کد خبر 1571050
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
شرط آمریکا برای از سرگیری کمک به آنروا

آمریکا ادعا کرده است که برای از سرگیری تزریق بودجه  به آنروا، به تغییرات اساسی در این نهاد نیاز خواهد بود.

به گزارش مشرق، آمریکا می‌گوید برای از سرگیری تزریق بودجه به آن روا، به تغییرات اساسی نیاز است.

این شرط آمریکا پس از ابراز نگرانی شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت وخیم انسانی غزه منتشر شد.

«لیندا توماس-گرینفیلد»، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در این ارتباط گفت که واشنگتن باید قبل از کمک مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (موسوم به آن روا، شاهد تغییرات اساسی در این نهاد امدادی باشد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته است: «ما باید به آن روا نگاه کنیم، چگونه در غزه عمل می‌کند، چگونه کارکنان خود را مدیریت می‌کند و اطمینان حاصل کنیم که افرادی که مرتکب اعمال جنایتکارانه می‌شوند، بلافاصله پاسخگو خواهند بود تا آن روا بتواند به کار اساسی خود ادامه دهد.»

نیوزلند نیز روز سه‌شنبه آخرین کشوری بود که به فهرست دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی غربی پیوست که کمک‌های مالی به آن روا را به دلیل برخی اتهامات به کارکنان این نهاد در همکاری با مبارزان فلسطینی تعلیق کردند.

در عین حال، «خوزه مانوئل آلبارِس»، وزیر خارجه اسپانیا در نشست کمیسیون پارلمانی این کشور، فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آن روا) را «حیاتی» خواند و گفت که کمک‌های مالی مادرید به این آژانس به قوت خود باقی خواهد ماند. وی در این نشست تاکید کرد: تأمین بودجه برای این آژانس، شرایط و بحران وحشتناک انسانی در نوار غزه را تسکین می‌بخشد.

وزارت خارجه اسپانیا در حالی تصمیم خود برای ادامه کمک‌ها به آن روا را اعلام کرد که در روزهای اخیر تعدادی از کشورهای غربی به بهانه ادعای تل‌آویو درباره دست داشتن شماری از کارکنان این آژانس در عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه رژیم صهیونیستی، کمک‌های خود به این آژانس را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

حدود ۱۰ کشور از جمله کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ژاپن، استرالیا و اتریش به تبعیت از آمریکا کمک‌های خود را قطع کرده‌اند. ایرلند و نروژ از جمله کشورهایی هستند که مخالفت خود با قطع کمک‌ها به آن روا را اعلام کرده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس