بررسی «توافقنامه جامع بلندمدت جدید» میان تهران و مسکو

دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان که در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار می‌شود دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، علی اکبر احمدیان و نیکلای پاتروشف، دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان که در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار می‌شود، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی از جمله توجه ویژه به مبارزه با تروریسم، مسائل امنیت اطلاعات، مشکلات تأمین امنیت اقتصادی روسیه و ایران در شرایط فشار تحریم‌های کشورهای غربی و همچنین مقابله با تلاش‌ها برای مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در جریان ملاقات انجام شده میان احمدیان و پاتروشف، توسعه یک توافقنامه جامع بلندمدت جدید دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که انعقاد این سند بنیادی، انگیزه‌ای قدرتمند برای گسترش بیشتر همکاری‌های دوجانبه سودمند در همه زمینه‌ها ایجاد خواهد کرد.

در جریان این گفت‌وگو همچنین درباره روندهای جهانی و منطقه‌ای و نیز تماس‌های دوجانبه و چند جانبه آتی بین شوراهای امنیت ملی روسیه و ایران در سال ۲۰۲۴ بحث و تبادل نظر شد و برنامه فعالیت کارگروه‌های شوراهای امنیت ملی دو کشور در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین هم مورد توافق قرار گرفت.

علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی به دعوت همتای قرقیزستانی برای شرکت در ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان پیش از ظهر پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در رأس هیأتی عازم بیشکک شد.

جمهوری اسلامی ایران بنیانگذار این نشست است. پنج دور قبلی این نشست در ایران، روسیه، هند و تاجیکستان برگزار شده است.

در این نشست‌ها، عالی‌ترین مقام‌های امنیت ملی کشورهای منطقه شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، هند، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان شرکت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    روسیه ایران رو نابود کرده
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    باج بدین به روسیه اونا هم براتون لایک میکنن
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    36 8
    شماها درست شدنی نیستین چقدر ما به روسیه باید باج بدیم تا شما حالیتون بشه و آخرش هم روسیه بیاد و جزایر ایرانی رو به اسم یه کشور دیگه بزنه؟؟؟ بعید میدونم توی تاریخ کشوری اندازه روسیه و البته انگلیس به ایران ضربات مهلک زده باشن
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      4 4
      هههههه. خر چه داند ارزش نقل و نبات؟ کمتر بشین پای صحبت های اون خاله زنک وراج بیسواد (نوری زاده مزدور و رفقاش)
    • US ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      4 2
      با دیدن دو تا نظر بالا، یاد سارومان سفید در فیلم ارباب حلقه ها افتادم. کسی که از موجودات زشت و نکبتی (اورکها) رو از زیر زمین بیرون بیرون میاورد تا برایش بجنگند. کسی که در اولین دیدارش با گندلف، ادای دوستی درمیاورد، ولی معلوم شد از همه دشمنتر بود.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    21 3
    روسیه موذی باز معلوم نیست چه نقشه ای کشیده
    • ALIR IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 0
      این پیمان نامه ها هیچ ارزشی ندارد ان هم روسیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    آیا روی بورس تاثیر مثبت داره، صاحب اقتصاد کشور باید مردم باشند و بورس بیش از پیش گسترش پیدا کند
  • ایرانی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 1
    چپ و راست با چین و روسیه قراردادهای بلند مدت ببندید
  • Gghhh IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 3
    چرا تمام این سالها پول کشور پول مردم به سمت کسانی سرازیر شده که به هیچ درد کشور و مردم نخورده اند هیچ مشکلی از مشکلات کشور و مردم را حل نکرده اند !!! هیچ گره ای از مشکلات را باز نکرده اند و فقط به طرق مختلف بیت المال و حق مردم را بالا کشیده اند و دنبال خوشگذرانی و زن بارگی و عشق و حال خودشان بوده اند ؟؟!!! به جای اینکه پول و سرمایه ی کشور و بیت المال به سمت کسانی سرازیر بشود که باعث پیشرفت کشور و مردم بشوند و گره ای از مشکلات مردم باز کنند !!!!!
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 3
    اونا خنجر از پشت می زنند این ها دنبال توافقنامه هستند سوخو 35 چی شد خودتون به بد کشوری آویزون کردید
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 3
    باید برای قطع ارتباط با روسیه رفراندم بگذارند.
  • علی US ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 3
    چرا پشت به شعارهای انقلاب کردید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس