کد خبر 1566091
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کوچ پزشکان به مشاغل دیگر/ از کدام رشته‌ها استقبال نمی شود

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به تعرفه‌های غیرواقعی، نسبت به کوچ پزشکان به مشاغل غیرپزشکی هشدار داد.

به گزارش مشرق، سعید کریمی، با انتقاد از اینکه استقبالی از برخی رشته‌های مهم پزشکی مانند بیهوشی، طب اورژانس، اطفال و عفونی به دلیل تعرفه‌های غیرمنطقی و مشکلات معیشتی نمی‌شود، گفت: باید توجه به تعرفه‌های منطقی مدنظر مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که ویزیت پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی ۲۲ هزار تومان باشد افراد تمایلی به حضور در برخی رشته‌ها به دلیل مشکلات معیشتی با وجود کشیک‌ها و معاینات سخت نخواهند داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت با یادآوری اینکه افراد باید انگیزه لازم را برای حضور در این رشته‌ها داشته باشند، گفت: البته شاهد سرایت این بی انگیزگی به سایر رشته‌های پزشکی به دلیل تعرفه‌های حداقلی پزشکی هم هستیم.

کریمی، مهاجرت کادر درمان را از مشکلات جدی حوزه سلامت دانست و افزود: در کنار مهاجرت پزشکان با کوچ پزشکان به مشاغل غیرپزشکی هم مواجه هستیم و تعرفه‌های غیرمنطقی و حداقلی یکی از مهم‌ترین علت بروز این مشکلات است.

معاون درمان وزارت بهداشت با یادآوری اینکه متوسط دستمزد جراحان در بخش دولتی ۴۰ کا است، گفت: مبلغ کا در سال جاری ۲۰ هزار تومان است و در واقع متوسط دستمزد جراحان در بخش دولتی ۸۰۰ هزار تومان بوده و ۴۰ درصد از این مبلغ نصیب جراح می‌شود و حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد آن هم بابت حق بیمه کسر می‌شود و در واقع ۲۵۰ هزار تومان به جراح پرداخت می‌شود؛ کدام شغل حساسی را سراغ داریم که با دریافت ۲۵۰ هزار تومان عمل جراحی انجام دهد و مسئولیت‌های پس از آن را هم بپذیرد.

وی با انتقاد از اینکه فریز کردن تعرفه‌های پزشکی آسیب‌های زیادی را به حوزه درمان کشور وارد می‌کند، گفت: با زیان انباشته موجود تعرفه‌ها چند صد درصد با قیمت تمام شده فاصله دارد و اگر تعرفه‌ها ۴۵ تا ۴۶ درصد افزایش نیابد مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند؛ متأسفانه تعرفه گذاری در شورای عالی بیمه و توسط بیمه‌ها انجام می‌شود در واقع بیمه هم خریدار و هم قیمت گذار است و اجازه نمی‌دهد که تعرفه‌ها به صورت واقعی افزایش یابد؛ این ترکیب از گذشته به اشتباه شکل گرفته و تبدیل به قانون شده و این بزرگترین تعارض منافع است.

بیمه‌ها عامل اصلی منطقی نبودن تعرفه‌ها هستند

کریمی یادآور شد: در واقع دلیل اصلی بی رغبتی افراد به حضور در برخی رشته‌های پزشکی، کوچ پزشکان به مشاغل دیگر و مهاجرت کادر درمان همگی از مشکل منطقی نبودن تعرفه‌ها ناشی می‌شود و بیمه‌ها هم عامل اصلی منطقی نبودن تعرفه‌ها هستند و تا زمانی که اختیار تعرفه گذاری دست بیمه‌ها باشد وضعیت نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بحرانی‌تر خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه ترکیب شورای عالی بیمه باید تغییر کند، گفت: وزیر بهداشت به هیچ وجه نمی‌تواند مشکل غیرمنطقی بودن تعرفه‌ها را حل و فصل کند بنابراین عاجزانه تقاضا داریم رئیس جمهور یا معاون اول به این موضوع ورود کنند زیرا بیمه‌ها تنها از این دو مقام مسئول فرمان بری دارند و این موضوع به هر کس دیگری ارجاع داده شود به نتیجه نخواهد رسید البته منظور از واقعی شدن تعرفه‌ها پرداخت از جیب مردم نیست زیرا مردم مطالبه گر هستند و واقعی شدن تعرفه‌ها باید از مسیر بیمه‌ها انجام شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    15 5
    چرا شرم نمیکنی با اینهمه دروغ؟ پس اینهمه برج ساز پزشک از کجا اومده؟ و بعد منظ.رت از کوچ به مشاغل دیگه چیه؟ مثلا میرن مهندس و وکیل میشن یا با همان پول چپاول کردشون میرن تو کار بسازوبفروش که درآمدش بسیار بالاتر از زیرمیزی های سابق است؟ هیچ شغلی در ایران اندازه پزشکی به جیب نمیزنه و هیچ صنفی این اندازه هوای همو ندارند که وقتی قتل هم بکنند میگن چون پزشک باید رها بشه
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    10 4
    باید ویزیت پزشکان به یک‌دهم برسد،وگرنه غیرعادلانه وظلمی اشکار به مردم است. ازنظر عقلی وفقهی هرکسی باید به اندازه‌ی کاری که انجام میدهد مزد بگیرد. یک دکترمتخصص نسبت به یک معلم‌مدرسه ویا استاددانشگاه چه چیزی بیشتر دارد که ۲۰برابرانها مزد میگیرد؟
    • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      تفاوت پزشک متخصص با معلم مدرسه یا استاد دانشگاه اینه که حداقل۲۰ برابر اونها درس خونده و زحمت کشیده البته اونها هم زحمت کشیدن ولی خیلی کمتر
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    10 3
    کم فروش ترین و گران فروش ترین اقشار جامعه پزشکان هستند. نه همه پزشکان بلکه بخش زیادی از آنها. قطعا بسیاری از آنها لقمه شبهه ناک می‌خورند... آفای مسول با افزایش تعرفه برای کار نکرده گناه خود و آنان را بیشتر نکن.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    12 4
    من به دوتا چوپان پزشک نیاز دارم.لطفا برام بفرستین!!!
    • نظام پزشکی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      7 0
      چهارتا میفرستیم وشمافقط دوتا حقوق بده
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 2
    لابد پزشکان رفتن تو این اسنپ کار میکنن؟ اگر منظورتون رفتن تو ساختمان سازی و بازار دلار و سکه که باید بدونی اون شغل دومشونه.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    13 3
    وقتی برای اسم و رسم و پول میرن پزشکی میخونن همین میشه. قدیمها پزشکان واقعا عاشق خدمت به خلق خدا بودن
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 3
    بیچاره سقراط اگه چنددقیقه زنده میشد اولین کاری که میکرد سوگندنامه اش را از دست پزشکان ایرانی پاره میکرد و دوباره برمیگشت اون دنیا!!!!!!!
    • فرزاد کایا IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 1
      اون بقراط نه سقراط دلبندم درضمن حریص تر از پزشک ایرانی در دنیا خدا نیافریده مگر سیاستمداران ایرانی که این دومی از پزشکاش حریص تر و فاسدترند
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 2
    سلامتیشون را خرج میکنن تا پول دربیارن وبعد هم این پولها را خرج بدست آوردن سلامتیشون میکنن ولی نمیشه ومیبینن که خیلی زود دیر شد!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 2
    می خوان مهاجرت کنن برند فقط هزینه ای که از بیت المال شده براشون به دلار حساب کنید فقط درامد دلاری می خواند ولی هزینه هایی که برای تحصیل برای اینها شده به ریال محاسبه میشه واقعا خیلی وقیح و پرور هستید
  • محمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 3
    تعرفه دندان پزشکی پدر مردم در اورده.سر صاحب هم که نبس
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 2
    یا رب مباد که گدا معتبرشود!
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 2
    احتمالا پزشکان هم مثل مهندسان در اسنپ مشغول بکار شدند؟ خدا وکیلی هر کی حرف های یا مفت اینا را گوش کند فکر می کند بقیه سوئیس دارند زندگی می کنند پزشکان در سومالی!!!
  • عماد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 5
    حقیقت تلخ است ولی بزودی کوچ سردفتران را نیز اضافه کنید....
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      5 0
      كم حرف مفت بزن
  • عباس IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    منظورشون شغل پزشکی در بیمارستان ها بود. باید موقع بیان نظراتتون دقت کنید. بیشتر مردم دهک های پایین جامعه به مراکز دولتی مراجعه می کنند. که اونجا هم پزشکان بعلت تعرفه های پایین حضور کم رنگی دارند.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    این قبیل افراداصلانبایدپزشکی میخوندن که حالامجبورباشن به اصل خویش بازگزدند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس