کد خبر 1570863
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
تل‌آویو برای ۱۹۰ کارمند «آنروا» پرونده‌سازی کرد!

رژیم صهیونیستی در یک پرونده اطلاعاتی مملو از ادعا و اتهام، مدعی شد که حدود ۱۹۰ کارمند آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینیان(آنروا) در عملیات طوفان الاقصی مشارکت داشتند!

به گزارش مشرق، اتهاماتی که رژیم صهیونیستی علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» مطرح کرد آن هم درست یک روز بعد از صدور حکم دادگاه لاهه علیه تل‌آویو در پرونده نسل‌کشی، شماری از کشورها را به رهبری آمریکا بر آن داشت تا کمک‌های خود به این آژانس را تعلیق کنند؛ حالا پس از چند روز این اتهامات بی‌اساس علیه حدود ۱۹۰ کارمند آنروا تکرار شده است!

در این پرونده‌سازی اطلاعاتی که به رویت رویترز رسیده، این ادعا مطرح شده است که حدود ۱۹۰ کارمند آنروا از جمله «آموزگاران» در پوشش این آژانس با مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) همکاری کرده‌اند و نام و تصویر ۱۱ نفر از آنها نیز در این پرونده ذکر و ضمیمه شده است!

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفته که این سازمان هنوز به طور رسمی این پرونده را دریافت نکرده است. سازمان ملل پس از طرح اتهامات، چندین تن از کارکنان آنروا را اخراج کرد اما فلسطینیان تاکید دارد که تل‌آویو با دستکاری اطلاعات و جعل سند قصد تخریب و خدشه‌دار کردن آنروا را دارد.

یسراییل کاتس، وزیر خارجه کابینه رژیم صهیونیستی با درخواست عزل فیلیپ لازارینی، رییس آنروا، مدعی شد: کارمندان آنروا در کشتار هفتم اکتبر دست داشتند. لازارینی باید به این نتیجه برسد و استعفا کند.

رویترز مدعی است که این پرونده را یک منبع که نه نام و نه ملیتش مشخص شده، به دست آنها رسانده و اطلاعات اسراییل آن را جمع‌آوری کرده و در اختیار آمریکا هم قرار داده است.

آنروا ۱۳ هزار نفر را در نوار غزه استخدام کرده است. بیش از ۱۰ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان و کانادا از زمان طرح این اتهامات، کمک‌های خود را به این آژانس قطع کرده‌اند.

از آغاز جنگ غزه که پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر(۱۵ مهر) درگرفته است، تاکنون بالغ بر ۲۶ هزار فلسطینی که عمدتا زنان و کودکان هستند، در حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس