محمدرضا خباز

اظهارات خبّاز مبنی بر سیاسی بودن اقدام مجلس و انتخاباتی بودن آن در حالی است که عمده مصوبات مجلس یازدهم طی بیش از 3 سال گذشته تاکنون مصوبات معیشتی کلان بوده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اصلاح‌طلبانی که "خدمت" را دفن می‌کنند

خون‌شویی از یک جانی بالفطره در تاریخ ایران! / اصلاح‌طلبانی که "خدمت" را دفن می‌کنند

محمدرضا خبّاز از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون بازگرداندن کلیات لایحه بودجه از سوی مجلس گفته است:

"وقتی مجلس لایحه را برگرداند مثل یک بازی سیاسی است، برای این است که بتوانند چند روزی به مردم بگویند هدف ما برای کمک به شما و بازنشستگان، این بود که دولت برای شما بودجه بگذارد. چرا در ۳ سال گذشته این کار را نکردید؟ قانون تصویب کرد اما دولت اجرا نکرد، شما هم صدای‌تان درنیامد. اما امسال چون سال رأی‌گیری است، می‌خواهند به این وسیله این کار را انجام دهند تا مردم را راضی کنند که کار خود را کرده‌اند وگرنه این بودجه حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد و کسری بودجه به تورم می‌انجامد. به نظرم در این بازی‌هایی که درمی‌آورند هیچ دلسوزی ندارند و اگر برای مردم بحث می‌کنند برای راضی کردن آنان است نه کمک به معیشت آنان."[2]

*اظهارات خبّاز مبنی بر سیاسی بودن اقدام مجلس و انتخاباتی بودن آن در حالی است که عمده مصوبات مجلس یازدهم طی بیش از 3 سال گذشته تاکنون مصوبات معیشتی کلان بوده است.

مصوباتی از قبیل افزایش حقوق سربازان وظیفه، تسهیلات قانون جوانی جمعیت، قانون کالابرگ، طرح تعیین سقف برای قیمت مسکن و اجاره، طرح رتبه بندی معلمان، قانون ساخت مسکن از سوی دولت و...

آیا خبّاز می‌تواند مدعی باشد که این مصوبات تماما انگیزه انتخاباتی داشته‌اند!؟ و این در حالی است که بازگرداندن لایحه بودجه اولا یک مسئله فنی است که در بعد انتخاباتی بُرد ندارد و ثانیا در مقابله این همه قوانین معیشتی یک نقطه کوچک است.

لذاست که باید از خبّاز و امثال خبّاز خواست که خدا را در همه حال در نظر بگیرند و با تمسّک به تقوای سیاسی؛ فضای کشور را به عرصه تاخت و تاز تحلیل‌های غلط تبدیل نکنند.

چه اینکه "تحلیل غلط" عقل را از جامعه جدا می‌کند و با اثری بدتر از نان حرام منجر به "کشتن حق" می‌شود.

***

پس از تحریف شهدای تاریخ ایران؛ نوبت تجلیل از پادشاهان سفّاک هم رسید

خون‌شویی از یک جانی بالفطره در تاریخ ایران!

خون‌شویی از یک جانی بالفطره در تاریخ ایران! / اصلاح‌طلبانی که "خدمت" را دفن می‌کنند

فردی به نام غلامحسین زرگری‌نژاد که خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) وی را استاد تاریخ معرفی کرده به تازگی کتابی با عنوان "برآمدن قاجار" منتشر کرده و در توضیح آن گفته است: این کتاب را به عنوان عذرخواهی از خان قاجار نوشتم. معتقد بودم که آقامحمدخان آدم خونریزی است و این را در کتاب درسی بیان کردم؛ از تمام کسانی که آن کتاب را خواندند، خواهش می‌کنم عذر مرا بپذیرند!

او در ادامه با بیان اینکه سلسله زندیه (شامل کریمخان و لطفعلی‌خان زند) روابط حسنه‌ای با انگلیس داشتند، گفته است: هنر زندیه جاده‌سازی، گرمابه و… بود. توجه‌ای به ایران بزرگ نداشتند و فقط به منطقه فارس بسنده می‌کردند. در دوره زندیه خلیج‌فارس را از دست دادیم. آقامحمدخان در شیراز فرصت رفتن به مجامع علمی را داشت. در این مجامع علمی می‌گشت و شاهنامه می‌خواند. در آنجا بود که به فکر ایران افتاد. آقامحمدخان به ایران بزرگ می‌اندیشید! [3]

*اینکه رهبر معظم انقلاب بر مطالعه و ایضا بر مطالعه دقیق تاریخ تأکید دارند از همین روست که کسی نتواند جای شهید و جلّاد را در ذهن مردم و تاریخ ایران عوض کند!

محمد استرآبادی(قاجار)، غلام درباره زندیه بود که بعدها علیه موالی پر محبت خود شورید و یکی از خونریزترین شاهان ایرانی شد.

او کسی بود که شاهرخ، نواده نادر شاه را در حالی که پیرمردی بیش نبود اما با ریختن سرب داغ روی سرش شکنجه می‌داد تا محل گنج احتمالی نادر را افشا کند.

محمد قاجار که در تمام دوران کوتاه پادشاهی خود مشغول خونریزی و جنگ بود و همین جنگ‌ها و خونریزی‌ها نیز اساسا اجازه ساخت همان گرمابه و جاده زندیه را هم به او نداد(!) کسی بود که لطفعلی‌خان زند، شاه نژاده ایرانی را به فجیع‌ترین شکلی اعدام و بلکه شهید کرد و هزاران نفر از مردمان اصیل ایران را بخاطر حمایت از لطفعلی خان از دم تیغ گذراند.

محمد قاجار که استاد موصوف مدعی خون‌ریز نبودن او شده همان کسی است که مردم کرمان را به جرم دفاع از لطفعلی خان زند؛ کور کرد و از چشم‌های آنان مناره ساخت.

شاه قاجار کسی بود که به هر خیانتی صله ویژه می‌داد و ابراهیم کلانتر؛ والی شیراز و منصوب زندیه نیز به جهت وجود همین بدذاتی خان قاجار بود که به لطفعلی‌خان خیانت کرد و شیراز را به روی شاه ایران بست تا او اسیر محمد قاجار شود.

بی‌اصالتی خانوادگی، حماقت، خونریزی و علاقه به جنایات فجیع خصلت ذاتی محمد استرآبادی بوده است و از همین رو در تاریخ مظلوم ایران؛ ‌ پادشاهی به سفّاکی و رذالت او یافت نمی‌شود.

به سخن دیگر اینکه محمد قاجار اگرچه سرسلسله قاجار بود اما سرسلسله پادشاهان ظالم و سفّاک تاریخ ایران نیز هست. این خوناشامی به حدی بود که نوادگان وی در دودمان قاجاریه هرگز جرأت نمی‌کردند به جنایات این نیای سفّاک خود اشاره‌ای داشته باشند.

جالب آنکه مخاطبان محترم بدانند محمد استرآبادی در سطحی از حماقت قرار داشت که گفته می‌شود برای تاجگذاری خود تاجی ساخته بود که به دلیل سنگینی؛ تاج را با طناب روی سر او نگه می‌داشتند و سپس برمی‌داشتند و محمد قاجار مجبور بوده روزی چند بار برای تاجگذاری تمرین کند تا گردنش نشکند!

خباثت و رذات این فرد به حدی بود که جمله مورّخان اذعان می‌کنند او در دربار زندیه جز محبت خوانین زند ندید و علت خیانت به کریمخان و لطفعلی خان نیز رذالت ذاتی و البته حسادتش به لطفعلی خان زند به سبب نژادگی، دلیری، کاریزما، مردمداری و تدبیر بوده است.

به گفته برخی تاریخدانان، طوایفی از عشایر ایرانی هنوز هم مرثیه‌هایی را پیرامون شهادت لطفعلی خان زند می‌خوانند و خون پاک او هنوز در دل تاریخ می‌جوشد. (اذعان نویسنده کتاب فوق به سازنده بودن حکومت خان زند نشانی است از اینکه اگر لطفعلی خان به دست محمد استرآبادی شهید نمی‌شد؛ ایران آبادتری به نسل امروز به ارث می‌رسید)

ذکر این نکته نیز ضروریست که از خبرگزاری کتاب انتشار چنین خزعبلاتی که هیچ نسبتی با عقلانیت و تاریخ ایران ندارد بعید بود.

همچنانکه مشخص نیست مجوز کتابی که قصد دارد یک جانی ‌بالفطره در تاریخ ایران یعنی محمد قاجار را سفیدشویی کند نیز در کدام نهاد ناظر یا دولتی صادر شده است!؟

گفتنیست، چند سال قبل بود که صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی نیز طی اظهاراتی مدعی خشن بودن امیرکبیر شد!

در همین حال اشاره به اظهارات محمود سریع‌القلم در یکی از کتاب‌هایش علیه شهید شیخ‌فضل‌الله نوری هم قابل تأمل است.

پای کدامین نقش در میان است که قصد دارد تاریخ ایران را تحریف و شهدای بزرگ و رجال ملی و دینی ایران عزیز را به ورطه تکذیب بکشاند؟

*تمامی موارد نقل شده در این اپیزود در کتب مورخین ایرانی و مستشرقین قابل اعتماد؛ عینا ذکر شده است.

***

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    11 16
    کریم خان از سر گرجیان ایران مناره ساخت ، در زمان زند اصلا ایرانی وجود نداشت که اصبل و غیر اصیلش معلوم باشد. خود لطفعلی خان با قتل صبدمراخان زند به قدرت رسید زندیه در طول 90 سال 10 شاه داشتند که اکثرا با قتل هم به قدرت می رسیدند. شما حتما جنایت نامه بیشتون را هم بخوانید تا اولیانها در جانی بالفطره بودن را بشناسید
    • ایرانی GB ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      مزخرف نگو ... سلسله قاجار از پست ترین و بی رگ و ریشه ترین حکام تو مملکت ایران بودند که به درد هیچ چیزی نخوردند جز ویرانی , رواج بیسوادی , بذل و بخشش آب و خاک ایران که با خون دل و جانفشانی هزاران سرباز ایرانی بدست آمده بود , از پست ترین و خائن ترین شون همون ناصر الدین مثلا" شاه بود که صبح از خواب بیدار میشد دو نفر فقط بایستی سبیل شو واسه اش چرب میکردند و تاب میدند و ننگین ترین و بدترین عهد نامه های مرزی رو با روس ها امضاء کرد و شمال و جنوب رو بخشید به انگلیسی ها و روس ها ... قاجارها کثیف ترین و پست ترین و بی عرضه ترین و بی رگ و ریشه ترین حکام در ایران بودند که اصلا" ریشه ایرانی نداشتند و خودشون هم میدونستند که از نسل مغولها هستند , ای خاک بر سر هر چی قاجار پرست بدبخت و ایل و تبار قاجار ها
  • ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    14 3
    تاریخ را ناقص نخوانیم . دوره زندیه اگر چه روابط با انگلیسی ها حسنه بود ولی نه در حد دوره قاجار که شاهان پس از آغا محمد خان اینقدر امتیازات گوناگون به انگلیسی ها دادند که قیام تنباکو شکل گرفت و سرزمین هایی مانند هرات و قفقاز از ایران جدا شد . در دوره زندیه حکومت افشاریه منقرض نشد به خاطر احترامی که کریمخان برای فرمانده سابقش نادر شاه افشار قائل بود و به همین خاطر مشهد جزو قلمرو زندیه حساب نمی شد و در اختیار افشاریه ماند .
    • ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      5 7
      در دوره زندیه قفقاز و هرات دست چه کسانی بودند؟ ایا قاجار انها را از زندیه گرفتند یا مستقل بودند؟ عملا قاجار انها را از دست نداد، بلکه نتوانست انها را به ممالک محروسه الصاق کند
    • ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 0
      قفقاز در جنگ توسط روسیه اشغال شد و طبق قطعنامه های گلستان و ترکمنچای ایران تضمین داد هیچ حقی نسبت بهشون نداشته باشه که تماما دوره قاجار اتفاق افتادن
    • ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      0 0
      قبل از اون جزوی از ایران نبود برای خودش چندین حکومت مستقل بودند. با روسیه متحد شدند تا قاجار نتواند به ممالک محروسه قاجار اضافه کند و قاجار هم تعهد دادند که سکتاونجا نرند
  • علی ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    8 1
    ممنون از اینکه کسی درباره خباز و اون یکی کامنتی نگذاشت یعنی این قدر لاطائلات گفته اند که ارزش واکنش نداشته است.
  • ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    6 7
    تا حدودی این حرف درسته. نقشه ایران در دوره زندیه رو ببینید. خراسان هم جزو ایران نبود و کوچکترین ایران تاریخ رو داشتیم. آغامحمدخان حداقل ایران رو متحد کرد و مناطق زیادی رو به ایران اضافه کرد که البته قسمت زیادیش در دوره فتحعلی شاه از دست رفت
  • ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    7 5
    بارک الله عمده مصوبات مجلس یازدهم، بارک الله فعالان اصلاح‌طلب ، بارک الله وبلاگ مشرق. همتون مثل هم هستید.
  • ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    10 2
    کسانی که سعی در وارونه جلوه دادن تاریخ دارند باید ببینی که دمشان به چه کسانی وصل است . مثلا همین جناب صادق بی ریخت کلام بد شکل که به امیرکبیر اتهام خشونت زده شتید بعلت اعدام علی محمد باب فتنه گر بود باشد که اگر اصل و نسب فتنه گر بهایی را هم بررسی کنند بعید نیست که یهودی بوده و بنابر ماموریت محوله از طرف دولت فخیمه انگلیس خود را در لباس روحانیت شیعه جا زده که دین جعلی را راحت تر به خورد مردم و عوام بدهد
  • ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    8 7
    مصوبات معیشتی نبود وضع بهتر بود!
  • ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    6 11
    ولی زمان زندیه کشور چند تکه بود و زمان قاجار یک پارچه شد
    • ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      3 2
      چون یکی از همون تکه های زمان زندیه با خباثت خودش شاه ایران که داشت کشور رو متحد می کرد، کشت.
  • محمدایوب ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    6 2
    مشرق از شما ناراحت شدم چه. انتظاری از خباز واصلاح طلبان دارید مثل این است که از شغال انتظار داشته باشید زوزه نکشد همین امروز فاضل میبدی گفته بود که وزرا ودولت از مردم عذر خواهی کنند چقدر کارخانه ها تعطیل شدند دلار گران شده ووو این حرام خواران نان حرام کروکورشان کرده همین خباز یادش رفته استاندار بود با آن همه گندی که روحانی زده بود به جای دستمال اززبان استفاده میکرد
    • سهراب IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 0
      مردم فراموش نکرده اند که روزی این آدم بی عرضه(خباز)از روی تملق وچاپلوسی خانه حسن فریدون (روحانی)را در دوره استانداری اش باز سازی کرده و سپس از آن با افتخارپرده برداری کردتا برسر پست باقی بماند.
  • ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 3
    سلام اين يارو خباز چن سال استاندار ما بود هر چقد خدا از من بدش مياد من ازين خباز بدم مياد ادم مزخرف
  • ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    6 4
    مجلس قالیباف همه ما را نا امید کرد
  • Yu ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    4 7
    ایران مدیون‌ نادر و آقا محمد خان قاجار هست حالا چه خوشتون بیاد چه نیاد زندیه که کل ایران رو به باد داد حیف که‌ آقا محمد خان زود کشته شدن و همین طور نادر شاه بزرگ. چاپ کن
    • ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      2 1
      نصف خلیجی را هم که قاجار به دست اورده بودند را پهلویها با جزیره بزرگ بحرین و 40 جزیره اطرافش شوهر دادند. از قضا قاجار ایران جدید را ساختند و پهلویها یک قسمت را به باد دادند و جمهوری اسلامی ایران هم باقی مانده را با خون شهیدان عزیزمان حفظ کرده
    • ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      3 2
      بحرین در دوره قجار از ایران جدا شد و محمدرضا شاه فقطتشریفاتشو انجام داد.عوضش همین سه تا جزیره ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک رو که به دبی نزدیکترن تا ایران با نیروی نظامی ضمیمه ایران کرد محمدرضا شاه نبود خبری از تنگه هرمز هم نبود
    • ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 1
      بحرین در زمان زندیه مثل همه نقاط ایران مستقل از حکومت زندیه بود. ولی قاجار بحرین را همیشه جزو ایران می دونستند و هیچوقت لستقلال اون رو قبول نداشت در دوره پهلوی دوم بود که استقلال بحرین انجام شد. البته معاهده ننگین سعد اباد رو بخونی می بینی پهلوی اول هم بدون جنگ و خونریزی و با اغوش باز کشور رو بخشیده
  • ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 1
    قاجار ها از گروه های قزلباش بودند شیعه وحامی صفویه زندیه به احترام نادر همچنان مذهب شیعه را رسمی نمی کرد اقا محمد فرزند محمد حسن خان رقبیب کریم خان برای حکومت بود فتحعلی خان پدر محمد حسن خان حاکم گرگان در دوره صفویه بود بنابر این غلام خواندن او اشتباه است او گروگان بود نه غلام پس از اعدام باب توسط ناصر الدین شاه وگرایشات شیعه گری قاجار ها نوعی جنگ با قاجار داریم ابتدا توسط عثمانی وبعد انگلییس مورخان وابسته به عماد الدین باغی به دلیل اعدام باب با قاجار بد هستند در دام گروه عماد الدین نیوفتیم او حامی بهاییت است
    • ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 3
      حقیقتش اینه که پان مغولها الان افتادم به تطهیر قاجاریه.اسم این سلسله با بی عرضگی پیوند خورده انقدر داغون بودن.
  • موحد ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 6
    با سلام خدمت همگی استاد زرگری نژاد استاد فرهیخته و متعهد تاریخ هستند و نظری علمی و مستند در مجامع علمی ارائه کرده اند و شایسته است افرادی متخصص در محیطی علمی و به دور از مسایل سیاسی در این زمینه به طور مستدل و محترمانه و علمی به بحث بنشینند
    • ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      4 4
      متاسفم برای مشرق نیوز حتی وانمود می کنید که استاد زرگری نژاد رانمی شناسید و یا سعی می کنید در نظر مخاطب ارزش ایشان را کوچک جلوه دهید، در صورتیکه ایشان استاد برجسته تاریخ باتالیفات ارزشمند و جزو اساتید برتر تاریخ ایران هستند، نگارنده قبل از نوشتن متن در مورد ایشان تحقیق می کرد بد نبود.
    • ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      2 3
      دقیقاً
  • ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 0
    اون کتاب قرار نقش مواد اولیه برای چرت و پرت گویی ها در فضای مجازی و جاهای دیگر باشد کتاب چاپ نشه ولی مطالب را بخونید تا برای هر حرف ودلیلی که آورده اسناد عقلی و تاریخی داشته باشید و علیهشون بکار ببرید .
  • طلبه تاریخ ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 2
    دکتر زرگری نژاد یکی از بهترین و برجسته ترین اساتید و پژوهشگران دوره قاجاریه است. در مقالات و کتب متعددی درباره ریشه های افسانه سرایی درباره جنایات آقا محمد خان که اتفاقاً یک پای ثابتش تاریخ نویسان انگلیسی بوده اند آثار پژوهشی ارزشمندی به چاپ رسانده که میتوانید بخوانید و از سر بی‌خبری مثل علامه ها اظهار نظر نکنید. ضمناً ایشان به هیچ وجه با زیباکلام قابل مقایسه نیست چون در حوزه کار تخصصی خودشان که عمرشان را صرف پژوهش و کار در این زمینه کرده اند اظهار نظر میکنند.
  • ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 2
    درسته اسمش استر آبادی بود ولی از ترکمن ها بود و احتمالا قبایل ترک مغول که خونریزی جزئی از ذاتشون هست ترکها به آذری بودن افتخار کنند نه مغول
    • ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 0
      ترک مغول چطور هست؟ چون این دو با هم متفاوتند. ترکیب اینهاست؟ فارسها هم کم جنایت نکرده اند، بیستون رو بخون . فقط تفاوت این هست که هر کس جنایتکار خودش رو می پرسته
  • محمد جوادی ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 3
    در تاریخ هیچ عمل خوب و بد محضی نداریم البته مقصود تطهیر جنایت ها نیست بلکه منظور قضاوت نکردن اتفاقات تاریخی هست شاه اسماعیل دوم در ۱۸ ماه هزاران فرد خوب و بد را از دم تیغ گذراند و همین امر باعث به سلطنت رسیدن شاه عباس شد که موجب آبادانی ایران و بازگرداندن سرزمین های از دست رفته گردید اما شاه عباس چنان وسواسی در خصوص شاهزادگان داشت که بعد از مرگش هیچ جانشین با لیاقت و متهوری به جا نگذاشت و امکان نابودی صفویه را فراهم آورد. پس کدامیک خوب بود یا کدامیک بد. در نهایت ما چند شاه اسماعیل اول و آقا محمد خان و نادر در تاریخ مان کم داریم
  • علی وثوق راد ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    من حاضرم با با رندان و طرافدران تیز و باهوش سلسله قاجار و پهلوی هر دو با هم مناظر رودردو انجام دهم
  • ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    1 0
    خونخوار باعرضه را به خونخواران بیعرضه ارجحیت داده
  • ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    3 0
    انقدر ایران را بزرگ کرد که برغم بی‌لیاقتی‌ جانشینانش و وطن‌فروشی پهلوی‌ها هنوز کشور بزرگی هستیم.
  • ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    ما مردم ايران (80 درصد) خیری از این سه جریان سیاسی (راست. چپ و اعتدالی) ندیدیم.
  • رضا ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    2 3
    این استاد تاریخ! که از آغا محمد خان عذرخواهی کرده لازمه در مراحل بعدی از تیمور و چنگیز و هیتلر هم عذرخواهی کنه تا حق مطلب را کامل ادا کرده باشه.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      دقیقا حق با شماست
  • حمیدرضا IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 0
    زر مفت نزن !! اگر آقامحمدخان نبود ، امروز کشوری بنام ایران وجود نداشت .
  • شهرام IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    سلام کامنت ها را خواندم که هم اطلاعات تاریخی یک سری افتضاحه . بابا جان موقعیکه سواد تاریخی ندارید چرا کامنت می گذارید مثلا بحرین در سال ۱۳۴۸ مستقل شد یعنی ۴۳ سال بعد از تاجگذاری رضا خان . چه ربطی به قاجار داره من که ربطی نمی بینم به عنوان یک دکترای تاریخ. زندیه ایران را نابود کرد با جنگ های طایفه ای با هم . اون زکی خان که جلاد خان بود سمنان و مازندران و طایفه ایزد خواست و ... را از بیخ و بن نابود کرد. ببینید آدم عاقل جاده سازی در زمان زندیه چه معنایی میده به خدا می خواهم خودم را پرت کنم پایین . مگه غلطک بود لامصب . با خر و اسب هر جایی می خواستند مردم می رفتند نیازی به جاده نبود .یا مثلا ده تا حمام ساخته در دوران کریم خان بقیه ایل و تبارش که تمام شهر ها را با جنگ هایشان به نابودی بردند . آخه چرا فکر نمی کنید . یکی میگه عهد نامه گلستان و ترکمنچای اون زمان فقط ترکان با روسیه جنگیدند نه لری بود و نه کردی و نه بلوچی فقط ترکان بودند کتاب متاثر را بخوانید نویسنده اش کرد هستش دنبلی نامی و شیرازی نامی هم جنگ های دوم ایران و روس را نوشته . اون موقع هر کس از جاش بلند می شد می خواست تهران را فتح کند . ارمنی ها و گرجی ها هم عاشق چشم و ابروی شما نبودند او نها هم روس را می خواستند چون همگی مسیحی هستند . پس ترکان یک طرف هستند پشت سر ترکان قبایل دلاور ایرانی همگی به تهران یورش می برند و فرصت را غنیمت می شمارند منظورم اجداد بزرگوار شما مدعیان می باشد . روس‌ها و گرجی ها و ارامنه یکپارچه در جلو . حالا پادشاه روسیه الکساندر اول بزرگترین پادشاه تاریخ روسیه . همین کشور عظیم روسیه توسط کاترین کبیر و نوه اش الکساندر اول به این وسعت رسید . البته الکساندر تا فرانسه را هم تصرف کرد و ناپلون را نابود کرد . این آلاسکا هم جز این امپراطوری عظیم روسیه بود و ضمنا این مادر بزرگ و نوه روسی نبودند آلمانی بودند .تنها کشوری که تصرف نشد و فقط بخشی از آن جدا شد ایران بود. بنابر این زمانیکه طرف های جنگ را نمی شناسند حرف نزنید . چهارده سال جنگ شد تا اون سرزمین ها جدا شود اما رضا شاه کسی که بیست و چهار ساعت هم نجنگید و تهران هم به دست روس افتاد شد رضا شاه کبیر . اصلا انگار ایرانی ها معکوس فکر می کنند مثل برره . هیچ منطقی وجود ندارد در این سرزمین . بعضی ها می گویند افتخارات اون طایفه را گند بزنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس