مقام روس: اوکراین بیش از ۱۸۰ واحد تجهیزات نظامی غربی را از دست داده است

خبرگزاری «تاس» به نقل از یک مقام بلندپایه نظامی روسیه خبر داد که نیروهای اوکراین در جریان ضد حمله‌ خود، بیش از ۱۸۰ واحد تجهیزات نظامی غربی را در نزدیکی خطوط دفاعی روسیه از دست دادند.

به گزارش مشرق، یوری استاویتسکی رئیس نیروی‌های مهندسی رزمی روسیه اظهار داشت: خسارات تائید شده دشمن که در موانع دفاعی پیچیده [روسیه] متحمل شده، بیش از ۵۰۰ قطعه تجهیزات نظامی و ویژه، از جمله ۱۸۰ قطعه که در جریان ضد حمله از دست رفته است.

وی افزود: این تجهیزات شامل «تانک‌های لئوپارد، خودروهای رزمی پیاده نظام برادلی و سایر خودروهای ارائه‌شده از سوی غرب» است.

این فرمانده همچنین خاطرنشان کرد که مهندسان نظامی روسیه موفق شده‌اند در بازه‌های زمانی کوتاهی، مجموعه‌ای از استحکامات بسیار کارآمد ایجاد کنند.

جنگ اوکراین در ۵ اسفند ۱۴۰۰ با نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو آغاز شد و طرف‌های غربی با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی مسیر هرگونه دیپلماسی برای خاتمه دادن آتش این جنگ را مسدود کردند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پس از ماه‌ها انتظار، در خرداد ماه ۱۴۰۲ تائید کرد که ضدحمله نیروهای این کشور علیه ارتش روسیه آغاز شده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» پیشتر در گزارشی نوشت: با وجود نگرانی‌ها درباره اینکه ۲ بسته کمکی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ترتیب به مبلغ ۶۱ و ۵۲ میلیارد دلار به دلیل مشاجره‌های سیاسی متوقف شده است و همچنین تغییر گسترده توجه جهانی از جنگ اوکراین به سوی جنگ اسرائیل و حماس، اکنون و به ویژه پس از دومین رگبار مسکو در سال جدید میلادی علیه کی‌یف، حتی جنگ آزموده و باتجربه‌ترین افراد نیز ابراز نگرانی می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس