طالبان، خواستار توقف اخراج اتباع افغانستانی از پاکستان شد

سرپرست وزارت مهاجرت طالبان با ابراز نگرانی نسبت به تداوم اخراج اتباع افغانستانی از پاکستان خواستار توقف این روند شد و گفت: بدرفتاری با شهروندان افغانستانی باید پایان یابد.

به گزارش مشرق، مولانا فضل الرحمان در راس هیاتی از علمای پاکستانی امروز در کابل با سراج الدین حقانی سرپرست وزارت کشور افغانستان و خلیل الرحمان حقانی سرپرست وزارت مهاجرت دیدار کرد.

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام که گفته می‌شود روزهای اخیر در قندهار با هبت الله آخندزاده رهبر طالبان افغانستان دیدار کرده است، در ادامه تلاش‌های خود برای کمک به تنش‌زدایی میان دو کشور نشست‌های جداگانه‌ای در کابل با سایر مقامات هیات حاکمه موقت افغانستان انجام داد.

سرپرست وزارت مهاجرت طالبان افغانستان، دولت پاکستان را به بدرفتاری با اتباع آن کشور متهم ساخت و با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تداوم اخراج اتباع افغانستانی (غیرمجاز) از پاکستان از دولت این کشور خواست تا ضمن توقف این روند مهلتی را برای خروج داوطلبانه اتباع افغانستانی تعیین کند.

سرپرست وزارت کشور افغانستان نیز بر اهمیت تعاملات سازنده با پاکستان برای رفع اختلافات تاکید کرد و گفت: مذاکرات درباره مسائل مختلف از جمله وضعیت مرزها باید استمرار داشته باشد زیرا در راستای منافع دو کشور همسایه است.

مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان هدف از سفر خود به افغانستان را کمک به ایجاد ثبات در روابط دو کشور توصیف کرد.

روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به سفر چهره‌ سیاسی این کشور به افغانستان گفت که این یک سفر شخصی بوده و دولت پاکستان هیچ ابتکار یا حمایتی از این بازدید نداشته است.

ممتاز زهرا تاکید کرد ‌که پاکستان هیچ اراده‌ای برای مذاکره با گروه‌ تروریستی تحریک طالبان پاکستان ندارد و بار دیگر از مقامات کابل مطالبه می‌کند که جلوی تحرکات تروریستی در مرزهای مشترک را گرفته و اجازه استفاده از قلمروی افغانستان علیه پاکستان را ندهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    4 0
    دم پاکستان گرم این جماعت اویزون رو خوب شناخته
  • DE ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 0
    لازمه ایران یک قرارداد با افغانستان برای مقابله با تیم های تروریستی و کنترل خطوط مرزی ببنده و افغانستان در امنیت مرزهای شرقی فعالانه و متعهدانه عمل و گزارش رد کنه.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 0
    افغانیهارو از ایران باید ریخت بیرون هرچی دزدی و قتل و خفتگیری خشن توسط اونهاست از یادانه مردم استفاده نیکنن شغلها رو اشغال کردن صفهای نونوایی و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس