کد خبر 1561512
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
مدودف: زلنسکی«پست‌فطرت» است

معاون شورای امنیت روسیه با تاکید بر اینکه مسکو همواره تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد، رییس جمهور اوکراین را «پست‌فطرت» خواند.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به حمله کی‌یف به شهر مرزی بلگورود، تاکید کرد که مسکو همواره اصول جنگی را رعایت و به تاسیسات نظامی حمله می‌کند اما حمله به بلگورود با دستور ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین صورت گرفته است.

اوکراین روز شنبه به روی شهر مرزی بلگورود روسیه که در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری مرز دو کشور واقع شده است، آتش گشود. این حمله پس از بمباران شهرهای اوکراین به دست نیروهای روس صورت گرفت و در پی آن ۲۵ نفر کشته و ۱۰۸ تن زخمی شدند.

مدودف در واکنش به این حمله در پیامی در فضای مجازی نوشت: بدیهی است که حمله تروریستی به بلگورود و مرگ غیرنظامیان، جنایتی بیرحمانه است که از ناتوانی کی‌یف در تغییر شرایط در خط مقدم جنگ حکایت دارد.

وی در ادامه گفت که «احتمالا برخی افراد پست همچون زلنسکی این رویا را دارند که نیروهای مسلح ما مرکز شهر کی‌یف را به شکل نوار غزه دربیاورند!»

مدودف مدعی است که راس قدرت در اوکراین احتمالا در خفا آرزوی چنین حمله‌ای از جانب مسکو را دارد زیرا به بهانه چنین اتفاقی، راحت‌تر می‌توانند برای سلاح بیشتر «به اربابان‌شان التماس کنند.»

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله اوکراین را «نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی» خواند و آن را محکوم کرد. به گفته یکی از منابع امنیتی مسکو که نخواست نامش فاش شود، زلنسکی شخصا دستور حمله به بلگورود را صادر کرده بود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که «انگلیس پشت پرده این حمله تروریستی است و آمریکا و اتحادیه اروپا نیز مسوول بخشی از این حمله هستند.

مقامات دفاعی اوکراین مدعی هستند که نیروهای این کشور صرفا زیرساخت‌ها و تاسیسات نظامی را هدف گرفتند و هرگونه ویرانی و تخریب تاسیسات غیرنظامی در نتیجه ضعف پدافند هوایی روسیه حادث شده است.

مدودف صرف نظر از محکوم کردن اقدامات کی‌یف، یک روز پیش نوشته بود که «ارتش روسیه خسارت قابل توجهی به ارتش رژیم کی‌یف و سایر زیرساخت‌های این رژیم وارد کرده است.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • برانداز خشک سر IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    3 0
    مدودف چه توقعی از زلنسکی داره، از یه دلقک عروسک خیمه شب بازی جز این انتظاری نیست.
  • عمیر IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 1
    ننگ اونا ننگ اونا اوکراین و بایدن الدنگ اونا
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    1 0
    زلنسکی یه سرسپرده حقیر بی همه چیز مفنگیه که کارش نه رییس جمهوری و دفاع از مردم اوکراین که گدایی از غرب و اتحادیه اروپاست، رفتار سیاسیش توی مدت جنگ تا الان نشون داده که تمام عرضه و تلاشش فقط و فقط برای حفظ جایگاه خودش و فراهم کردن کوکایین مفتی با پول کمک کشورهای دیگه به مردم اوکراین هست،نه نجات جان مردم اوکراین
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    زلنسکی اگه میدونست رحم و مروت چیه که به جون مردم خودش اول رحم میکرد، جون مردم خودش رو برای خوشایند آمریکا جونفدای آمریکاییها و دشمنی دیرینه اشون با روسیه نمی‌کرد، فیلمها نشون میده نهایت کاری که توی این سالها توی دفترش کرده بالا کشیدن اضلاع مستطیل کوکایین بوده، یه معتاد و آشغال هرزه چه می‌دونه جون مردم چیه
  • عمیر IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    درود بر پوتین درود بر مدودف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس