چرا مبلغ برق برخی از مشترکان افزایش یافت؟/ استفاده از تخفیف کم‌باری با مدیریت مصرف

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه مردم با مدیریت مصرف می‌توانند از تخفیف کم‌باری بهره‌مند شوند، گفت: استفاده از وسایل گرمایشی برقی سبب افزایش مصرف برق و طبیعتاً افزایش مبلغ قبض‌ها می‌شود.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به تخفیف در نظر گرفته شده برای مشترکان برق، اظهار داشت: در ساعات شبانه‌روز ۳تعرفه کم‌باری، میان‌باری و اوج بار داریم که بر اساس تعاریف کنتورها، تعرفه میان‌باری از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۶ بعدازظهر تا ۱۹ شب، تعرفه اوج بار از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ و تعرفه کم‌باری از ۲۳ شب تا ۷ صبح لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشترکان مصارف خود را مدیریت کرده و به ساعت کم باری منتقل کنند، می‌توانند از تخفیف کم‌باری استفاده کنند.

مدیرعامل توانیر در پاسخ به سؤال افزایش تعرفه برخی از مشترکان برق، افزود: الگوی مشترکان با توجه به تغییر فصل و شرایط اقلیمی در دوره‌های گرم و غیر گرم سال متفاوت است، برای مثال در مناطق عادی که ۷۰ درصد مشترکان برق را در بر می‌گیرد، با عبور از فصل گرم سال (تابستان) به فصل غیر گرم، الگوی مصرف مشترکان از ۳۰۰ کیلووات‌ساعت به ۲۰۰ کیلووات‌ساعت کاهش می‌یابد.

رجبی مشهدی گفت: در صورتی که مشترکی مشابه با فصل تابستان برق مصرف کند، قبض ایشان با افزایش مواجه خواهد شد، البته استفاده از وسایل گرمایشی برقی نظیر هیترها و اسپلیت‌های ایستاده سبب افزایش مصرف برق و طبیعتاً افزایش مبلغ قبض‌ها می‌شود.

وی افزود: مردم با مدیریت مصرف برق و توزیع مصرف می‌توانند نسبت به صرفه‌جویی اقدام کرده و با این شرایط علاوه بر استفاده از تخفیف کم‌باری هزینه قبض برق خود را کاهش دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • خان داداش IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 4
    حدود یکسال بود قبض برقی پرداخت نکرده بودم یعنی قبضی نمیومد.همش استرس داشتم که یهویی همش یکجا جمع شه بیچاره میشم.پیگیر که شدم فهمیدم طلبکارم هستم.فکر میکردم تبلیغ الکیه که تا بیست برابر جایزه کم مصرفی بگیرید.ولی مال کارگاهمون حدود پنجاه درصد بیشتر اومده.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    7 2
    این دفعه برق منزل من حدود 800 هزار تومن اومد .وحشتناک نرخ برق تصاعدی رو بالا بردین .یعنی شما تو خونه خودت از بخاری برقی استفاده کنی باید این قدر هم پول برق بدی .والا خونه ما بزرگ هم نیست که وسایل لاکچری هم داشته باشیم فقط شبها به خاطر بچه کوچیک بخاری برقی استفاده می کنیم
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 1
      بخاری برقی اندازه ده تا ۲۰ تا لامپ دویست وات مصرف میکنه و گرما هم نداره. بهتره کلا از بخاری برقی استفاده نکنید
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      بخاری برقی اندازه ده تا ۲۰ تا لامپ دویست وات مصرف میکنه و گرما هم نداره. بهتره کلا از بخاری برقی استفاده نکنید
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    6 0
    چون دست دولت در جیب ماست . بیا قبض های برق شمال تهران را ببین مُخت سوت می کشه ! با خودشان گفته اند شمال شهری ها پولدارند ، یه ضریبی بهشان ببندیم قیمت خون بابامون
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 1
      اگه کم مصرف کنی که شمال و جنوب نداره. وقتی زیاد مصرف میکنی تعرفه بالا میره. بعد اگه وضعت خوب نیست چطوری در بالا شهر تهران زندگی میکنی
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    به به چه استدلالی!!!؟بیچاره ماهایی که تابستان هم کولر وپنکه استفاده نکردیم!!!ولی حالا باید قبض چند برابری بدیم.خدا ازتون نگذره .
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    در دولت قبل برق را گرانتر کردند که تاثیر زیادی روی افزایش قیمت کالالها گزاشت! متاسفانه این دولت هم قیمت برق را افزایش زیادی داده است که دوباره شک به قیمت کالاها وارد شد و فشار زیادی به همه مردم امده است و متاسفانه همان محاسبه پلکانی قبضها هم دوباره شک جدیدتری به بازار و افزایش قیمتها داد!
  • الف IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 0
    سلام ، من یه نفر هستم نه وسایل گرمایشی داشتم نه ماشین ظرفشویی و غیره ،،،،، ماهی یه بار ماشین لباسشویی روشن میکنم پول برق این ماه من از تابستان که کولر داشتم بیشتر شده ؟ در جنوب شهر هم زندگی میکنم پیگیری کردم میگنه برق گران شده واقعا ،،،،،،،،،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس