کد خبر 1570556
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
صفر تا صد ماجرای 4 جاسوس اعدامی موساد

چهار جاسوس رژیم صهیونیستی به نام‌های محمد فرامرزی، محسن مظلوم، وفا آذربار و پژمان فاتحی که در مرداد ۱۴۰۱ دستگیر شده بودند، صبح امروز پس از طی مراحل قانونی، اعدام شدند.

به گزارش مشرق، چهار جاسوس رژیم صهیونیستی به نام‌های محمد فرامرزی(سرتیم)، محسن مظلوم(مسئول نگهبانی، رانندگی و پشتیبانی تیم)، وفا آذربار(برادرزاده عبدالله آذربار؛ نفر دوم گروهک کومله و مسئول جاگذاری بمب‌ها) و پژمان فاتحی(مسئول رفع موانع) که در مرداد ۱۴۰۱ توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شده بودند، صبح امروز پس از طی مراحل قانونی، اعدام شدند.

این افراد چگونه جذب موساد شده و هدفشان چه بود؟

هدف از عملیات تروریستی موساد به وسیله این ۴ عضو، بمب گذاری در یک مرکز صنعتی در اصفهان بود. این مرکز در زمینه تجهیزات هوایی فعالیت دارد و اگرچه متعلق به وزارت دفاع است؛ اما عمده فعالیت آن غیرنظامی بوده و در راستای موضوعات هواپیمایی اقدام می‌کردند. همچنین، با توجه به تحریم‌های شدید علیه صنعت هوایی ایران، تلاش نخبگان داخلی در این عرصه جایگاه مهمی دارد.

این ۴ جاسوس از اعضای گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله بودند که فرآیند جذب آن‌ها از اقلیم کردستان عراق به سرویس موساد، در سال ۹۹ با همکاری عبدالله مهتدی، رئیس این گروهک تروریستی و معاون او، عبدالله آذربار، رقم خورد. فرآیند آموزش‌های اولیه و تخصصیِ جاسوسی-عملیاتی این افراد طی چندین دوره صورت گرفت و هربار در یک کشور آفریقایی انجام می‌شد تا از رصد اطلاعاتی ایران به دور باشند.

این ۴ جاسوس بعد از دستگیری اعتراف کردند که سرویس موساد آن‌ها را شبانه با چشم‌بند و به طوریکه از هیچ بخشی از مسیر مطلع نشوند، به کشور «بتسوانا» در قاره آفریقا منتقل کردند.

این افراد در دوره‌های خود، زیر نظر افسران اسرائیلی آموزش‌های کاملی را دریافت کردند. از تیراندازی و رانندگی گرفته تا کار با سامانه‌های امن ارتباطی مثل «ویندوز قرمز». این جاسوسان موساد در اعترافات خود اشاره داشتند که از طرف سرویس موساد به آن‌ها گفته شده بود، سیستم ارسال پیام امن بوده و قابل رهگیری نیست. اما بعد از دستگیری، پرینت مکاتبات‌شان با موساد را به آن‌ها نشان دادند که دلیلی است بر اشراف اطلاعاتی ایران و ضعف شبکه موساد.

آموزش‌های تخصصی شامل تغییر چهره، اثر انگشت و استفاده از مدارک شناسایی جعلی برای مخفی ماندن، بخشی دیگر از آموزش‌های موساد به این تیم ۴ نفره بود.

بخش آخر آموزش آن‌ها، انجام عملیات در محیط شبیه سازی شده مرکز صنعتی اصفهان بود که ده‌ها بار در آن محیط، عملیات را تمرین کردند. پس از تکمیل آموزش‌های لازم برای عملیات بمب گذاری، این افراد از مرز غرب کشور، همراه با گروهی از کول‌بران وارد خاک ایران شده و طبق برنامه‌ای که موساد به آن‌ها داده بود، در دو گروه، خود را به اصفهان رساندند و بعد از دریافت تجهیزات لازم از تیم‌های پشتیبانی، برای عملیات آماده شدند.

این عملیات تروریستی برای موساد اهمیت بسیار ویژه‌ای داشت. بعد از آنکه «دیوید بارنیا» به جای «یوسی کوهن» به عنوان رئیس جدید موساد انتخاب شد، این عملیات می‌توانست برگ درخشانی در آغاز به کار «بارنیا» در پست ریاست موساد باشد. در آخرین دوره آموزشی این تیم ۴ نفره که بیشتر یادآوری و مرور آموزش‌های پیشین بود، دیوید بارنیا شخصی نزدیک به خود به نام «بهراد» را به عنوان فرمانده عملیات انتخاب کرد و خود بارنیا نیز در یکی از دوره‌های آموزشی این ۴ جاسوس، شخصا حاضر شد و برایشان سخنرانی کرد.

اما این عملیات توسط وزارت اطلاعات ایران شناسایی و خنثی شد و ضربات بزرگی به سازمان تروریستی موساد وارد کرد؛ به گونه‌ای که بعد از خراب شدن عملیات بمب گذاری، مسئول میز ایران در موساد تغییر کرد. اما رسانه‌های همراه با موساد، سعی کردند این رسوایی را به عنوان یک تغییر مثبت نشان دهند و با این تیتر که یک زن، رئیس میز ایران شده است، اصل موضوع را لاپوشانی کنند.

صفر تا صد ماجرای ۴ جاسوس اعدامی موساد+ عکس و فیلم

اما پس از اعدام این ۴ جاسوس موساد، برخی چهره‌های رسانه‌ای اسرائیل و شبکه‌های صهیونیستی همچون اینترنشنال و بی‌بی‌سی، تلاش کردند اعدام این افراد را سیاسی نشان دهند و صرفا به کُرد بودن آن‌ها اشاره کردند و ماجرای جاسوسی را به طور کامل سانسور کردند.

صفر تا صد ماجرای ۴ جاسوس اعدامی موساد+ عکس و فیلم

صفر تا صد ماجرای ۴ جاسوس اعدامی موساد+ عکس و فیلم

صفر تا صد ماجرای ۴ جاسوس اعدامی موساد+ عکس و فیلم

صفر تا صد ماجرای ۴ جاسوس اعدامی موساد+ عکس و فیلم

صفر تا صد ماجرای ۴ جاسوس اعدامی موساد+ عکس و فیلم

صفر تا صد ماجرای ۴ جاسوس اعدامی موساد+ عکس و فیلم

حمایت همه جانبه چهره‌های برانداز از جاسوسانی که قصد داشتند مردم و منابع ایران را ترور کنند، بار دیگر ثابت کرد که پروژه زن، زندگی، آزادی، یک پروژه امنیتی با حضور صهیونیست‌ها بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    18 2
    بروند به درک اسفل السافلین به همراه حامیان ملعونشان
  • مرد ایرونی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 13
    اگر واقعا قتل نفس نکرده بودن نباید اعدامشون می کردن. نگه می داشتن برای مبادله با احیانا نیروهای امنیتی ایران که دستگیر می شوند. خدا لعنت کنه اسرائیل و آمریکا رو. ولی من کلا با اعدام و کشتن انسانهایی که هنوز مرتکب قتل نفس نشدند مخالفم. بالاخره اسلام به رافت معروفه.
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      8 1
      حتما باید میگذاشتند تا بمب ها را منفجر کنند و احیانا چند نفر شهید بشوند؟ این ها تروریست آموزش دیده بودند. برای انفجار و کشتن آمده بودند.
    • بابک IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      7 1
      موضوع قتل نیست. جرم این افراد خیانت به کشور در شرایط جنگی و جاسوسی برای دشمن بوده. متاسفانه ایران باید اقناع برای افکار عمومی فعالیت بیشتری بکنه تا دور دست یک مشت اراذل و اوباش مثل معصومه علی‌نژاد و ... نیوفته
  • احمد‌ IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    10 1
    قوه قضاییه بسیاری از این ادمکشها را متاسفانه ازاد کرد ویا به حبس های جزعی محکوم کرد که برای امنیت کشور وملت خطرناک است باید با جاسوطان موساد با قاطعییت بسیار بیشتری برخورد شود تاکسی به خودش جرعت ندهد که برای دلار زیاد جاسوسی کند دستتان درد نکند باید سارقان بیتالمال ،جنگل خواران، وهم تیرباران شوند وعلا جریمه فایده ندارد7
  • پیروز IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 0
    این رونقی عوضی کثیف با اون مصی علینژآد این وسط چیکار میکنند؟ بخصوص این رونقی چی میخاد ؟ آخه آدم مزخرف ،توئی که تو زندان ارده و شیره و عسل میزدی به اون شیکمت ،میخاستی اپوزیسیون نمایی کنی و پول مردم رو به جیب بزنی و با تبلیغات مردم ساده رو گول بزنی که بیاین ببینین پاهام شکسته که کاش قلم شده بودند ؟ اخه اسکل تو این وسط چی میخای تو حدت همون بازیگری و پول به جیب زدن از مال مردم بود ، تو رو چه به مامور موساد بودن ، تو یه پخ بهت بکنند شلوارتو صد دفه خراب میکنی ، تو رو نزده بودند خودتو به فلجی و قطع پا شدن زده بودی ، اینا حداقل .... داشتند برن عملیات ، بخش امنیتی هم درس خوبی هم به موساد و هم به اون بخش کومله و مسعود شپش بارزانی داد ، تو مال این کارا نیستی
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 0
    حکم جاسوس وخائن به ملت وکشور بر اشاس قوانین اسلام وکشور با این شکل ازپرونده ومحاکمه اعدام است واینجا به نظر من و مرد ایرونی کاری ندارند و قانون اجرا شده است واگر این گونه اعدام ها نباشد سنگ روی سنگ نمیماند
  • علی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    از اینا نمیشد هیچ استفاده دیگه ای کرد؟فقط تنها راهش اعدام بود؟برای تبادل های سیاسی یا اهرم فشار برا مذاکرات نمیشد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس