جلوگیری اسرائیل از ورود دارو به غزه، نسل‌کشی مردم فلسطین است

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تأکید کرد: جلوگیری رژیم اسرائیل از ورود دارو برای مداوای زخمی‌ها و بیماران در نوار غزه، بخشی از جنایت نسل‌کشی علیه مردم فلسطین است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد: کسانی که از بمباران و حملات زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی جان سالم به در می‌برند، با خطر مرگ به دلیل فقدان دارو مواجه هستند.

این نهاد حقوق بشری تأکید کرد: نوار غزه با بحران جدی کمبود شدید بیشتر انواع دارو اعم از مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها و امکانات لازم برای کمک‌های اولیه، مراقبت‌های ویژه و بخش اورژانس مواجه است.

به گفته دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه، بیماران و زخمی ها به دلیل فقدان امکانات بهداشتی و دارو در مقابل دیدگان پزشکان و خانواده هایشان جان خود را از دست می دهند و به دلیل فقدان امکانات برای ضد عفونی کردن زخم ها در هنگام عمل جراحی، زخم هایشان دچار عفونت شده و گاه کرم زده می شود.

این نهاد حقوقی در پایان تأکید کرد: بیش از ۱۵۰ هزار بیمار مبتلا به بیماری های مزمن از دریافت هرگونه خدمات پزشکی محروم هستند و داروهای مورد نیاز برای آنها یافت نمی شود و این امر زمینه ساز مرگ تدریجی آنهاست.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    از بی عرضگی و خیانت مصر ناشی میشه
  • مهدی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    جمعیت کشور در حال پیر شدن است چند فرزندی را فرهنگ کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس