طالبان: برای سلامت مردم افغانستان نیازمند همکاری با ایران هستیم

سرپرست وزارت بهداشت حکومت طالبان در افغانستان گفت: ما برای تقویت نظام آموزش درمانی و سلامت مردم افغانستان نیازمند همکاری با ایران هستیم.

به گزارش مشرق، قلندر عباد در حاشیه اجلاس جهانی امنیت بهداشت در اسلام‌آباد طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: افغانستان نیازمند تجربیات ایران در حوزه بهداشت است.

وزیر بهداشت حکومت طالبان با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست گروه ۵، گفت: ما در ایران شاهد پیشرفت های این کشور در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی به مردم، بهداشت عامه و مقابله با بیماری‌های عفونی بودیم و ما معتقدیم این یک فرصت مناسب برای افغانستان برای گسترش همکاری‌های دوجانبه است.

وی افزود: همکاری مشترک ایران و افغانستان با درک شرایط متقابل می‌تواند باعث ایجاد فرصت ویژه‌ای در بهبود سلامت مردم کشور افغانستان شود، زیرا سلامت و بهداشت مردم از هر سیاستی به دور است.

قلندر عباد تاکید کرد: افغانستان نگاه رو به جلو به بهره‌برداری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، تقویت سیستم بهداشت عمومی و کنترل بیماری‌های عفونی دارد.

وی همکاری افغانستان با همسایگان به ویژه ایران را بسیار مهم برشمرد و افزود: چالش‌های حوزه بهداشت، ویروس و بیماری‌های واگیردار هیچ مرز و محدوده‌ای نمی شناسد لذا مشارکت ملت‌ها و همکاری‌ میان دولت‌های منطقه برای غلبه بر چالش‌های مشترک در حوزه بهداشت و سلامت اجتناب ناپذیر است.

سرپرست وزارت بهداشت حکومت طالبان گفت: افغانستان مشتاق همکاری با ایران و استفاده از تجربیات سازنده این کشور در حوزه آموزش درمان، دارو سازی و تقویت نیروی انسانی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • NL ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    12 0
    جریان آب رودخانه را تغییر دادند باعث خشکسالی سیستان شده‌اند حالا برای سلامتی مردم افغانستان نیازمند ایران هستند اشکالی نداره فوج فوج افغانی ها را صادر کنید به ایران تا نیازمند نباشید درود بر امت اسلامی
  • ... IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    5 0
    سیستان ماهم نیاز به اب داره الان مسئولین خودشیرین زود پیام همکاری میدن درضمن ایران مراقب چند ملیون افغانی هست در ایران
  • حسین IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 0
    بنویسید طالبان.بخوانید داعش
  • ب IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مردم سیستان و بلوچستان برای زندگی نیازمند هستند تا حق آبه شأن از طالبها گرفته شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس