حمله راکتی به پایگاه ارتش آمریکا در میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه

پایگاه نیروهای نظامی اشغالگر آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» در حومه دیرالزور در شرق سوریه مورد حمله راکتی شدید قرار گرفت و صدای چندین انفجار پیاپی از داخل این پایگاه آمریکایی شنیده شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، این حمله تنها ساعاتی پس از حمله راکتی مشابهی به پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی در میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، با وجود اقدامات امنیتی سخت گیرانه، سیستم دفاع ضد هوایی، استحکامات نظامی و بهره گیری نظامیان آمریکایی از کارشناسان، حملات راکتی، موشکی و پهپادی به مواضع آمریکایی ها به آسانی به اهداف مورد نظر به ویژه محل استقرار و استراحتگاه این نیروها در میادین العمر و کونیکو اصابت می کند.

اسپوتنیک به نقل از شاهدان عینی گزارش داد: روز گذشته نیز چند بالگرد در حومه شمالی و شمال شرقی دیرالزور فرود آمده و سپس به طرف پایگاه نیروهای اشغالگر آمریکایی در حسکه حرکت کردند. این امر نشان دهنده اعزام نیروهای نظامی جدید به این ۲ میدان است.

آمریکا ۹ پایگاه بزرگ در سوریه دارد که اولی در منطقه التنف در حومه شرقی استان حمص و ۲ پایگاه در حومه دیرالزور هستند و ۶ پایگاه نیز در استان حسکه واقع شده اند. این پایگاه ها در ۲ ماه گذشته، بارها مورد حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته اند.

براساس بیانیه صادره از وزارت دفاع آمریکا از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون، شمار حملات به پایگاههای آمریکایی به ۹۰ مورد رسیده است که در پی آن چند آمریکایی کشته و زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس