ترامپ بین رای‌دهندگان جوان و لاتین‌تبارها از بایدن جلو افتاد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در بین رای‌دهندگان جوان زیر ۳۵ سال و لاتین‌تبارها از جو بایدن رئیس‌جمهوری کنونی جلو افتاده است.

به گزارش مشرق، تارنمای بوستون هرالد نوشت: نتایج این نظرسنجی با این حال برای هیچ یک از دو نامزد اصلی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مطلوب به نظر نمی‌رسد.

نظرسنجی دانشگاه سافولک و یو اس ای تودی که روز دوشنبه منتشر شد حکایت از آن داشت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نه تنها در بین نامزدهای دیگر جمهوریخواه در آستانه فصل انتخابات مقدماتی که به‌زودی آغاز خواهد شد، جلو است بلکه وی در بین گروه‌هایی که باعث پیروزی جو بایدن رئیس‌جمهوری دموکرات فعلی در انتخابات سال ۲۰۲۰ شدند نیز آرای بیشتری کسب کرده است. این در حالی است که بایدن برای این که بتواند بعد از ژانویه آینده در مقام خود باقی بماند به حمایت این گروه از رای‌دهندگان نیاز دارد.

ناظران نظرسنجی اخیر نوشتند، با پیشتازی ترامپ در بین رای‌دهندگان جوان و لاتین‌تبارها، بایدن در آستانه سال انتخابات در بین پایگاه حمایتی دموکرات‌ها به‌شکل نگران‌کننده‌ای ضعف نشان داده است.

نظرسنجی انجام شده بین هزار نفر از رای‌دهندگان احتمالی که از طریق تلفن‌های همراه و در هفته بین شب کریسمس و سال نو انجام شده نشان می‌دهد که حمایت از بایدن در بین رای‌دهندگان سیاه پوست از بیش از ۹۰ درصد که در سال ۲۰۲۰ به او رای دادند به فقط ۶۳ درصد کاهش یافته است.

اما این خبربد برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری چهل و ششم کافی نبود، و نظرسنجی اخیر همچنین نشان داد که ترامپ با ۵ درصد برتری در میان رای‌دهندگان لاتین‌تبار ۳۹ در برابر ۳۴ درصد از بایدن جلو است. این برتری ترامپ در بین رای‌دهندگان زیر ۳۵ سال با چهار درصد اختلاف ، ۳۷ در مقابل ۳۳ درصد بود.

طبق این نظرسنجی، تفاوتی که بین انتخابات پیش رو و انتخابات سال ۲۰۲۰ وجود دارد، علاقه رای‌دهندگان احتمالی به سیاستمداری که قبلا پیشنهاد نشده بود. این نتایج نشان داد رابرت اف کندی جونیور، که پیشتر یکی از رقبای دموکرات‌ها بود، اما اکنون به‌عنوان یک مستقل نامزد می‌شود، در صورت شرکت در نظرسنجی حدود ۱۰ درصد از آرا را به دست می‌آورد.

طبق نظرسنج‌ها، حتی وقتی که نامزد حزب ثالث مطرح می‌شود ۱۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نشان دادند که به فرد دیگری به جز ترامپ ۷۷ ساله و بایدن ۸۱ ساله رای می‌دهند. به عبارتی کاهش حمایت از بایدن ضرورتا به معنای افزایش حمایت از ترامپ نیست.

مدیر مرکز تحقیقات سیاسی دانشگاه سافولک در این زمینه گفت: هرچند که حمایت از ترامپ در بین رای‌دهندگان سیاه‌پوست افزایش نیافته است به‌دلیل اینکه وجود رای‌دهندگان به حزب ثالت که حمایت از بایدن را در بین این قشر از رای‌دهندگان کاهش دادند، فاصله او با بایدن کاهش یافته است. وقتی یک رای‌دهنده جوان یا رنگین‌پوست به حزب ثالث رای می‌دهد رای او از بایدن دور می‌شود و این به رای ترامپ کمک می‌کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد ترامپ نسبت به نیکی هیلی فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی و سفیر خود در سازمان ملل با اختلاف ۱۳ درصد و با کسب ۶۲ درصد آرا نسبت به ۴۹ درصد آرای کسب شده از سوی هیلی، جلوتر است.

ران دسانتیس فرماندار فلوریدا که قبلا در جایگاه دوم در بین نامزدهای جمهوریخواه و بعد از ترامپ قرار داشت در ماه‌های اخیر شاهد ریزش آرای خود بوده است و نظرسنجی سافولک با تایید این موضوع نشان داد که وی ۱۰ درصد آرا را کسب کرده و میانگین آرای او در سطح ملی فقط ۱۱.۲ درصد است که به آرای هیلی نزدیک است.

تنها رقابت پرایمری واقعی ترامپ در ایالت نیوهمپشایر است که اولین آراء در ۲۳ ژانویه به صندوق‌ها ریخته می‌شود و سایر نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که هیلی ممکن است تنها با ۳ درصد اختلاف از او عقب باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    ترامپ خواهد آمد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس