کد خبر 1561484
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا، مطلبی با عنوان حالا ترامپ هم علاقه‌مند به دموکراسی است منتشر کرد که برگرفته از یادداشت نشریه آتلانتیک درباره ترامپ است:

یادداشت جالب توجه نشریه آتلانتیک درباره ترامپ مدعی شده که در حالی که ایالت مین نام ترامپ را از رای‌گیری حذف کرده، چون او رئیس‌جمهوری بود که به دموکراسی خیانت کرد، اکنون از محافظت آن التماس می‌کند. در دوران ترامپ، اشاره به ریاکاری بیهوده به نظر می‌رسد، زیرا ترامپ و حامیان اصلی او به اصل کارترمن "من هر کاری که بخواهم می‌کنم!" پایبند هستند. علیرغم شکست ترامپ در انتخابات 2020 و تلاش‌های بعدی او برای لغو آن از طرق غیرقانونی، با اتهامات جنایی و محرومیت از آرا در ایالت‌ها، حامیان او همچنان به دستکاری قوانین برای پیشبرد اهداف خود ادامه می‌دهند.

این یادداشت این چنین ادامه می‌دهد که اگرچه ایده‌های دموکراتیک همچنان صحیح هستند، اما آنها نمی‌توانند برای بازیگران اقتدارگرا اختیاری باشند. بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده، که به افرادی که سوگند یاد کردند و سپس علیه سوگند شورش کردند، اشاره دارد، پیرامون در نظر گرفتن پیامدهای حضور افرادی مانند ترامپ به موضوعیت می‌رسد. سوال احتیاط آمیز در قبال ماندن ترامپ در برگه‌های رای با این تناقض همراه است که یک رئیس‌جمهور سابق به دنبال حمایت دموکراسی است، پس از اینکه در طول دوره ریاست جمهوری خود آن را تضعیف کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • FR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    همه عمر از امریکا و رییس جمهورهای آن متنفربودم با این ترامپ و بایدن که دیگه حتی ارزش تنفر را هم ندارد …

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس