کد خبر 1597536
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر استفاده از کولر گازی در مناطق عادی را با افزایش ٣ برابری مصرف و ٢٤ برابر شدن قبض برق خانگی همراه دانست.

به گزارش مشرق، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    65 8
    این حرکت ظلم محسوب میشه ایا وسایل سرمایشی و گرمایشی کشور استاندارد هستش؟ قشر ضعیف به خاطر ارزونی سراغ این وسایل میرن. این ظلم اشکار هستش
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      8 17
      کولر گازی کجا ارزونه؟
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 0
      خب کمی بیشتر پول بده استانداردش را بخر، واقعا پررویی امثال تو باید در گینس ثبت بشه بماند که قشر ضعیف مثل تو غلط می‌کنه از کولر گازی استفاده بکنه.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 0
      منظورش وسایل بی کیفیت هستش. میشه کولر گازی داشت ولی برق کمی مصرف کنه
    • alir IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      1 1
      الان که هنوز کولر گازی روشن نکردیم دو تا لامپ و کامپیوتر و یخچال و تلوزیون .. جرو وسالی یک منزل و مصرف معمول دارند او وقت ما جزو پر مصرف ها محسوب می شویم!!!! بگو برگردیم غار دیگه!
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      خبر نداری الانم یه جورایی تو غار هستیم.وقتی همیشه فشار روانی هست.گرونی هست تهدید هست این نوع زندگی کردن بدتر از تو غار بودنه.یه بار نشد بگیم ارزونی شد.مجلس برای ملت قانون تصویب کرد.دولت برای مردم لایحه نوشت .همش بر علیه مردم بوده اسمشم گذاشتن بر علیه فتنه گران.آخه عزیز ما داریم تاوانشو میدیم.اون بی حجاب بچه سرمایه دار و آقازاده هست.من مغازه دار و راننده و کاسب و... همش دنبال یه لقمه نونم.چرا زورت به من بدبخت میرسه.خود بیحجابا رو جمع کن با کسبه چیکار داری.(البته خیلی ساله که به آینده روشن حوالمون میدن)
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    19 7
    این حرکت ظلم محسوب میشه ایا وسایل سرمایشی و گرمایشی کشور استاندارد هستش؟ قشر ضعیف به خاطر ارزونی سراغ این وسایل میرن(وسایل با مصرف انرژی بالا میرن). این ظلم اشکار هستش
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    38 8
    در مصرف آب صرفه جوئی کنیم یا در مصرف برق ؟!!!! کولر آبی در تهران یعنی تبخیر آب و مصرف بیشتر آن هم درشرایطی که به دلیل کمبود آب فشار را کم کرده اند و برای روشن کردن کولر آبی که معمولا روی پشت بام است باید پمپ آب و مخزن گذاشت که خودش هزینه برق را افزایش میدهد ، ضمنا تهران در تابستان بالای 40 درجه است حتی ترانسفورماتورها هم به زوزه می افتد !! آن وقت تهران جزو مناطق معتدل است ؟.تازه در مرکز شهر هم یک پارک درست و حسابی نیست که هوا را تلطیف کند و گرمای آسفالت هم به لیل قطع درختان بلند مزید بر علت میشود. خلاصه که خودتان فکر می کنید خیلی منطق محکمی دارید !!!!!!
  • ایرج IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    34 7
    کولر آبی هم یک وسیله منسوخ شده و آب بر است و متأسفانه فقط در ایران هنوز تولید و استفاده می شود که در اواخر بهار و تابستان مصرف آب را در کشور خشک ایران بشدت بالا می‌بره ! در شهری که من زندگی می کنم تابستان ها ؛ محاله از کوچه ای رد شوید و نشت آب از کولرهای آبی که به سمت کوچه سرازیر می شود را نبینید ! اگر هر خانه یا مجتمع مسکونی در مناطق معتدل به پنل خورشیدی مجهز شوند ، همه از اسپیلت دوکاره میتونن استفاده کنند که در اینصورت هم در مصرف آب صرفه جویی می شود هم برق و زمستان ها هم در مصرف گاز. گاز و سایر سوخت‌های فسیلی در آینده نزدیک به اتمام می رسند و راهی جز انرژی پاک وجود ندارد . و کشورهایی برنده اند که از همین الان به فکر هستند .
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 1
      عزیزکم در ینگه دنیا استفاده از کولر برای پولدارها هست نه قشر معمولی و همینطور کولر گازی برای قشر خیلی ثروتمند هست ولی مغز پوک عده ای با فضای مجازی هم شده و فکر میکنند در غرب ینگه دنیا همه مثل مردم مستضعف ایران از کولر مخصوصا گازی استفاده میکنند!
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      نظر جناب ارج بسیار دقیق و کارشناسی است که اگر اجرا شود صرفه جویی بسیار بالایی در برق و اب خواهد داشت البته نیاز به مقداری سرمایه گذاری اولیه است
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    41 2
    استانهای ساحلی بسیار شرجی و گرم است همینطور کرمان و یزد و خراسان جنوبی
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    11 33
    کار بسیار خوبی می کنید کولر گازی برای مناطق خیلی گرم لازمه نه مناطق عادی
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    62 7
    والا این کارا زورگیریه. تو‌ خیلی مناطق در طول روز کولر آبی کارایی نداره
  • ۱ IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    54 3
    کولر ابی روی پشت بام و فشار اب هم کم است لذا مجبور به استفاده پمپ است که میزان برق را افزایش می دهد
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    120 7
    ظلم اینها پایان ندارد کنتورهای دیجیتال بدون نمراتور گذاشته‌اند و هر جور بخواهند حساب میکنند از طرفی مصرف ۲۰۰ کیلو وات و ۳۰۰ کیلووات را متعادل حساب میکنند در حالیکه اگر روزی ۴ ساعت هم کولر آبی روشن باشد فقط و فقط همین کولر معادل ۲۴۰ کیلو وات در هر دوره مصرف میکند غیر از آبونمان یگ عوارض برق هم به قبض اضافه کرده‌اند که چون قبض کاغذی هم نیست کسی نمیفهمد اگر هم بگویی میگویند اصل قبض در سامانه برق من هست که آن هم اکثرا سایت تعطیل است و این قسمتهاش کار نمیده قبض تعرفه قانونی و مصوب را طبق آنچه اعلام کرده‌اند اضافه میکنند و سایر پله ها را چند برابر تصاعدی که قبلا بود و از طرفی جوری پایه مصرفی را اعلام میکنند که همه بشوند پر مصرف اما به دروغ آمار میدهند که مثلا ۸۰ درصد مردم زیر این پایه مصرف میکنند آخر این مسوول فکر نمیکند آخرتی هم هست که باید برای این تصمیماتش جواب بدهد؟
    • حامد IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      6 48
      والا من دو سال پیش کولر گازی داشتم مصرف برقم ماهی یک میلیون بود. ولی پارسال کولر گازی فروختم و کولر آبی استفاده کردم قب۱ برق یک دوره شش ماهه رایگان بود. حالا میخوای جواب آخرتت چی بدی با این هوچی گری؟
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 2
      به برق مفت و آب مفت و گاز مفت و بنزین مفت عادت کردی. برو ترکیه یا اروپا و ببین دنیا چه خبره. تو ایران آب معدنی 1 لیتری 10 هزار تومن اونوقت 1 لیتر بنزین 3 تومن!!!! تو همین پاکستان بنزین لیتری 50 هزار تومن یعنی 20 برابر ایران.تنها کشوری تو دنیا که بنزین از آب ارزون تره.بذار نفت و گاز تموم بشه و دوره مفتخوری سربیاد اونوقت می فهمین واقعیت زندگی چیه.
  • مسعود IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    27 5
    بر اساس قانون را خوب بلدند برای چاپیدن ملت ایران عنوان کنند ،اما برای سایر حقوق قانونی لگد مال شده مردم ارزشی قائل نیستند و آنرا نادیده میگیرند!
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    در کشور ایران آب ارزشی ندارد بجای آب شرب و از انرژی برق استفاده شود بس این انرژی اتنی که دم از آن میزنید به چه دردی میخورد فقط نون دونی شما ها شده
  • تنها IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    5 24
    عالی..من بدبخت کولر آبی دارم..تابستون اصلا نمیزنم خیلی کم..مستاجر ته شهر‌‌..اتفاقا دستشون درد نکنه..خدا ایشاله عمر هزار ساله بهشون بده..عدالت رو رعایت می کنند..ممنون از دولت❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
    • DE ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      4 0
      دیوانه
  • رضا IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    17 4
    خدا به شما عقل بده مگه همه شهرها از کولر آبی میشه استفاده کردخدا ازتون نگذره
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    4 14
    کار بسیار درستیه کاشکی کل سیستم کشور مبتنی بر مصرف استاندارد باشه و هر مصرف بیشتر از الگویی باید بدون یارانه احتیاب بشه گازوئیل ، بنزین، آب، گاز هم باید مبتنی بر الگوی مصرف باشه و اصراف کننده هم بدون یارانه باشه
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    19 4
    مرگ بر ظالمین زمان
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    10 7
    مدیریت کشور را از امارات یاد بگیرید
    • فرشید IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      همون امارات که الان زیر آب غرق شده؟
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 1
      بله با مدیریت فوق مدرنشون دبی رو تبدیل کردن به ونیز
  • شریف IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اینهمه تبلیغ برای خریداقساطی کولرهای گازی میشه...بازم زخم کهنه مصرف برق سر، بازکرد خدابه دادامسالمون برسه...
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    1 0
    تو کنتور مینویسه یارو کولر گازی داره؟
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    1 0
    به جز ختلی کردن جیب مردم، اختلاس، دروغ، کار دیگه ای هم بلدید؟
  • علی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 1
    درحال حاضر زورگوترین شرکت خدماتی کشور، شرکت توانیر میباشد، این شرکت بدجوری بیرحمه و میخواد هرجوری شده ملبغ اضافی و دزدانه از مردم بگیره! آقای مهندس محرابیان خواهشا جلوی ظلم و بیدادگری شرکت توانیر رو بگیرید، از شما بعیده که مدیران شرکت زیردستان(توانیر) ، این چنین به ملت ایران ظلم کنند، امیدواریم اقدام بفرماییدآقای وزیر محترم نیرو.
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    خودت، یاقوت خان تو خونت از چه کولری استفاده میکنی؟
  • ایرانی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    میلیارد ها دلار هزینه شد از جیب ملت ایران تا انرژی هسته ای باعث آرامش ایرانیان بشه ولی چی شد؟ یه مرد جواب بده بفهمیم
  • علی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    با سلام مناطق شمالی کشور رو جزو مناطق معتدل تعریف کردند. در صورتی که در تابستان، رطوبت به بالای ۹۰ درصد میرسه (بیشترین درصد رطوبت کشور) و اگر در این حالت دما بالای ۳۰ درجه باشه، هوا به شدت شرجی و غیر قابل تحمل میشه. در مناطق شمالی کشور به دلیل رطوبت بسیار بالا، کولر آبی به هیچ عنوان جواب نمیده و بدون کولر گازی هم نمیشه تابستون رو طی کرد. در صورتی که بسیاری از مناطق کشور که به عنوان مناطق گرم شناخته شده اند، مناطق گرم و خشک هستند و کولر آبی جواب میده. مثلا در مناطق گرم، توانیر مبنای مصرف متعارف رو تا ۲۰۰۰ کیلووات ساعت در نظر گرفته ولی در مناطق شمالی حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت. اتفاقی که میوفته اینه که توی مناطق گرم و خشک، ملت میرن و از کولر گازی به جای آبی استفاده میکنند و اوضاع مصرف برق بغرنج تر میشه ولی در مناطق شمالی کشور باید با ترس و لرز کولر روشن بشه. متاسفانه تصمیم گیری در این حوزه توسط افراد ناآگاه داره انجام میشه. وزارت نیرو داره هر بلایی که میخواد سر این مردم بدبخت میاره. هی اروپا رو مسخره می کنند که انرژی گرونه. وضعیت ما توی این روزها اینه. واقعا خجالت داره. همه مناطق ایران باید به یک اندازه از منابع کشور بهره مند بشن. فقط در مناطق جنوبی مثل خوزستان که جزو مناطق بسیار گرم هست باید تعرفه ها ارزون تر باشه. بقیه مناطق باید در یک حد و اندازه باشن.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    8 0
    ما یک تلویزیون، یک مهتابی، یخچال و مودم روشن داریم و سعی میکنیم دو تا چراغ همزمان روشن نکنیم ولی هر ماه پیام میاد که شما بیش از حد مجاز مصرف کردید. انتظار دارید همین‌ها را هم خاموش کنیم؟؟ مصرف مجاز یعنی با شمع زندگی کنیم؟ فکر نمی‌کنید با توجه به ابزارهای الکترونیکی امروزی نیاز به بازبینی در سقف های تعیین شده وجود داره؟
  • علی خدامی IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 0
    عزیزان دقت داشته باشید که باید مصرف کمتر از سال قبل درست درهمین زمان باشه تا مشمول جایزه و رایگان شدن باشید اگرشما پارسال کم مصرف کردی به هر دلیلی امسال خبری از تشویق وجایزه نیست ولی هرکس پارسال زیاد مصرف کرده امسال براش عااایه
  • علی خدامی IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    عزیزان دقت داشته باشید که باید مصرف کمتر از سال قبل درست درهمین زمان باشه تا مشمول جایزه و رایگان شدن باشید اگرشما پارسال کم مصرف کردی به هر دلیلی امسال خبری از تشویق وجایزه نیست ولی هرکس پارسال زیاد مصرف کرده امسال براش عااایه
  • علی IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    درسته تو خیلی از جهات دچار بی نظمی یا قانون ضعیف از سوی مسئولین هستیم ولی متاسفانه استفاده از کولر گازی هم در مناطق معتدل به شکل قارچ گونه افزایش پیدا کرده شبیه استفاده از ماشین شخصی برای همه کارها که باعث میشه منابع کشور نابود بشه وقتی صحبت از کمبود برق هست بایدم اولویت بندی بشه فکر شو بکنین تو منطقه گرمسیری دمای بالای۴۵ تابستون متناوب برق قطع میشه اگر مثل چند سال پیش برق ارزان بود خیلی از همین مردم وسایل برقیشون اصلا خاموش نمیکردن!
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 1
    خیلی کار خوبیه من موافقم
  • ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 1
    چاره کار فقط حرکت به سوی برق هسته ای است قابل توجه احمق هایی که میگفتند انرژی هسته ای به چه دردمان میخورد
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 0
    داداش توی سواحل شمال ایران که کولر آبی نمی شه گذاشت ،رطوبت باعث فلج شدن ما میشه ،از روزی که کولر گازی اومده تازه چند سالی هست که تابستون ها راحت از خواب بیدار میشیم ،تازه اگه اصلا کولرهم نباشه رطوبت شرجی آدم رو کرخت می کنه،آقای که این حرف رو میزنی برو یکمی جغذافیای مناطق یاد بگیر ،بعدا حرف بزن
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    2 0
    تا دوسال دیگه بابت نفس کشیدن هم ازمون پول میگیرن و سال بعدش هم گرونش میکنن!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    2 0
    خوب یاد گرفتن این مسئولین که با تهدید مردم را سر کیسه کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس