اگر یک جریان سیاسی با صندوق رای قهر کند به معنای استقبال از مرگ سیاسی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حضور مردم در پای صندوق‌های رای نکاتی را بیان کرد.

به گزارش مشرق، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حضور مردم در انتخابات بیان کرد: محور مهم انتخابات مردم هستند. نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آرای مردم و اراده ملی مردم است. اگر مردم نبودند این انقلاب به سامان نمی‌رسید اگرچه رهبری‌های حضرت امام خمینی (ره) بی نظیر بود و دم مسیحایی ایشان بسیار موثر بود، اما تا مردم به میدان نیامدند و دعوت ایشان را اجابت نکردند انقلاب محقق نشد.

وی ادامه داد: امام (ره) هم بنا را بر این گذاشتند و بر اساس مبانی اسلام نقش اول را در حضور مردم قرار دادند و با حضور و آرای مردم این نظام تثبیت شد. مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور، شوراها و ... با حضور مردم تعیین شدند؛ بنابراین تمام این نظام مرهون حضور مردم در صحنه انتخابات است.

مصباحی مقدم افزود: تکلیف جریانات سیاسی این است که باید مشوق حضور مردم در پای صندوق‌های رای باشند. اصولا اگر یک جریان سیاسی با صندوق‌های رای قهر کند به معنای به استقبال مرگ سیاسی رفتن است و از اذهان خارج می‌شود. نکته دیگر هم مسئولان کشور در قوه های مقننه، مجریه، قضائیه و زیر مجموع قوا هستند که باید تمام همت خود را برای حل مشکلات مردم بگذارند و تبیین درستی از کارهای خود برای مردم داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که کارهای اساسی خوبی در کشور می‌شود، اما یک بیان روشنگر و قانع کننده‌ای وجود ندارد و از همین رو نیز بسیاری از مردم بی خبر هستند. معتقدم هرگره‌ای که از کار مردم گشوده شود یک گام ما را به پرشور شدن انتخابات جلو می‌برد. نخبگان جامعه استادان و هنرمندان و شخصیت‌هایی که برای مردم چهره هستند و از مقبولیت برخوردارند باید به میدان بیایند و مردم را دلگرم کنند که وارد صحنه انتخابات شوند و با رای خود سرنوشت خود را رقم بزنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مدیریت اجرایی کشور و یا مجلس قوت و یا ضعف داشت هر دو حاصل آرای مردم بوده است و اکنون هم با رای مردم اوضاع آینده مردم رقم می‌خورد. به خصوص نسل جوان و رای اولی‌ها باید توجیه باشند و در مدارس معلمان باید این‌ها را توجیه کنند که برای رای به صحنه بیایند و همه جریانات فعال دانشجویی باید به میدان بیایند و همه جوانان را به حضور در انتخابات تشویق کنند تا حق خود را استیفا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 1
    اگر آن جریان سیاسی تشریفش رو بیاورد و رای نیاورد هم به معنای مرگ سیاسی است. در واقع آن جریان سیاسی نه الان بلکه زمانی که ترامپ برجام را پاره کرد، دچار مرگ شد چون حیاتش را به برجام گره زده بود.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    3 0
    باشه همه میاییم
    • سید IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      1 0
      قهر با صتدوق رأی و یا عدم شرکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات را به فال نیک باید گرفت و این موضوع را از الطاف الاهی دانست! چرا که این قوم یعجوج و معجوج و لجوج در هر انتخابات چنانچه پیروز شوند راهگشای جاسوسان صهیونی به کشور می شوند و اگر ببازند بلوا و فتنه و آشوب به پا می کنند و به دنبال انقلاب های رنگی جورج سوروسی می روند!!
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    اگه اصلاحات منظورته برن به درک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس