کد خبر 1571229
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
سلاجقه: موضوع انتقال آب در حال پیگیری است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: موضوع انتقال آب که از دریاهای جنوب، خلیج فارس و دریای عمان، انجام می‌شود، در حال پیگیری است و پروژه‌ها به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش مشرق،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۱ بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های محیط زیست مسأله آب است، گفت: در شرایط کنونی، مشکلی از باب تأمین آب شرب اتفاق نخواهد افتاد و دولت وظیفه خود را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: موضوع انتقال آب که از دریاهای جنوب، خلیج فارس و دریای عمان، انجام می‌شود، در حال پیگیری است و پروژه‌ها به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به سوالی درباره گران‌قیمت بودن انتقال این آب ها اظهار کرد: در این رابطه صنایع وارد کار شده‌اند و هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. قیمت تمام شده به عهده صنایع است و دولت نقشی در آن ندارد.

سلاجقه با اشاره به اینکه اولین جایی که فناوری در آن نقش اساسی دارد، موضوع محیط زیست است و ما از آن به شدت حمایت می‌کنیم، ادامه داد: برای اولین بار از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان دعوت و آنها را در زمینه‌های تخصصی طبقه بندی کرده و به دستگاه‌های مربوطه معرفی کردیم.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: هفته گذشته فیلتر جذب آلایندگی در خودرو که توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران طراحی شده بود، را در دولت ارائه کردیم و با کمک دولت از چنین اقداماتی حمایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت در حمایت از دانش‌بنیان‌ها و مسائل فناورانه است، خاطرنشان کرد: در زمینه محیط زیست هم ما حتما به دستگاه مربوطه معرفی می‌کنیم و پیگیر آن هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    یادی کنیم از دولت قبل که میخواست البرز بشکافه و آب کاسپین ببره سمنان و کل اکوسیستم شمال نابود کند
  • جعفری IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    آب شور وتلخ دریارا باید شیرین سازی کرد واملاح باقی مانده به محیط زیست آسیب میرسانند وهزینه شیرین سازی از هزینه راکتور اتمی بیشتر است.
  • مهدی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    باسلام از آقای سلاجقه بخواهید تا موضوع مازوت سوزی در شهر اراک پیگیری بفرمایند این موضوع باعث بیماری و مشکلات برای مردم شهر اراک شده مطالبه مردم شهر اراک حل مشکل مازوت سوزی نیروگاه برق شازند هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس