طالبان

طالبان در واکنش به مسدود شدن گذرگاه «تورخم» از سوی اسلام آباد اعلام کرد که بسته ماندن بنادر افغانستان و پاکستان به سود هیچ کدام از طرف‌ها نیست.

به گزارش مشرق،طالبان در واکنش به مسدود شدن گذرگاه تورخم از سوی پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد سیاست‌های خود را بدون در نظر داشتن شرایط و مشکلات بازرگانان هر دو کشور تغییر می‌دهد.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی حکومت طالبان به طلوع‌نیوز گفت که مسدود ماندن بندرهای افغانستان و پاکستان به سود هیچ کشور نیست و تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق پذیرفتنی برای بازرگانان هر دو کشور جریان دارد.

بر اساس این گزارش، از مسدود شدن گذرگاه تورخم یک هفته می‌گذرد و اختلاف‌ها همچنان بین دو کشور به علت وجود برخی از گروه‌های تروریستی ادامه دارد. این در حالی است که از حدود یک هفته پیش مرزهای تجاری دو کشور به دلیل کارشکنی پاکستان در برابر رانندگان افغانستان مسدود شده است. به تازگی یک درگیری مرزی نیز بین نیروهای طالبان و نظامیان پاکستان صورت گرفته است.

در پی تشدید ناامنی‌ها و خشونت‌ها از سوی گروه‌های شبه‌نظامی عمدتا طالبان پاکستانی در این کشور، پاکستان طالبان افغانستان را به تحریک و پناه دادن به طالبان پاکستانی متهم کرده و خواهان اقدام جدی این گروه علیه تی‌تی‌پی (تحریک طالبان پاکستان) شده است.

مرتضی سولنگی وزیر اطلاع رسانی در دولت موقت پاکستان تاکید کرد که اگر طالبان به پناه دادن به تروریست‌ها از جمله طالبان پاکستانی ادامه دهد،‌ اسلام آباد نگران خراب شدن روابط دو طرف است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی FR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 0
    افغانستان مگه بندر داره؟
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      تا چشات دراد
  • US ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 0
    مگه افغانستان بندر داره؟ مشرف به کدام دریا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس