کد خبر 1566692
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
زاکانی: انقلاب در مترو تهران خواهیم داشت

شهردار تهران در مورد نحوه ورود تاکسی‌های برقی با مدل جدید به پایتخت توضیحاتی ارائه داد و در مورد اقدامات شهرداری برای مترو گفت: شاهد انقلابی در مترو خواهیم بود.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی امروز در آیین رونمایی از تاکسی‌های برقی تهران با بیان اینکه برخی از آدمها برای کارهای بزرگ ساخته شدند و دولت فعلی نیز دولت کارهای بزرگ است، گفت: شکرخدا دولت دغدغه اصلی خود را بر رفع مشکلات و دغدغه های مردم گذاشته است.

تردد ۶۶ درصدی شهروندان تهرانی با خودروی شخصی فاجعه است

وی با بیان اینکه تنها ۳۴ درصد حمل و نقل شهروندان با حمل و نقل عمومی است و ۶۶ درصد ترددهای شهروندان تهرانی با خودروی شخصی است که این عدد فاجعه است، گفت: میراثی که ما در شهرداری تهران برای ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی تحویل گرفتیم. مناسب نبود و البته به دلیل اقتضائات دوران کرونا ذائقه مردم نیز به سمت استفاده از خودروی شخصی تغییر کرده بود؛ اما سعی کردیم که کارهای بزرگی انجام دهیم؛ بگونه‌ای که با همت دولت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پرداختیم.

زاکانی با بیان اینکه شاهد انقلابی در مترو خواهیم بود، بطوری که ما در حوزه واگن ۱۰۷۱ واگن با ظرفیت داخلی سازی ۵۱ درصد و ۱۱۳ واگن با ظرفیت ۸۵ درصد داخلی سازی از سال آینده خواهیم داشت، گفت: این اعداد فراتر از تعداد واگن هایی است که در ۲۵ سال وارد شهر تهران شد و باید اعلام کنم از سال آینده غیر از یک رام ۸ واگنه که در حال فعالیت در مترو بوده و افتخار ما است، سه رام دیگر نیز در حال آماده شدن است.

وی بیان کرد: در واقع تعداد آن به ۲۱ واگن می رسد، در بحث ورود واگن، ۸ رام واگن کامل، ۱۰ رام قطعات و ۱۰۷۱ واگن نیز داخلی سازی ۵۵ درصدی می شود و یک انقلاب در این مسیر خواهیم داشت و خطوط مترو نیز توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین خطوط ۴.۶ و ۷ تکمیل خواهد شد و کار ساخت خط ۱۰ مترو آغاز شده و ساخت خطوط ۸و ۹ و ۱۱ هم به زودی شروع می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • DE ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    7 8
    جناب زاکانی، محبت کنید بساط بی جابی و فحشا را در مترو برچینید، انقلاب، پیش کش.
  • جواد IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 2
    اگر واقعا در تولید واگن باکیفیت حرفی برای زدن داشته باشیم. واقعا جای افتخار است.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 4
    انتظار داشتیم بگویید جلوی بی حجابی را میخواهید بگیرید
  • نمینی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    6 2
    شما دیگه تو سانسور شورشو درآوردین...همه رو بدبین کردین....عرضه نداری مطلب نذار....یا اگه مطلبت راسته بذار مردم خودشون نقد کنن...خودتونو بالاتر مردم ندونین....فقط نادان ها خودشون رو بالاتر از دانایی میدونن...چرا نظر بنده رو تایید نکردی ترسو؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس