صحیح نبود و جبهه اصلاحات هم کار درستی انجام داد و اطلاعیه‌ای در این رابطه صادر کرد. درباره رای دادن یا ندادن هم معتقدم این کار جنبه شخصی دارد و به صلاحدید افراد بستگی دارد، ولی طبعا اگر شخصی واجد صلاحیت باشد، می‌تواند بر رای دادن یا رای ندادن مردم تاثیر بگذارد. مثلا تصمیم من برای این انتخابات رای ندادن است حالا اگر چهار نفر من را قبول دارند، به این ترتیب ۵ نفر از مشارکت‌کنندگان کم می‌شود! ببینید! واقعیت این است رای دادن در انتخابات امسال تفاوت زیادی با رای ندادن ندارد؛ مثل این است که یک تکه کاغذ را داخل جیب‌های یک شلوار شش جیب جابه‌جا کنیم.[1]

*سبب خوشوقتی است که آقای حجاریان؛ از پس چندین سال کتمان و عملیات فریب و ضد اطلاعات و غیره اما اینهمه کتوم بودن را طاقت نیاورد و به تحلیل مشرق اذعان کرد که بانیان تحریم از پس تحریم انتخابات به نافرمانی مدنی یا همان "گزینه خیابان" می‌اندیشند.

تحلیلی که بعدها محمدرضا باهنر نیز به آن اشاره کرد اما حجاریان با ادبیاتی شداد و غلاظ به انکار مسئله پرداخت! +

دقت شود که حجاریان همچنانکه به تحریم انتخابات صفت مشارکت مشروط را اطلاق کرد؛ اکنون نیز برای گزینه خیابان از عبارت "نافرمانی مدنی" استفاده می‌کند. و گرنه کیست که نداند نافرمانی مدنی به رفتارهای در پستو اطلاق نمی‌شود. لذا نمی‌توان خشونت خیابانی را در پشت عبارت‌هایی مثل نافرمانی مدنی پنهان کرد.

اعتراف مهم حجاریان ثابت می‌کند که چرا مقام معظم رهبری درباره مخالفان انتخابات با شدت صحبت کردند و آنها را "مخالف اسلام و نظام" لقب دادند.[2]

این اعتراف همچنین نشان می‌دهد که چرا برخورد تبیینی_امنیتی در قبال تحریم انتخابات و بانیان آن یک ضرورت است؟ ضرورتی که البته در تأخیر قرار دارد.

و اما ماجرای دستمال و شلوار شش جیب!

آقای حجاریان باید بداند که وضعیت اصلاح‌طلبان هرگز بدتر از سال 92 نیست که هیچ نامزدی در انتخابات نداشتند فلذا از نامزد نزدیک یعنی شیخ حسن روحانی حمایت کردند.

پر واضح است که اکنون به سمت آن سیاست درست نمی‌روند چون قصد خیابان و عبور از انتقاد کرده‌اند.

درباره کنایه دستمال و شلوار شش جیب هم حجاریان باید این پاسخ را بشنود که نظامیان قدیمی همواره یک دستمال در یکی از جیب‌های شلوار نظامی خود نگه می‌داشتند. اینکه آنها این دستمال را در کدام جیب قرار می‌دادند لزوما مهم نبود اما چون وجود دستمال از اهمیت بسزایی برخوردار بود نسبت به آن اهتمام وجود داشت.

پس حتی در بدترین و سخت‌ترین حالت‌ها نیز نمی‌توان و نباید از صندوق رأی عبور کرد زیرا همانطور که حجاریان هم بالاخره اذعان کرده است؛ در پسا تحریم انتخابات هیچ چیزی جز "گزینه خیابان" وجود ندارد.

گفتنیست، به تازگی 110 تن از اصلاح‌طلبان نجیب در بیانیه‌ای سرگشاده؛ تئوری تحریم انتخابات را نقد کرده و بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرده‌اند.[3]

***

نگاهی به انگیزه بی‌هنران برای هجوم به قالیباف

اعتراف خطرناک حجاریان؛ باهنر درست گفته بود!/ نگاهی به انگیزه بی‌هنران برای هجوم به قالیباف

سعید محمد، فعال نزدیک به یک سخنران محفلی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره مجلس یازدهم گفته است:

"چند وقت پیش شنیدم متاسفانه آقای حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مطرح کردند که طی ۴ سال گذشته هیچ قانونی در مجلس که به نفع قشر مستضعف باشد مصوب نشده. این عین حرف آقای حاجی بابایی است و من از خودم نمی‌گویم. خب این جای تاسف دارد که ما آمدیم نمایندگان و وکلایی را انتخاب کردیم و در این شرایط سخت انتظار است که راهگشا باشند و حل مساله کنند اما چنین نشده‌اند."[4]

*دقت شود که تأسف محمد در مقابل "مدال انقلابی" است که رهبر معظم انقلاب برای فعالیت‌های جهادی و مردم‌محور به مجلس یازدهم دادند!

البته مجلس یازدهم نیز بدون ضعف یا ایراد نبوده ولی در سرجمع فعالیت‌های خود توانست جهت‌گیری قوانین را بیشتر از مجالس قبلی به نفع مردم قرار دهد.

طبیعی است اکنون که یک علم واضحه‌ی کارآمدی از مجلس برخاسته و مصوباتی مثل افزایش حقوق سربازان، طرح کالابرگ، تسهیلات طرح جوانی جمعیت برای خانواده‌ها و... قابل انکار نیستند؛ عده‌ای به مخالفت با آن بپردازند.

و صراحتا باید گفت این رسم بی‌هنران تاریخ است که همواره علیه کارآمدی قیام کنند و برای آنکه بازارشان کساد نشود؛ علیه باهنران به لجن‌پراکنی بپردازند.

سخنان آقای حاجی‌بابایی نیز با عقلانیت در تعارض است و مشخص نیست ایشان چطور توانسته مصوباتی مثل افزایش حقوق سربازان، نظارت بر مسکن و... را ضد مستضعفین بداند. البته حمایت افراد بی‌هنر از این سخنان نیز مقیاس خوبی برای میزان صحت آنهاست.

امثال سعید محمد یا سخنران محفلی مدعی ارتباط با غیب که این روزها علیه مجلس و شخص قالیباف فعال شده‌اند؛ ضمن اینکه خودشان هیچ کارنامه اجرایی ندارند اما در عین حال به مردم نمی‌گویند که مجلس تراز از نظر آنها هر مجلس دیگری و حتی "مجلس ششم" و اکثریت اصلاح‌طلب آن است و فقط مجلسی نباید بر سر کار باشد که اهل کار جهادی باشد!

شاید عجیب به نظر برسد و مثلا کسی بپرسد مخرج مشترک آدم‌هایی مثل آن سخنران محفلی و سعید محمد با برخی اصلاح‌طلبان چیست و چرا هجوم همه آنها به سمت یک شخص خاص است؟

پاسخ اینجاست که امر تعیین‌کننده در نزد سیاست‌بازها هرگز پرچم نیست بلکه شناسنامه و هدف است. ضمن اینکه کارآمدی بازار افراد و جریان‌های بی‌عمل و بی‌هنر را کساد می‌کند.

به همین دلیل می‌بینیم که عده‌ای از منتهی‌الیه چپ تا منتهی‌الیه راست در کنار مشتی ورشکسته سیاسی و فلان سخنران مدعی؛ همگی در ترور قالیباف ید واحده می‌شوند و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. صرفا به این دلیل که کارنامه آقای قالیباف مشحون از "کارآمدی" و بدون هیچ ایرادی از نظر قوه قضائیه و نهادهای امنیتی کشور است.

***

چرا دشمن باید حرف‌های فرماندهان نظامی ایران را باور کند؟!

اعتراف خطرناک حجاریان؛ باهنر درست گفته بود!/ نگاهی به انگیزه بی‌هنران برای هجوم به قالیباف

سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) طی سخنانی در همایش تخصصی بهداری رزمی در جنگ‌های آینده با اشاره به ماموریت و وظایف این قرارگاه برای پاسخ به تهدیدات در آینده، گفته است: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره با توجه به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده، ارتقای آمادگی‌های دفاعی - تهاجمی را در دستور کار خود دارند و دشمن می‌داند که همواره تحرکات آنها را رصد می‌کنیم و آماده هستیم در صورت خطا در محاسبه و تعرض به ایران اسلامی، هزینه‌ای بیش از دستاوردها به آنان تحمیل کنیم و اقدام تاکتیکی‌شان را با انتخاب زمان و مکان و همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش‌های محاسبه‌نشده، به شکست راهبردی تبدیل کنیم.

به گزارش ایسنا، وی تصریح می‌کند: فرماندهان ما از نسل جنگ و انقلاب و فرزندان خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند. مایل نیستیم دشمن بدنبال آزمون اراده و قدرت ما باشد زیرا قطعاً تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه‌جانبه را نخواهد داشت‌. بنابراین باورپذیری قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتماً هزینه کمتری را به دنبال خواهد داشت.[5]

*اشاره سردار رشید به این نکته که "بهتر است دشمن قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را باور کند تا متحمل هزینه‌های بیشتر نشود" یک اشاره دقیق راهبردی است.

اشاره‌ای منطقی که یک مقایسه صحیح را در مقابل دشمنان ایران قرار می‌دهد و آنها را مجبور به سبک و سنگین کردن مسئله می‌کند.

در پیوست اشاره‌ی امنیت‌ساز سرلشکر رشید البته بایستی بر لزوم کار رسانه‌ای دقیق و پیشرفته که می‌تواند محمل انتقال حقایق قدرت ایران باشد نیز تأکید کرد.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-651464

2_ mshrgh.ir/1562028

3_ mshrgh.ir/1574773

4_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1447579

5_ isna.ir/xdQyQR

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • LU ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    رای بی رای. رنگ حناتون رفته.
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      43 2
      سعید محمد بی هنر است ؟! چطوری پس دکتری گرفته ریس قرارگاه سازندگی بوده ریس چندتا هلدینگ بوده مشاور سپاه و ریسجمهور بوده کاندیدای 1400 بوده
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      38 13
      اون تیر به جای صورت باید میخورد توی مغز حجاریان که 40 ساله که این اراذل و اوباش مردم رو و انقلاب رو روانی کردند فقط و فقط برای منافع خودشون ، ضمناً کسی نیاز به رای احمق هایی مثل تو نداره برو گمشو
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      25 61
      کی از تو بی وجود خواست رای بده-حنای ما رنگ شرافت و وطن پرستی داره معلومه تو خوشت نمیاد
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      16 35
      رای دادن یاندادن ادمای وطن فروش بی ناموس اهمیتی نداره .به کوری چشم تو وهمپالگیهات، اونایی که چهل وپنج سال پای کارنظام بودن، تاچهارصدسال دیگه هم اجازه نمیدن به این انقلاب ونظام کوچکترین لطمه ای بخوره وصدالبته تابوده وهست امثال تو تواین کشور جزاب تواسیاب دشمن ریختن وخیانت وخودفروشی،هنردیگه ای نداشتن.
    • قریشی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      18 3
      شما همون نفله های بی هویتی هستید که داشته هاتون پارسال داشتند آغوش رایگان تحویل میدادند ... همون بهتر که شما مساجد و محل های رای گیری رو نجس نکنید و بشینید تو خونه پای روضه اینترنشنال و صدای امریکا
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      11 2
      رای بی رای هم میشه قوز بالا قوزی دیگه... اینکه سخنران محفلی رو گیر دادید که چرا حرف حق شفافیت رو روی زمین نمیگذاره و محکم بهش اشاره میکنه... این که به نفع ملته...چرا دوست و دشمنتون رو نیفهمید جنابان؟! امان از عشق به یه جناح خاص! اون سخنران محفلی که خودش میگه بریده ام از چپ و راست. چی میگی جناب؟!
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      1 6
      مشرق جان خیلی بدی. به دو دلیل: یک به خاطر اینطور حرف زدنت علیه اون سخنران مجلسی و دو به خاطر طرفداری هات از روسیه. دیگه دوست ندارم اخبارت رو پیگیری کنم. هذا فراق بینی و بینک.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      8 30
      اگه شما رای ندین ما به جاتون تصمیم می گیریم و انتخاب می کنیم ولی دیگه بعدش زر نزنین
    • سوخته IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 0
      آیا تهوع آورتر از چهره کریه و جهنمی ( ح ج ا ر ی ا ن ) منافق سراغ دارید
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    26 8
    رجوی / حجاریان / تاجزاده / علی ربیعی / و... یک قماش هستند . مسامحه نظام در برابر انان هزینه های زیادی را بر امنیت کشور تحمیل میکند .
  • سید IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    14 5
    قهر یا عدم شرکت و یا تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور را از الطاف الاهی باید دانست چرا که این جماعت یأجوج و لجوج و مأجوج اگر برنده انتخابات شوند کشور را به جولانگاه جاسوسان صهیونی تبدیل می کنند و علم و صنعت کشور را تعطیل و اگر بازنده انتخابات شوند زمینه بلوا و فتنه و آشوب و ناامنی را به شیوه انقلاب های رنگی جورج سوروس صهیونی فراهم می کنند! پس عدم سرمایه های اسرائیل به ز وجود!
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    19 3
    این مجلسی که هی ازش تعریف می کنید چرا بودجه با کسری چند صد هزار میلیارد تومنی رو تصویب کرد؟
  • حسین IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    9 6
    مجلسی که ۴۰ درصد بودجه پیشنهادی دولت رو افزایش میده و باعث تورم،کسری بودجه و بالا رفتن مالیات ها میشه قابل دفاع نیست
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    19 7
    خاک بر سر اون بی غیرتهای احمقی که هنوز هم امثال این یارو حجاریان شل مغز بی شرف را قبول دارن و با طناب پوسیده او و سایر افسادطلبان بعنوان سرمایه های اسرائیل و برخی اصولچراهای بدتر از منافقین به چاه مخالفت با ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون صدها هزار شهید و جانباز مظلوم است می افتند.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 2
    باشه اقا فهمیمیدیم
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 2
    تا به حال آقای رائفی پور را از نزدیک ندیده ام
  • NL ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    65 12
    من (یکی از همین مردم) با پوست و گوشت و استخونم دارم حس می کنم که این مجلس هیچ قانونی که به نفع مردم باشه تصویب نکرد.
    • پیشکسوت انقلاب اسلامی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      4 3
      چند روز قبل نماینده همین مجلس قانون تصویبی برا سربازی را توضیح میداد افراد دارای دو بچه بالای 35 سال معاف ======= یعنی اینکه اقای پولدار سرمایه دار صاحب منصب تاجر زرنگ توله محترم را داماد کن فرنگ بفرست تحصیلات تکمیلی را انجام دهد خانه مسکن ماشین همه چی بعد هم معافیش با ما فرزندان رعیت از لب مرز تا جای جای کشور حفاظت از شما را انجام خواهند داد و بعد دست از پا درازتر برای لقمه نانی اشتغالی تا 40 سالگی سگ دو میزنند بدون مسکن و ازدواج حتی 100 متر تملک خاک وطنشان
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      6 11
      حس نکن-فکر کن- قانون تولید سالیانه ۱ میلیون مسکن چیه پس؟ دیگه از این به بعد هیچ دولتی مثل دولت روحانی نمیتونه بگه مسکن سازی وظیفه دولت نیست.
    • آجورلو IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      8 35
      حس لامسه‌ات ضعف دارد، به پزشک حاذق مراجعه کنید. در ضمن مقداری هم پای درسهای اخلاق بنشین، تا کمی انصاف داشتن را یاد بگیری
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      2 0
      عجب ،،، پوست، و گوشت و استخوانی ، داری
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      4 1
      لیاقت شما همون مجلس سلفی بگیر با موگرینی است
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      5 18
      مطمئنم حتی یک قانون تصویب شده توسط مجلس کنونی رو نمیتونی نام ببری
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      3 11
      ۱۱:۳۳ اولا نیم من هم نیستی بماند که حتی اسم یک نماینده بغیر قالیباف را هم نمی‌توانی نام ببری
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      3 20
      طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مهم ترین مصوبه مجلس یازدهم بود.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    35 5
    در باره قانون شفافیت که بسیاری از آقایان حاضر در مجلس با این شعار وارد مجلس شده اند چه خبر؟ این مجلس از 100 نمره 40 به سختی می گیره هر چند مجالس قبلی 30 هم نمی گرفتند
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      5 24
      خانم معلم میشه بفرمایید این نمره را از خودت درآوردی یا شبکه های ماهواره ای و فجازی گذاشتن دهنت؟
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      0 0
      ۳۰ ؟؟؟ شوخی می‌فرمایید . ۱۵ هم زیاده
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 2
    ساکت
  • آرش IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    20 1
    چون حضرت آقا فرمودند مجلس انقلابی پس دیگه نباید این مجلس رو نقد کرد؟؟؟!! در ضمن مغلطه نفرمایید. آقای حاجی بابایی نگفتند مصوباتی مثل افزایش حقوق سربازان، نظارت بر مسکن و ... ضد مستضعفین هستند بلکه گفتند قانونی به نفع قشر مستضعف تصویب نشده که کاملا درسته.
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      0 4
      نقد نمیکنن دارن نابودش میکنن
  • هیراد IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    9 1
    منظور از سخنران محفلی ، رائفی پور هست؟
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 2
      تو چی فکر می کنی ؟
  • محمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    6 55
    به نظر حقیر هم آقای قالیباف بهترین رئیس مجلس بعد از انقلاب بوده است و قطعا انقلابی هم هست ولی ایکاش اشکالاتش را توجیه نمی کردید، چه ایرادی دارد که واقعا شفاف باشد
  • DE ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    64 3
    از ويزاي كانادا چه خبر؟
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    5 5
    تمرینها و رزمآیش ها و استراتژی مربوطه نیروهای مسلح ما باید حول محور ضربه کاری زدن به پایگاههای آمریکا در منطقه، ناوهای هواپیمابر آنها و پایگاههای هوایی و هسته ای رژیم صهیونیستی متمرکز شود
  • عبدالله IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    12 3
    ححاریان فاسد ، فاسق و فاجر است. لعنت خدا و رسول خدا بر همچین موجود نجسی که اگر رحم و مروت جمهوری اسلامی نبود بایستی مجازات شدیدی میشد. دقیقا این موجود خبیث به فاضلاب می ماند.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    31 9
    با این گرونی و حقوق 8 میلونی روحیه ای نمیمونه که رای بدی. حاکمیت هم بیشتر بفکر فلسطین هست تا مردم
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      1 1
      اتفاقا بیشتر مدافعان فلسطین از بین حقوق 8 میلیونی ها هستند هر چی بالاتر میره از علاقه به جهاد فی سبیل الله و مبارزه با مستکبرین کمتر میشه علاقه دارن زیر یوق امریکا مدتی شیرده باشند و الاف الوف برسن بعد بمیرن
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      4 2
      اگر حاکمیت به فکر مردم نبود و انواع موشک و ناوشکن و زیردریایی نساخته بود الان کله ات توپ فوتبال داعش شده بود و یا بمب فسفری اسرائیل تا استخوان فکت سوزنده بود و نمی تونستی زبان درازی کنی بفهم
    • آرش IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      5 3
      آخه دولت برای مردم فلسطین چیکار کرده که داری خودتو جِر میدی؟
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    16 2
    این بار فرق میکند !
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 0
    از نطر من دوستان می خواستند دریاچه ارومیه خشک بشه اینو میگم انصاف نیوز یک مصاحبه ای را کسی ‌ه در زمان عیسی کلانتری راجع به مسیله دریاچه ارومیه داشت برید طرحهای اینها در حوزه این دریاچه را در بیارید بعد بدید یک متخصص عیر ایدانی عیر غربی اینو براتون بررسی کنه و نطر بده احتمالا مشکل برطف بشه .دنبال لیتیومش هم خداقل الن نرید
  • علیرضا IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    24 2
    ما به چه آدم های کم تحملی می شیم ۸۵ میلیون! طرز صحبت کردن و جواب دادن را نمی دانید و اظهار فضل می کنید. ما آزادیم رای بدهیم یا ندهیم
  • DE ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    3 4
    اقای سعید محمد با کمال تاسف برای شما ،حرف شما در باره مجلس بعدی متاسفانه خلاف عقله. زیرا امام (ره) فرمودند یاس از جنود شیطانه. حتی بیماران سرطانی( که علاج اش مشگله) نیز به فردا و فرداها امیدوارند. لازمه شما از مردم برای این حرف نامعقول تون واقعا یک عذرخواهی کنید
  • DE ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    5 0
    اقای حجاریان حالا که افتاب عمر تون لب بومه ، لطفا موساد دوم نباشید! زیرا حال به هم زن می شید. شاید بعلت کهنسالی عقل شما دچار التزهایمر شده و خبر ندارید ، بهتره خودتون رو به دکتر نشون بدید!
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 16
    ما به وظیفه شرعی و دموکراتیک خودمان برای دادن عمل می کنیم و اگر با تحقیق کسی را اصلح بدانم و در کارنامه گذشته اش تخلفی نبینم قطعا در برابر قصور احتمالی کاندیداها در آینده جوابگو نخواهم بود. نمی توان که همه کاندیداها را به جرم نکرده قصاس کرد.
  • Shahab IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 2
    خطر از اصلاح طلب ها هم بیشتره
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    20 7
    نظام سیاسی ایران امروز، به قول دوگلاس نورث (برنده جایزه نوبل) یک «حکومت طبیعی پایه» با «نظم دسترسی محدود» است. این نظم سیاسی، رانت‌های قدرت و ثروت را بین اعضای ائتلاف مسلط (متشکل از سیاسیون، نظامیان، روحانیون، فعالان اقتصادی و فرهنگی خودی) توزیع می‌کند.....مشکل اساسی این مملکت اینه....بخور بخور خودیها همین
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      4 0
      همینکه منبعت برنده جایزه نوبله برای سفاهتت کافیه اخه میدنی دالایی لامای و اوبامای جلاد کودکان مسلمان هم جایزه های نوبل گرفته بودن
  • مهدی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 1
    یادتونه: حجاریان لبخند زد
  • کیوان. IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    7 2
    ازسخنان حجاریان بوی تقوا به مشامم می رسد چه جوووووووور......! خدا عاقبت ملت ایران را با این عمروعاص ها به خیر کند .الهی آمین.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    10 2
    دلم به حال اون جماعت ساده دلی میسوزه که واقعا فکر می کنند بین اینا تفاوتی است
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    مشرق جان قربونت برم حجاریان رو ول کن مهدی هاشمی از زندان توییت زده
  • طاها IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 0
    حجاریان که هیچ اصلا در معادلات نیست .
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 0
    برای بهار برنامه ریزی کردند
  • سیدمهدی موسوی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 3
    قیافه این دوستان فردای انتخابات دیدن داره
  • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    27 0
    حداقل شما به عنوان رسانه حامی انقلاب و نظام،نام رهبری را با گره زدن به مجلس فعلی و اینکه گفته اند این مجلس انقلابی ست،خراب نکنید با این حرف شما فردا تمام کمبودهای مجلس فعلی را پای رهبری خواهند گذاشت،نکنید این کارها را،حداقل شما در حق رهبری ظلم نکنید،شما هم مثل رسانه های اصلاح طلب قلم نزنید،شما متفاوت بودید با اون ها،مگر اینکه امتیاز رسانه را واگذار کرده باشید!
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    7 1
    امثال حجاریان رسما علیه منافع ملی اقدام میکنند و قوه قضاییه و نهادهای امنیتی در سکوت محض و نظاره گرهستند چرا ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    25 7
    رای نمیدیم . باید مشارکت بازم مثل قبل زیر 50 درصد باشه.
  • سام علیک IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 0
    تو دیگه کیی که میگی ری بی ری؟ واقعا مییرزی به این حرفا ، آی تک دونه ؟!.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    3 4
    مشرق ما در اناخابات شرکت می کنیم ولی با حمایتت از قالیباف ما رو مایوس نفرما
  • یاسر IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    11 0
    هر چند می دونم قطعا کامنت منو منتشر نمی کنه اما صرفا برحسب وظیفه شرعی خودم دارم می نویسم که اون دنیا جوابی داشته باشم. مقایسه آقایان رائفی پور و محمد با اراذل و اوباش افساد طلب عین ظلم و ناعدالتی هست . اینکه مجلس یازدهم بنا به فرموده حضرت اقا از انقلابی ترین مجالس بوده شکی در آن نیست اما در اینکه این مجلس علیرغم پیروزی در مقایسه نسبی با همکاران سابقه شان، در مقایسه با آرمانهای یک مجلس تراز انقلابی شکست خورده هم هیچ شکی نیست.
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      11 0
      عطر آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 2
    باز هم می گم ما خانواده داریم ادمهای مسلمان و معتقد به انقلاب اسلامی و معتقد به اسلام و ولایت و فقیه و جمهوری اسلامی اینها اگر با فضای جهان مدرن در ایران برخورد کنند نابود میشند
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    5 4
    قابل توجه آقای حجاریان!،بنده رای نمیدهم!،نه بخاطر تو چون همه مثل همید
  • حسین IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 2
    خودتو چند فروختی این بار فرق میکند
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    4 21
    می‌آییم رای میدهیم
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 10
    دلیل زیاد داریم برا رای
  • ناصرامینی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    17 1
    می‌فرمایید:کارنامه آقای قالیباف مشحون از "کارآمدی"
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    24 0
    اینها از جمهوری اسلامی عبور کردند شما را را بخش محافطه کار مهار کردند گفت دیگه علوی تبار و اینکه فردا هم همه جیز را ازتون می گیرند و فکر نکنید ذره ای چی ی برایتان میگدارند یا اینها با شما هستند شما در یک بازی هستید نه بیشتر بازی که اخرش نابودی اسلام و ب پیروزی لیبرال دنوکراسی انریکاست همین
  • احمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    دوباره دفاع های الکی تون مثل دفاع از اشتباهات احمدی نژاد بعدها هم برای خودتون هم مردم مشکل درست می کنه
  • احمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    معلوم نیست چرا مشرق از قالیباف دفاع می کند؟ البته مشرق طوری وانمود می کند که مخالفت با قالیباف مخالفت انتخابات است!! هر چند این دفاع از قالیباف ناشیانه است اما به طور حتم در انتخاب قالیباف سودی هم برای مشرق خواهد داشت.
  • منتظر IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    در سایت مشرق انقلابی که باید همه طرفدار رای دادن باشند منفی ها نشان میدهد
  • مهدی US ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    مشرق عزیز اقای رائفی پور نه مسئول بوده در طول عمرش و نه حقوق بگیر هیچ دستگاه دولتی و نه رانتی از کسی گرفته. اقای سعید محمد هم اگر دزدی کرده بود تشتش رسوایش بر ملا شده بود. کسانی باید جوابگوی این فلاکتی اقتصاد ی و وضع بد معیشت مردم باشند که از اول انقلاب یک روز بنام اصلاح طلب و روز دیگر به اسم اصولگرا همه زمام امور مملکت را در اختیار داشته اند. و همه میلیارد و در کاخ های چند صد میلیاردی زندگی می کنند و خانواده و بچه هایشان در خارج زندگی می کنند.این باند قدرت احساس خطر کرده اند و شما هم خوب می دانی. اطفا از رهبری هم مایه نگذار. رهبری دلش از این آدم های …..زجر می برد. اصولگرا و اصلاح طلب هزار فامیل تشریف دارند مثال دختر زیبا کلام برانداز و مدافع اسرائیل دخترش زن پسر اقای توکلی اصولگرای دو اتیشه است. لطفا مردم را بی سواد و نادان فرض نکنید دوران رسانه و اطلاعات است. ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس