به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

شفافیت در مجمع تایید شد! حالا چه بهانه‌ای خواهند داشت؟

سه‌شنبه هفته گذشته، مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از حدود ۲۱ ماه، طرح شفافیت قوای سه‌گانه، مصوب خرداد ۱۴۰۱ در مجلس یازدهم را تایید کرد. متاسفانه این فرایند طولانی در چند ماه اول به رفت و برگشت‌های شورای نگهبان مربوط می‌شد. گرچه بسیاری از مصوبات مجلس مواردی از چنین رفت و برگشتی را دارند اما این مورد با تعدد مواجه بود و مجلس هم برای به نتیجه رسیدن قانون، عموما نظر شورای نگهبان و تصحیحات آن را می‌پذیرفت. اما پس از عدم پذیرش عدم شفافیت در مذاکرات مجمع درباره‌ی موضوعات مرتبط با مجلس، مصوبه به مجمع انتقال یافت.

اما با تاسف بیشتر، وضعیت معطلی در مجمع به شکلی عجیب بسیار طول کشید. تلاش‌های مجلس و رئیس آن برای در دستور کار قرار گرفتن و نظر نهایی دادن مجمع به نتیجه نرسید. مجمع حتی آن بخش مربوطه را رد نمی‌کرد تا بقیه مصوبه تبدیل به قانون بشود. یعنی مجمع نه رد می‌کرد و نه تایید؛ البته در ماه‌های اخیر اتفاقی بی‌سابقه رخ داد و آن رد کل مصوبه توسط مجمع بود؛ حال اینکه بخش اختلافی ارجاع شده صرفا مربوط به همان بند مجمع بود و امکان رد بقیه موارد اساسا وجود نداشت. با تلاش‌های قانونی صورت گرفته این بدعت عملیاتی نشد و در نهایت مجمع با حذف خود از فرایند شفافیت، بقیه مصوبه را تایید کرد.

مهم است درک کنیم که وعده شفافیت انجام شده؛ آنهم در خرداد ۱۴۰۱ و به صورت بسیار گسترده‌تر. مجلس هم که خودش را در پایان سال گذشته به صورت داوطلبانه شفاف کرد. لذا کمپینرهای تخریب مجلس انقلابی نمی‌توانند بگویند این تصویب، مربوط به انتخابات است. به ویژه آنکه همین تصویب هم در دست مجلس نبوده و مجلس قبل از این تمام تلاش خود را به کار بسته و بیشتر از این از لحاظ ساختاری امکانی نداشت.

حالا و پس از تایید شفافیت، ناگهان سامانه مجلس شورای اسلامی هک و سپس اخباری مربوط به مهرماه با عنوان افشاگری تمام فضای مجازی را دربرگرفت. کسانی که معروف به پروژه‌گیری در توییتر هستند، با سوار شدن بر همین موج، بازهم امکان اطلاع‌رسانی درباره‌ی تایید مصوبه شفافیت را از بین بردند. سپس بر موجی که منافقین با هک مجلس به وجود آورده بودند سوار شدند. در اینجاست که مشخص می‌شود دغدغه‌مندان واقعی شفافیت چه کسانی بودند و هستند و چه کسانی به دنبال بازی سیاسی هستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    13 2
    سوال اینه چرا تا الان طول کشید و چرا شب انتخابات تایید شد؟؟؟؟
    • nima IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      1 4
      یعنی اینقدر آیکوی تو ضعیف هست داره تو ضیح میده که این طول کشیدن به خاطر شورای نگهبان و مجلس ((تشخیص مصلحت)) هست این سوال رو باید از این دو نهاد بپرسین نه مجلس شورای اسلامی
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      3 0
      دقیقا. چرا همیشه موارد مهم رو میزارن نزدیک انتخابات. صرفا جهت اطلاع بگم که من رای خواهم داد. این رو مطمئن باشید ولی دلیل نمیشه اشکالات رو نگم.
    • DE ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      نمی خواستن خودشون شفاف باشن.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      تمام نمایندگانی که قراره پول جمع کنن تا بچشون رو جهت یاد گرفتن علم بفرستن اونور آب باید از الان یه حساب ارزی باز کنن تا خدای ناکرده متهم به حمایت از اون کشور بیگانه و دشمن نشن و شایبه خرج از حساب بابایی(بیتالمال)بوجود نیاد
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    21 7
    چرت وپرت محض
    • فریبرز IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      حداقل نگو چرت و پرت محض، بگو چرت و پرت خالی. اینطور عقل و شعور خودت زیر سوال میره!
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    15 0
    باید دید چی تصویب شده قانون شفافیت یا فقط اسمش اینه
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    ایشالا اجرایی بشه
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    الان بهونه میارن چون صبح جمعه تصویب شده قابل اجرا نیست!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس