کد خبر 1570276
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
چرایی تمایل دوباره صهیونیست‌ها به توافق تبادل اسرا با حماس

یک رسانه عبری شروط حماس برای حصول توافق به منظور تبادل اسرا را اعلام کرد.

به گزارش مشرق،شبکه ۱۲ عبری شروط جنبش حماس برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد که مهمترین آن‌ها آزادی ۱۰۰ اسیر فلسطینی به ازای هر اسیر «اسرائیلی» و خروج کامل ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از نوار غزه است.

این کانال عبری اضافه کرد که حماس علاوه بر تأکید بر لزوم آتش بس دو ماهه بین هر مرحله از توافق، خواستار آتش بسی ۱۰ تا ۱۴ روزه به ازای آزادی هر اسیر شده است.

روزنامه‌ها آرتص نیز به نقل از یک منبع آگاه از مذاکرات نوشت: اسرائیل و حماس به تفاهم‌های اولیه در مورد بیشتر مفاد توافق تبادل زندانیان دست یافته‌اند.

این منبع تصریح کرد: این توافق برای مدت ۳۵ روز تمدید می‌شود و در ازای آزادی اسرای فلسطینی و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، اسرای اسرائیلی نیز آزاد می‌شوند.

این روزنامه صهیونیستی خاطرنشان کرد: در مورد تعداد اسیران فلسطینی که آزاد خواهند شد توافق صورت گرفته و اکنون بحث بر سر هویت آن‌ها است.

در همین راستا، یکی از مقامات ارشد رژیم اشغالگر که در مذاکرات شرکت داشت به کانال ۱۲ عبری گفت: به هیچ عنوان نباید این شروط را بپذیریم، در غیر این صورت همه کشورهای منطقه متوجه خواهند شد که با گرفتن اسیر، می‌توان اسرائیل را سرنگون کرد.

یک مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت که انتظار می‌رود ویلیام برنز، رئیس سیا در روزهای آینده در اروپا با همتای اسرائیلی خود، دیوید بارنیا، عباس کامل، همتای مصری و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر دیدار و موضوع توافق تبادل اسرا را بررسی کند.

کاخ سفید نیز مدعی است: ما در تلاش هستیم تا توافق تبادل اسرا را تمدید کنیم و بفهمیم که برای رسیدن به این هدف چه کاری باید انجام دهیم.

در مقابل، اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در اواسط ماه جاری تأکید کرد که رسیدن به توافق برای تبادل اسرا در گروی توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    به این آمریکاییها واسراییلی ها نباید اعتماد کرد آمریکاییهاچون نزدیک انتخاباته می‌خوان سروته قضیه روهم بیارن چراتا به حال اصراری ادامه ی عملیات داشتن وممکنه بازم مثل دفعه ی قبل که اسرا روازادک دن به دنبالش عده ی خیلی زیادی رواسیرکردن دوباره همین کاروبکنن باید آتش بس دایم هدف باشه وتبادل اسرا درمرحله ی بعدی قراربگیره که برتعداد شهدا وزخمیها اضافه نشه
  • DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    شما صهیونیست ها غیر قابل اعتماد و جنایتکار با این رویه یادمیگیرید بی محبا غیرنظامیان مظلوم رو کشتار دسته جمعی نکنید. فراموش کردید 17 ساله دارید مرتب غزه رو بمب باران می کنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس