یک سوم مردم آمریکا ریاست‌جمهوری بایدن را قبول ندارند

بیش از یک سوم از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ در آمریکا قانونی و مشروع نبود.

به گزارش مشرق، یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که بیش از یک سوم بزرگسالان این کشور معتقدند، جو بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب نشده است.

به گزارش «گاردین» بر اساس گزارشی منتشر شده از واشنگتن پست و دانشگاه مریلند، ۶۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ کاملا مشروع بوده است. رقمی که به نسبت ۶۹ درصدی که پیروزی بایدن را در انتخابات دوره پیشین در سال ۲۰۲۱ تایید می‌کردند، کاهش پیدا کرده است. در مقابل ۳۶ درصد دیگر از مردم این کشور هم می‌گویند که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین آمریکا را قبول ندارند.

این آمار در حالی ارائه می‌شود که این هفته سومین سالگرد شورش به کنگره آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه است. شورشی که از سوی هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و تحت تاثیر شکست انتخاباتی‌اش از بایدن انجام شد و زمینه‌ساز دستگیری هزاران نفر و محکومیت صدها نفر دیگر به جرم دست داشتن در این شورش شد. حتی خود ترامپ هم تحت تاثیر این اقدام و به اتهام «تشویق به شورش» استیضاح شد با این حال در نهایت تبرئه شد.

در همین رابطه دو ایالت کلرادو و مین بر اساس بند سه اصلاحیه چهاردم قانون اساسی آمریکا، نام ترامپ را از برگه‌های انتخابات مقدماتی در این کشور به دلیل دست داشتن در ماجرای شورش ۶ ژانویه حذف کرده‌اند. واشنگتن پست در جریان نظرسنجی مذکور عنوان کرده است، از میان جمهوری‌خواهان تنها ۳۱ درصد می‌گویند، پیروزی بایدن مشروع و قانونی بوده است، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۳۹ درصد عنوان شده بود.

«آرون بلیک»خبرنگار سیاسی ارشد واشنگتن پست، در تحلیل این نظرسنجی گفته است: نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که پیام ترامپ در مورد انتخابات سال ۲۰۲۰ و ۶ ژانویه از سوی رای‌دهندگانی که پیشتر هم تمایل به باور این پیام‌ها داشتند، بار دیگر تکرار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    بایدن بخاطر اجرا نکردن توافق برجام که به ملت آمریکا قول آن را داده بود و همچنین بخاطر حمایت از رژیم صهیونیستی کودک کُش، قطعا" در انتخابات پیش رو شکست خواهد خورد . این خط و این نشان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس