صدور پروانه با تراکم‌ فروشی متفاوت است

شهردار تهران گفت: صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است، اگر پروانه ندهیم مردم را به قتلگاه می‌فرستیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی در آیین افتتاحیه پل مکانیزه B۹ همزمان با پویش امید و افتخار با بیان اینکه ما حرکت اساسی را در جهت تحول در زیرساخت‌های اساسی، رفاه و آسایش برای مردم و گشایش در زندگی آنها هدف‌گذاری کرده ایم، اظهار کرد: مدیریت شهری دوره ششم این اراده را دارد که به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به مقدمه‌سازی برای پروژه تونل شهید متوسلیان خاطرنشان کرد: امسال بودجه ما در بخش فنی و عمرانی سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود و در متمم بودجه که در حال بررسی در شوراست، این بودجه هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

زاکانی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از ابتدای سال افقی را برای ما روشن کرد، یادآور شد: رشد فوق‌العاده بالایی در متمم نسبت به اصل بودجه عمرانی پیشنهاد شد.

وی با اشاره به وجود ۱۱۰ میلیون مترمربع معبر در تهران، گفت: اگر سالیانه ۱۰ درصد معادل ۱۱ میلیون تن آسفالت‌ریزی صورت بگیرد، باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت توزیع شود. میانگین سال‌های قبل ۵۰۳ هزار تن بوده و این یعنی هر ۳۵ سال یکبار شهر ما می‌تواند آسفالت شود که صدمه آن را مردم می‌بینند.

شهردار تهران با بیان اینکه آمار آسفالت سالیانه ۱۳۰ هزار تن نیز به ثبت رسیده است، اظهار کرد: دو ماه دیگر تا پایان سال فرصت داریم و هدف‌گذاری ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است. برای این پیش‌بینی از یک سال و نیم قبل ساخت دو کارخانه آسفالت بدون آلایندگی را پیش‌بینی کردیم که آلایندگی یکی از این کارخانه‌ها معادل آلودگی یک اتوبوس است و ۹۲۰ بک‌فیلتر دارد که حتی با استانداردهای کنونی نیز فاصله معناداری دارد.

وی افزود: از کارخانه‌ها که یک مورد از آنها فعال نبود و از مدار خارج شد، مابقی بازسازی شدند.

زاکانی با بیان اینکه معابر درجه یک، دو و سه بررسی و نقشه معابر تهیه شد، تصریح کرد: اولویت‌بندی معابر بر همین اساس صورت گرفت و یک سوم آسفالت‌ریزی به بزرگراه‌ها، دو سوم به معابر درجه دو و سه اختصاص یافت. امروز اعلام می‌کنیم که کار خود را انجام داده‌ایم و در پایان سال از میزان پیش بینی شده عبور خواهیم کرد. این میزان در سال‌های آینده نیز نباید کاهش پیدا کند. به طوری که از امروز مشخص شده که سال بعد کدامیک از معابر آسفالت خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهرداری آسفالت را با کیفیت ویژه تولید می‌کند، تاکید کرد: ما برای همه برنامه‌های شهر همین مسیر را دنبال می‌کنیم؛ درخصوص شاخصه‌های خدمت طی این دو سال و چهار ماه توانسته ایم رکوردزنی کنیم که این مایه افتخار است و البته جزئیات آن به اطلاع شهروندان از طرق مختلف خواهد رسید.

شهردار پایتخت با بیان اینکه هیچ طرحی در شهر نداریم که به نام شهیدی مزین نشده باشد و یا نشود، گفت: ما در این زمینه دغدغه داریم؛ چراکه معتقدیم هرچه داریم از شهداست.

زاکانی با اشاره به اقدام سازمان بهشت زهرا (س) درخصوص مناسب‌سازی گلزار شهدا، تصریح کرد: سالهای قبل طرحی پیش‌بینی شده بود که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار نگرفت. در ۵ تا ۶ ماه در این دوره گزارش تحقیقی برای این طرح آماده و تصویب شد. بر این اساس مقرر شد از نقطه‌ای کوچک هدف‌گذاری کنیم و مقام معظم رهبری نیز در بازدید خود از گلزار شهدا تأیید کردند که این طرح اتفاق خوبی است. قرار شد کل گلزار شهدا طی دو سال و بر اساس طرح جامعی مناسب‌سازی شود.

وی افزود: گلزار شهدا با ۳۴ هزار شهید به یک قطب و امکان گسترده تبدیل خواهد شد که در کشور بی‌نظیر خواهد بود؛ علاوه بر این طرح دیگری برای ۵۸۰ هکتار موجود در بهشت زهرا (س) پیش‌بینی شده است.

گفتنی است، آیین افتتاحیه پل مکانیزه B۹ با حضور مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رییس شورا و سید محمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران برگزار شد. ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 0
    تا حالا چندین شهردار تهران عوض کرده و هر کدام وقتی این جمله رو گفتن در واقع نشان از وجود فساد در سیستم شهرداری هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس