واکنش آلمان به گزارش «بیلد» درباره حمله مسکو به ناتو در سال ۲۰۲۵!

وزارت دفاع آلمان به مقاله روزنامه «بیلد» این کشور درباره احتمال و نحوه تشدید تنش بین روسیه و ناتو، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، روزنامه بیلد در مقاله‌ای به نقل از اسناد محرمانه نظامی، طرح کلی «مسیر احتمالی منجر به جنگ بین غرب و روسیه» را منتشر و روند آن را «ماه به ماه» توصیف کرد؛ گزارشی که وزارت دفاع آلمان را مجبور به واکنش کرد.

در این مقاله، روند تشدید تنش نشان می‌دهد که مسکو احتمالاً در تابستان سال ۲۰۲۵، علیه اتئلاف نظامی تحت رهبری آمریکا حمله‌ای آشکار تدارک خواهد دید.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دیروز به خبرنگاران گفت که «حتی راجع به این گزارش اظهارنظر هم نمی‌کند.» ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اما این ادعاها را به تمسخر گرفت و آن را به پیش‌گویی «طالع‌بین‌ها» تشبیه کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان در گفت‌وگو با بیلد گفت که «در نظر گرفتن سناریوهای مختلف حتی اگر خیلی غیرمحتمل هم باشند، بخشی از کار روزمره ارتش است به ویژه در آموزش‌ها و مانورها»! وی هیچ توضیح خاصی درباره سناریوی مطرح‌شده در بیلد ارائه نکرد و از تایید یا تکذیب آن نیز خودداری کرد.

با این حال، بیلد باردیگر با تاکید بر سناریوی خود مبنی بر «حمله روسیه»، در مطلب دیگری که به تازگی منتشر شد، نوشت که «حمله پوتین نزدیک‌تر از چیزی است که خیلی‌ها فکر می‌کنند.» در این مقاله به کرات از نقل‌قول‌های فابیان هافمن، پژوهشگر دانشگاه اوسلو که در شبکه اجتماعی ایکس اعلام شده که مسکو در حال برنامه‌ریزی برای تدارک حمله «تهدیدآمیز» علیه ناتو است، استفاده شده و علاوه بر این، به گفته هافمن، چنین حمله‌ای باعث خواهد شد تا ناتو اعضای شرقی این ائتلاف را رها کند.

هافمن اعلام کرده است که «ناتو در بهترین حالت دو یا سه سال برای آماده‌سازی برای چنین تحولاتی فرصت دارد.» بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان دسامبر ۲۰۲۳ گفته بود که اروپایی‌ها برای آماده کردن خودشان برای مواجهه با «تهدیدها احتمالی»، پنج تا هشت سال زمان دارند.

یوهان وادفول، نماینده مجلس آلمان و عضو هیئت اعزامی این کشور در مجمع پارلمانی ناتو هشدار داد که نیروهای مسلح آلمان (بونسور)، در صورت درگرفتن جنگ تمام‌عیار، تنها دو روز دوام خواهند آورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • DE ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    البته سخنگوی وزارت دفاع آلمان در این گفت‌وگو فراموش کرده است ک «در نظر گرفتن سناریوهای مختلف» با خیالبافی و طالع بینی تفاوت بزرگی دارد.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    اکانت علی افشاری را زیر نظر دارید راجع به دوران گذار گفته ؟؟؟و نیروهای جامعه مدنی و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس