محورهای رایزنی دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران

دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران امروز در مسکو دیدار و درباره همکاری‌های امنیتی و اقتصادی و نیز روابط میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت ملی روسیه امروز چهارشنبه از دیدار دبیر شورای امنیت ملی این کشور با همتای ایرانی وی در مسکو خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی شورای امنیت ملی روسیه در این خصوص آمده است که «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «علی احمدیان» همتای ایرانی وی در مسکو دیدار کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «نیکولای پاتروشف» و «علی احمدیان» درباره همکاری‌ های امنیتی و اقتصادی، روابط میان دو کشور و دیگر مسایل در دستور کار دوجانبه گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ ای در این‌ باره اعلام کرد: طیف گسترده‌ ای از مسایل مرتبط با همکاری های امنیتی روسیه- ایران مورد بحث قرار گرفت. تمرکز این گفت‌وگوها بر تعامل شوراهای امنیت ملی، نهادهای پلیس و سرویس‌ های اطلاعاتی ۲ کشور معطوف بود.

این بیانیه اضافه کرد: به موضوع مبارزه با تروریسم، مسایل مربوط به اطلاعات امنیتی، مشکلات تامین امنیت اقتصادی ایران و روسیه در شرایط فشار تحریم‌ های کشورهای غربی، همچنین مبارزه با تلاش‌ ها برای مداخله خارجی در امور این کشورهای مستقل مورد توجه قرار گرفت.

بیانیه مذکور خاطرنشان کرد: پیشبرد یک توافق جامع بلندمدت و جدید نیز مورد بحث قرار گرفت. همچنین تاکید شد که به نتیجه رسیدن این سند مهم موجب توسعه بیشتر همکاری‌ های مفید و موثر دوجانبه در تمامی حوزه‌ ها خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    این که عکس دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش -امیر حیدری ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس