بیمه‌شدگان بیمارستان گاندی مشمول دریافت «بیمه بیکاری‌»

ستایش گفت: بیمارستان گاندی جز بیمارستان های ناایمن معرفی شده به دادستانی نبوده است. به گفته سخنگوی آتش نشانی تهران بالغ بر چندین مرتبه اخطاریه لازم برای ایمن سازی بیمارستان گاندی داده شده بود.

به گزارش مشرق، ستایشی در مورد پاسخ به سوالی در مورد علل وقوع آتش سوزی بیمارستان گاندی و تلفات این حادثه و اینکه با توجه به اخطارهای متعدد بابت نام امن بودن بیمارستان چرا دستگاه‌های قضایی و امنیتی برای تخلیه بیمارستان اقدامات لازم را انجام نداده اند گفت: در ساخت و سازها و رعایت ایمنی دستگاه قضایی حلقه آخر است و مسئولان و کسانی که در ابتدای کار هستند باید وظایف خود را انجام دهند.

وی گفت: رسیدگی به موضوع ساختمان‌های ناایمن ابعاد و زوایای مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی قضایی دارد و عمده بار آن به سمت و سوی دستگاه‌های شهری است.

ستایشی گفت: قوه قضاییه از باب وظیفه نظارتی اقدامات و هشدارهای مختلفی صادر و در مواردی مبادرت به جلوگیری از ادامه فعالیت آن‌ها کرده است که این کار نیز ساده نیست، اما حسب مورد و به اقتضای شرایط چاره‌ای نداریم جز اینکه با دستور قضایی از ادامه فعالیت مستحدثات جلوگیری کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: انتظار ما این است که دستگاه‌های مرتبط در جهت ایمن سازی و رعایت استانداردهای مربوطه اهتمام لازم و ویژه را داشته باشند تا در بازه زمانی مشخص، محدود و فوری بتوانیم اقدامات را در بحث ایمن سازی انجام دهیم. چرا که اگر کاری نکنند ما اقدام بازدارنده و برخورد قانونی خواهیم کرد.

ستایشی گفت: زحمت‌کشان ما در عرصه اطفای حریق کارهای ارزشمندی را انجام دادند و توانستند حریق را مهار کنند.با کمک موثر فراجا و فاتب و حضور میدانی آن‌ها تردد وسایط نقلیه در مجاورت بیمارستان برای تسهیل امدادرسانی انجام شد. روز جمعه کارشناسان در محل حضور یافتند و تا روز شنبه بررسی‌ها را انجام دادند تا بتوانند علت تامه حادثه را روشن و به مرجع قضایی اعلام کنند.

ستایشی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: دادستان با اعزام معاون و بازپرس ویژه بر این کار نظارت ویژه انجام و پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است تا بر اساس آن بتوانیم پاسخ قابل دفاع داشته باشیم.

وی گفت: سازمان آتش نشانی بیش از هزار واحد پر خطر را در سطح تهران شناسایی کرده و به مرجع قضایی معرفی کرده است و دادسرای مربوطه آن ناحیه ۳۷ عمومی و انقلاب است نسبت به یکایک این واحدها بررسی‌ها انجام شده و تذکرات لازم وجدی برای ایمن سازی آن‌ها داده شده است، ساختمان گاندی در لیست این ساختمان‌ها نبوده است.

ستایشی گفت: سازمان آتشنشانی چندین مرتبه اخطارهای لازم را جهت ایمنی به این بیمارستان ارسال کرده است، تاکنون علت تامه وقوع حادثه مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس