تغییر لحن بایدن درباره توافق مرزی با جمهوری‌خواهان؛ جو عقب نشست!

رییس جمهور آمریکا بار دیگر قانونگذاران جمهوری‌خواه را نسبت به موافقت با بودجه پیشنهادی وی که به بن‌بست خورده است، ترغیب کرد و قول داد که در این صورت، مرز جنوبی آمریکا را خواهد بست.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا بار دیگر از جمهوری‌خواهان خواست تا با بودجه پیشنهادی وی که مدت‌ها از تایید آن سر باز زده‌اند، موافقت کنند و در عوض دولت بایدن هم بلافاصله پس از تایید این بودجه، دستور بستن مرز جنوبی آمریکا را خواهد داد.

قانونگذاران جمهوری‌خواه از ماه اکتبر تلاش‌های دولت بایدن برای تصویب بسته امنیت ملی به مبلغ ۱۰۶ میلیارد دلار برای اوکراین و رژیم صهیونیستی را سد کرده‌اند. جمهوری‌خواهان خواستار اتخاذ تدابیر سختگیرانه‌تر در مرز جنوبی آمریکا شده و تایید این بودجه پیشنهادی را به این مساله منوط کردند.

بایدن در بیانیه‌ای نوشت: همه می‌دانیم که مرز مدت‌هاست فروپاشیده و برای ترمیم آن زمان را از دست داده‌ایم. وی همچنین توافق مرزی که هم‌اکنون در سنا در حال بررسی است را «سختگیرانه‌ترین و عادلانه‌ترین مجموعه اصلاحات برای امنیت مرزی در تاریخ آمریکا» توصیف کرد.

رییس جمهور آمریکا افزود: این مساله برای من به عنوان رییس جمهور، یک اختیار اضطراری ایجاد می‌کند تا مرز را ببندم. و اگر این اختیار را به‌دست بیاورم، بلافاصله آن را تبدیل به قانون خواهم کرد.

براساس توافق دوحزبی، اگر در هر روز، تعداد مهاجرانی که قصد دارند به طور غیرقانونی وارد آمریکا شوند به ۵ هزار نفر برسد، دولت آمریکا ملزم به بستن مرز است. به نوشته نیویورک‌تایمز، در ماه‌های اخیر این سقف تقریبا به طور روزانه شکسته شده است!

بایدن همچنین تاکید کرده است که یافتن وجوه مشترک در زمینه توافق مهاجرتی، «برای آمریکا یک پیروزی خواهد بود. اگر درباره بحران مرزی جدی هستید، لایحه دوحزبی را تصویب کنید و من هم آن را امضا خواهم کرد.»

واشنگتن پست این اظهارات را تحت عنوان «تغییری چشمگیر» در ادبیات و لحن بایدن دموکرات درباره مساله مهاجرت، توصیف کرده است. این روزنامه همچنین بر «فوریت رسیدگی به شرایط مرزی در مسیر انتخاب مجدد وی به عنوان رییس جمهور آمریکا در انتخابات سال جاری میلادی» تاکید کرده است.

مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان گفته است که اگر آن بخش از محتویات این توافق که سر از رسانه‌ها درآورده است، صحت داشته باشد، باید آن را از همین حالا «مُرده» بدانیم. دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هفته گذشته، با انتقاد از این توافق مرزی، هشدار داد که «این توافق می‌تواند هدیه دیگری برای دموکرات‌ها و چپ‌های رادیکال باشد.» وی افزود: این توافق از حیث امنیت مرزی، بی‌معناست. تنها راه برای حل مساله مهاجرت غیرقانونی، رای دادن به من در انتخابات نوامبر است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 1
    زنده باد اوکراین مقتدر
  • عمیر IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین
  • عمیر IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    درود بر اقای بایدن که پشتوانه گرمی برای اوکراینه لعنت به ترامپ
  • عمیر IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    مرگ بر روسیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس