راهکار دولت برای کاهش آلاینده‌ها از زبان بهادری جهرمی

دولت محترم باید بداند مردم بیش از 2 سال است که منتظر کاهش تورم و لمس اثرات آن هستند و این مطالبه دیگر جایی برای حرف زدن از موانعی مثل کسری بودجه و یا مشکلات بروکراتیک و تقنین ندارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"انتخابات" استندآپ کمدی نیست!

کاش مثل ژاپن بودیم.../ "انتخابات" استندآپ کمدی نیست!

محمدصادق جوادی‌حصار، از اعضای حزب اعتماد ملی در مصاحبه با ایلنا و در پاسخ به این سؤال که "منظور از رأی اعتراضی –که روحانی گفته است- چیست؟!" اظهار کرد:

"یعنی در یک شهری مثل تهران به یک جوان متخصص تأیید صلاحیت شده که هیچ شهرتی در مسائل سیاسی ندارد، اتفاق‌نظر به وجود آمده و به او رأی دهند. خودش هم می‌داند که رأی به خود او نیست چون مردم او را نمی‌شناختند که به او رأی دهند. رأی هدفمند به این شخص و چنین اشخاصی حکایت از این دارد که برگزارکنندگان انتخابات در شیوه خود، یعنی رد صلاحیت‌ نیروهای منتقد خود ناکام ماندند و مردم اگر امکان رای دادن به نیروهای موردنظر خودشان را نداشته باشند، به نیروهای مطلوب جریان برگزارکننده انتخابات هم رأی نمی‌دهند و نخواهند داد."[1]

*اظهارات جوادی‌حصار به وضوح هرچه‌تمامتر میزان ناپختگی سیاسی در اردوگاه اصلاحات را عیان می‌کند... زیرا انتخابات، استندآپ‌کمدی نیست که مردم مشارکت کنند و از لج فلان جریان یا آن دستگاه حکومتی، "رأی بد" بدهند.

چه اینکه اثر رأی بد از مشارکت نکردن هم بدتر است.

اثبات مسئله این است که نتیجه یک انتخابات با هر میزان مشارکتی لازم‌الاتباع است و نهاد انتخابی با رأی همه مشارکت کنندگان و پشتوانه قانونی خود تشکیل خواهد شد. ولی اگر مشارکت کنندگان به جای رأی خوب، رأی بد را به صندوق انداخته باشند و به جای انتخاب اصلح و افراد صاحب کارنامه؛ به غریبگان بی‌کارنامه و یا ناصالحان رأی داده باشند آنگاه منتخبین روزهای تیره و تاری را در منصه انتخابی خود برای مردم رقم خواهند زد. (همچنانکه تجربیات تلخی در این زمینه داشته و داریم)

رأی اعتراضی که آقای روحانی به آن اشاره کرده است نیز اگرچه توضیحات خود ایشان را لازم دارد اما از رویکرد عقلانی و مشارکت‌جوی رئیس‌جمهور سابق اینطور برمی‌آید که منظور وی رأی دادن به "صلحای مشارکت‌جو که البته نزدیک به روحانی و لاریجانی هستند" بوده است نه دور ریختن رأی و یا لجبازی و رأی دادن به آدم‌های بی‌نام و نشان و فاقد کارنامه!

بماند که جوادی‌حصار توضیح نداده اگر قرار بود مردم صرفا به آدم‌های بی‌نام و نشان رأی بدهند پس جریانات سیاسی و احزاب چه کاره‌اند و چرا بوجود آمده‌اند؟!

گفتنیست، جبهه اصلاحات اخیراً بصورت رسمی اعلام کرد که انتخابات 1402 را تحریم می‌کند و لیست و نامزد معرفی نمی‌کند.[2]

***

پیرامون خودی نبودن "منافقین و چپ‌های تحریمی"

کاش مثل ژاپن بودیم...

کاش مثل ژاپن بودیم.../ "انتخابات" استندآپ کمدی نیست!

مرتضی الویری، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه گفته است: مردم در آن زمان (دوران انقلاب)، آینده ایده‌آلی را می‌دیدند که در نوفل لوشاتو تصویرسازی شده بود. یقین دارم اگر کشور با ضرباهنگ شعارها و هدف‌سازی‌های نوفل‌لوشاتو پیش می‌رفت، امروز ایران به عنوان ژاپن خاورمیانه رفاه، توسعه، آرامش و صلح را برای مردمش به ارمغان آورده بود.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: با کمال تاسف باید بگویم به دلیل تخطی از شعارهای اولیه و انحراف‌هایی که در سال‌های بعد شکل گرفت، ایران نه تنها ژاپن خاورمیانه نشد، بلکه در مسیر بدل شدن به کره‌شمالی منطقه قرار گرفت.

الویری همچنین اظهار می‌کند: مهم‌ترین هدف ترسیم شده در نوفل لوشاتو و پیمان‌نامه اولیه‌ای که 22بهمن 1357 را شکل داد، این بود که هر فردی که از شناسنامه ایرانی برخوردار است، خودی محسوب شده و غیر خودی تلقی نشود.[3]

*واقعا ایران امروز دچار آرامش و امنیت و صلح نیست که آقای الویری ترجیح می‌دهد در ژاپن باشد؟!

آیا در ایران امروز هم مثل ژاپن شاهد استقرار پایگاه‌های آمریکایی هستیم و حاکمیت کشور هم از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد که در مراسم یادبود کشته‌شدگان حمله اتمی آمریکا شرکت کند و عذرخواهی هم نکند؟!

می‌ماند مشکلات اقتصادی که الویری توضیح نداده این مشکلات در کجای دنیا نیستند که اول شخص الویری به آن مملکت بدون مشکل اقتصادی برود و بعدا سایرین و حتی ما را هم با خودش ببرد!

آقای الویری باید بداند که انقلاب اسلامی خودش الگوساز است (همچنانکه امروز الگوست) و ایضا هیچ اصراری هم ندارد که برای خود بدون عقلانیت و سند دستاوردسازی کند.

جدای از این بدیهیات، الویری حتی نتوانسته یک سند از خلف وعده امام و انقلاب با مردم ارائه کند و ادعایی را مطرح کرده که در سمت مقابل آن صدها و بلکه هزاران برهان عقلانی وجود دارد که حرف‌های الویری را رد می‌کند.

آیا می‌شود هرکه شناسنامه ایرانی دارد را خودی دانست؟!

آیا سعید حجاریان که دست به "تحریم انتخابات" می‌زند، آن رجلی که در فتنه سال 88 برای براندازی و به خیابان کشاندن مردم نقشه می‌کشد و امثال مسعود رجوی که برای کشتار مردم بمبگذاری می‌کنند و در عین حال همگی شناسنامه ایرانی هم دارند؛ آیا جمله اینان خودی هستند؟

مسلم است که نیستند و الویری که در کبر سنّی جوانانه کمر به ذبح عقلانیت بسته باید به فکر ادعاهای دیگری باشد.

***

مردم منتظرند

در ضرورت مهار تورم توسط دولت؛ با یا بدون کسری بودجه!

کاش مثل ژاپن بودیم.../ "انتخابات" استندآپ کمدی نیست!

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای رفع ناترازی بودجه، گفته است: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه ناترازی‌ها به دلیل تغییرات مجلس در لایحه بودجه انجام شده که منابع لازم برای آن حداقل ۴۰۰ همت برآورد شده که عدد بسیاربالایی است و به نوعی شاکله کلی بودجه را تحت تاثیر قرار داده است. یعنی حدود یک‌پنجم بودجه با مصارفی مواجه شده که منابعی برای آن در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: کسری بودجه یکی از عوامل اصلی ایجاد تورم و دیگر مشکلات است و انتظار می‌رود با همکاری و تعامل و کارشناسی بیشتر این موارد را بهتر بررسی کنیم.

بهادری جهرمی اظهار کرده است: همچنان در مجلس فرصت در این زمینه‌ باقی است و به عنوان سخنگوی دولت از مجلس خواهش می‌کنم که خط قرمز همه ما رشد اقتصادی ۸ درصدی و جلوگیری از افزایش تورم باشد.[4]

*صد البته مجلس باید در تنظیم لایحه بودجه با دولت همکاری کند و از کسری بودجه و مصوبات تورم‌زا جلوگیری کند.

لکن اینکه چه میزان از ۲ سال تورم و گرانی فعلی که مردم را پریشان کرده به بودجه و بروکراسی و رفتارهای مجلس ربط دارد محل سؤال است. و ایضا همه می‌دانیم که وعده دولت هم کاهش تورم بوده است.

از طرفی در سال گذشته مکرر گفته شد که کسری بودجه نداریم![5][6]

لذاست که باید درباره "حسن سؤال" سخنگوی دولت تدقیق بیشتری صورت گیرد.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1444828

2_ mshrgh.ir/1572720

3_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-650813

4_ isna.ir/xdQwXY

5_ isna.ir/xdN6hQ

6_ isna.ir/xdPyf4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    61 24
    من رای نمیدم
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      17 12
      امکان ندارد رای ندهی صددرصد رای میدهی یا به خدا و حکومتی که بناست بر پایه احکام او و قرانش ساخته و تکمیل شود یا به شیطان ابلیس و نماینده اش امریکا که قرار است بقیه بندگان را هم مثل خودشان جهنمی و عاقبت به شر کنند
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      20 3
      پس چرا کامنت میدی؟
    • سید IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      16 6
      قهر یا عدم شرکت و یا تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور را از الطاف الاهی باید دانست چرا که این جماعت یأجوج و لجوج و مأجوج اگر برنده انتخابات شوند کشور را به جولانگاه جاسوسان صهیونی تبدیل می کنند و علم و صنعت کشور را تعطیل و اگر بازنده انتخابات شوند زمینه بلوا و فتنه و آشوب و ناامنی را به شیوه انقلاب های رنگی جورج سوروس صهیونی فراهم می کنند! پس عدم شان به ز وجود!
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      37 14
      هیچ کسی رای نمی دهد.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      11 37
      کسی به رای شما احتیاج نداره. این شما هستید که به رای دادن محتاجید. خودت رو خیلی بالا نگیر.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      12 34
      نگران نباش من جای تو رای میدم و برای سرنوشتت تصمیم میگیرم پس بگیر بخواب
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      7 24
      خب منگولا نمیتونن رأی بدهند!!!
    • محمدایوب IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      3 6
      9/31 اشکال ندارد من آدم هستم رای میدهم
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    20 2
    دولت ببخشید وقتی بازار رو با سیاست دیکته شده اصلاح طلبان مبنی بر عدم دخالت دولت در قیمت گذاری و... رها کرده و سیاست حمایت صرف از تولید کننده رو در پیش گرفت و اصلا حواسش به مصرف کننده نبود خوب معلومه که قیمت ها و تورم به این وضعیتی که هست پیش بره و نارضایتی ببار بیاد / سیاست عدم دخالت دولت در قیمت گذاری و حمایت صرف از تولید کننده غلط بود غلط
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      3 0
      به میخ و نعل زدن = =قیافه حق به جانب -= تحریم ضربه به نظام و رای بیارن هم براندازی نرم نفوذی
  • حسین IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    44 12
    مگر مغز نداریم که رای بدهیم؟
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      12 10
      قطعا نداری
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      15 8
      شما غربگداها اگه مغز داشتید که الگوتون ژاپن نبود
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      0 2
      در جواب حسین: به درک که رای نمی‌دی. رای دادن لیاقت میخواد. لیاقت امثال تو همون رضا پالانی است.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    10 5
    ظاهرا افسادطلبان دوباره میخوان نظم و امنیت مملکت رو گروگان بگیرن.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    7 11
    تا حقوق ما بازنشستگان را همسان سازی نکنید رای هم بی رای
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    5 5
    یه چیزی در مورد ژاپن بهتون بگم، که بدونید ژاپن با ما خیلی فرق میکنه. یک آماری رو بانک مرکزی کره جنوبی در سال 2088 گردآوری کرده، به نام شرکت های تاریخی. یعنی شرکت هایی که قبل از دویست سال قبل تاسیس شدن. جالبه اولین شرکتی که در دنیا تاسیس شده در ژاپن بوده. به علاوه 56 درصد از شرکت های تاریخی ژاپنی بودن. 44 درصد مابقی از کشورهای دیگه دنیا بودن. حالا مقایسه کنید با ایران که دویست سال قبل اصلا نمی دونستن شرکت یعنی چی؟
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    5 5
    ژاپن قبل از جنگ جهانی دوم هم یک اقتصاد بسیار قدرتمند بوده. جنگ جهانی و حضور آمریکا در ژاپن یک ترمز جدی برای ژاپن شد. چون آمریکایی ها، ژاپنی ها رو از کار کردن در برخی صنایع مثل صنایع فضایی و دفاعی منع کردن و یک بازار فروش بزرگ رو ازشون گرفتن.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    2 1
    یقین دارم اگر کشور با ضرباهنگ شعارها و هدف‌سازی‌های نوفل‌لوشاتو پیش می‌رفت، امروز ایران به عنوان ژاپن خاورمیانه رفاه، توسعه، آرامش و صلح را برای مردمش به ارمغان آورده بود. نوفل لوشاتو و ژاپن یه مشت حرف ها ی مسخره و خجالت آور و کلی گویی های زشت و سابقه عملی در حد پاچه خواری اوباما و بایدن و فروش اعتماد به نفس و عزت و اقتدار ایرانی
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      2 2
      شانس آوردیم که مثل ژاپن نشدیم کره جنوبی و ژاپن گاو شیرده امریکا هستن و سربازان و نظامیان امریکایی به زنان و دختران این دو ملت تجاوز می کنند و آنها حتی جرئت محاکمه این نظامیان را ندارند !
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    8 4
    خدا را شکر که مثل نظام حکمرانی ژاپن ترسو بزدل که بدون اجازه ی غرب وحشی حتی اجازه آب خوردن را ندارند، نیستیم. سعدی علیه الرحمه می فرماید به دست آهن تفته کردن خمیر به از دست بر سینه پیش امیر
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      3 5
      آره دست به سینه پیش ارباب پوتین خوبه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    1 2
    تیم ملی پیروز است
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    47 7
    کاش مثل طالبان بودیم. طالبان از وقتی اومده سرکار ارزش پول ملی خودشو دو برابر کرده و ایرن نصف
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      1 6
      وقتی پول ندارن ودردیگرکشورها کارگری میکنن چه فایده؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      4 13
      چون فقط 7میلیون نفرشون دارن کارگری تورو میکنن بایدم ارزش پولشون بیشترباشه!!!!!!!!!!! اگه تو هم دوست داری برو کارگری آنها را بکن تا ارزش پولت بیشتربشه!!!همینجوری دهانت را بازنکن و بریز بیرون!
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      1 9
      چون فقط 7میلیون نفرشون دارن کارگری تورو میکنن بایدم ارزش پولشون بیشترباشه!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      5 29
      خب برو به طالبان ملحق شو تا ارزش پیداکنی
  • سروش IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 3
    اتفاقا جوانهای تحصیل کرده پرانرژی برن تو مجلس خیلی خیلی بهتر از این پیر و پاتالهای تکراری زهوار دررفته های کنونی در مجلس هستن
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    8 1
    اقایان چشمانتون بستید و نمی بینید چه اتفاقی میفته و زنو بچه ی مسلمان در خطر هستند بازهم خ اهش می کنم هجرت کنیم از اینجا به مردم ره حم کنید
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    2 2
    ما مثل ژاپن نیستیم
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 1
    خب خب
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    3 1
    صهیونیستهای خبیث
  • FR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    30 2
    یک بار از دهان اصلاحطلبان نشنیدیم که در باره یک مشکل واقعی با دلسوزی نظر بدهند و راه چاره را بدون نگاه حزبی و در عین حال بدون کینه و بر اساس منافع ملی پیشنهاد دهند .....فقط شعار دروغین ! آقای الویری هم اتفاقا از نمونه ژاپن دقیقا وجود پایگاههای نظامی آمریکا در داخل کشور را حسرت میکشد !
  • مهدی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    32 3
    چرا مدافعان رای دادن منطق ارائه نمیدن و فقط توهین میکنند؟!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    2 1
    عامل همه این مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد افکار امثال الویری است که سال ها مسئولیت های مختلف را در اختیار داشتند
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    6 0
    اگه خیلی مایلی مثل ژاپنیا باشی وقتی ردصلاحیت شدی هاراگیری کن
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 1
    کاش ژاپن مثل ما بود اختیاری از خودش داشت در مقابل قاتلین مردمش کرنش نمی کرد و زره ای اراده وتحصب ملی داشت
  • فرزاد IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    2 2
    چی بر سر نویسنده اومده که تورم پنجاه و چند درصدی کشور ما رو با تورم ژاپن مقایسه میکنه
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      1 2
      زندگی در حباب
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    41 2
    واقعاً برای آقای الویری و همفکرانشان متأسفم ! نمی خواهند قبول کنند سی و اندی سال از عمر جمهوری اسلامی ایران ، ایشان و همفکرانشان همه کاره مملکت بوده و با خیانت های متعدد ، جاسوسی و وطن فروشی های مکرر ، غارت و چپاول بی اندازه بیت المال و وا دادگی کامل در درگاه کد خدا و توله هایش دین و دنیا ، اعتقادات و اقتصاد ملت و مملکت را بباد فنا دادند و طبق روال همیشگیشان آی دزد ! آی دزد سر داده و دیگران را متهم میکنند !! و .... خودشان هم باورشان شده که در این مقوله سهمی ندارند !!!؟؟؟
  • DK ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    1 0
    بنابراین حرفهای این شلغم درسته!😁😁😁😁😁
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    4 1
    نفاق از سر و روی این افسادطلبها میباره
  • نادر IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    این درست ترین حرفی است که الویری زده «هر کسی شناسنامه ایرانی داره خودی است» مسعود و مریم رجوی ،اشرف و رضا پهلوی هم جزو خودی های الویری هستند
  • قائم IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    انحراف از شعارهای اولیه که الویری میگه در سالهای بعد شکل گرفته، در کدام دولتها بود ؟ ۳۲سال دولتهای میرحسین ، هاشمی ، خاتمی ، روحانی؟ یا ۸ سال دولت احمدی نژاد؟ یا ۲ سال دولت رئیسی؟
  • SE ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    شما اصلاح طلبان خائن کشور را به بی راهه بردید! شما نوکیسه های زیاده خواه و راحت طلب
  • اا IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    2 0
    گرونی. مسکن. خودرو. دزدی و فساد. امنیت اقتصادی و روانی.اشتغال. محیط زیست. اینهارو درست کنید مخلص شماهم هستیم به هرکی هم بگین رای میدیم تمام
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 3
    در جواب ۹:۳۱: به درک که رای نمی‌دی. رای دادن لیاقت میخواد. لیاقت امثال تو همون رضا پالانی است.
  • محمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 0
    من رای میدم به شرطی که اگه طرف توزرد از آب درومد بتونم رایم رو پس بگیرم. هر وقت این قانون تصویب شد منو فوری خبر کنید.
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      طرف اگه توزرد نبود که این همه خرج نمیکردوخودشوبه درودیوارنمیزدکه بره بالا
  • سید فروزان CH ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 2
    مرتضی الویری که ارزوی مثل ژاپن بودن را دارد ؟؟؟؟؟؟؟ حتما میداند که در ژاپن قانون کاپیتولاسیون وجود دارد ، حتما میداند که غیرت در ژاپن وجود ندارد و حتما میداند که ژاپن از مراکز تفریح جنسی برای سربازان امریکایی است ،البته شاید هم نداند بهرحال ایشان اکر خیلی ارزوی ژاپن دارد زن و دختر خودش را ببرد آنجا برای خدمت به امریکاییان خاک بر سر این طیف بی غیرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس