سلاجقه: علت محو شدن ابرها در بالای دریاچه ارومیه در دست بررسی است

رئیس سازمان محیط زیست کشور از مأموریت مرجع ملی تغییرات اقلیمی و پژوهشکده محیط زیست برای بررسی علمی علت محو شدن ابرهای باران زا در بالای دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که تصویری از بالای دریاچه ارومیه منتشر شده است که ابرهای باران زا با رسیدن به این منطقه محو می شوند، بیان کرد: ما مرجع ملی تغییر اقلیمی کشور و پژوهشکده محیط زیست کشور را مکلف کردیم تا در یک بازه زمانی دو هفته با نشستی که با همه دستگاه های مسئول برقرار می کنند، مسئله مربوط به تغییرات اقلیمی و وقایعی که در حال اتفاق افتادن است را بررسی کرده و پاسخ دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: درباره آنچه که در خصوص دریاچه ارومیه مطرح می شود، کشورها هر کدام از روش های علمی خاصی را بر اساس تغییرات اقلیمی استفاده می کنند. میانگین بارش دراز مدت در کشورهای همسایه ما نیز کاهش پیدا کرده و تحت تاثیر شدید تغییرات اقلیمی قرار گرفته اند. اینکه جبهه هوایی وارد شود و در بالای دریاچه ارومیه محو می شود، باید حتما از لحاظ علمی بررسی شود که آیا واقعا گاز متانی که در آنجا تولید می شود یا افزایش درجه حرارتی که در ارتفاعات جو صورت می گیرد عامل این اتفاق است یا خیر.باید کار علمی و تحقیقاتی صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 142
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 99
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    به خدا ایمان نداریم افتادیم جون هم خداقهرش گرفته
    • حسن IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      102 6
      پروژه هارپ بیشتر بررسی شود چرا ترکیه این همه بارش دارد ولی همان ابرها در ایران غیب می شوند؟
    • GB ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      فعلا که کامیون ها دارن لیتیوم رو جمع اوری میکنن و سهم مردم سرطان خواهد بود .
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      شاید بخاطر دروغ ها واختلاس حاکمان است
    • J US ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      40 10
      آخ آخ راست گفتی . چهل تا آدم مومن در این مملکت نیست .اگر بود و نماز باران میخواندند حتما باران میامد .
    • فاطمه IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      35 0
      تازه میخوان شروع به بررسی کنند خدایا نوادگان ما هم نتیجه اش رو نمیبنند چه برسه به راه حل و درمانش
    • حسن IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      19 7
      حدودبیست سال قبل در مورد هارپ اخطار های دادم اما همه مسخره کردند بقول معروف باش تا بشماریم
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 6
      یه عده اومدن اینجا یک جور اظهار نظر میکنند که هر کی ندونه فکر میکنه طرف توی ناسا فعالیت میکنه یا داشممد برجسته کشور هست
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      7 0
      چطور پارسال توی تهران این همه بارون بارید برف هم اومد یهو امسال وسط زمستون خشکسالی و گرمای هوا خیلی عجیبه طبیعی نیست اصلا تا مسئولان ما بخوان تحقیق کنن تابستون شده و همه هلاک میشیم
  • اسفندیار IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    78 9
    سلام به نظر من با علمی که کشورهای همسایه دارند مانع ورود ابر های باران زا به کشورمان می شوند معلوم است هواشناسی پیش بینی می کند که هفته آینده باران است و هفت بعد بارانی نمی بارد پیش بینی غلط از آب درمی آید
  • عزیز IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    69 17
    با علمی که دشمن دارد مانع ورود ابر های باران زا به کشور می شود
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      18 7
      دشمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      14 3
      یله، برخی اتفاقات طبیعی نیست!
  • سلام IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    42 28
    صلوات باز نگین کار اسراعیییل بود
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    69 5
    حرف های شما نشان میده علم این کار نداری پستی اشغال کردی که دیگران قطعا صلاحیت علمییشون بیشتره و پاسخ های علمی ميدند از جوراب پای شما مشخصه این کاره نیستی والسلام درضمن مردم تیز بین و اعمال مسولین عنایت دارند عین چای دبش خوراک ما فضای مجازیست البته منهای صدا وسیما جبلی اینا
  • احمد..... IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    41 13
    کار آمریکا واسرائیل است!
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      31 15
      تا حالا اسم پروژه ای بنام هارپ به گوشت خورده؟ آمریکا متوجه شده‌ است که جنگ نظامی علیه ایران راه به جایی نمیبرد و به‌دلیل اینکه ما در جنگ‌های آبی ـ اقلیمی تکنولوژی لازم برای مقابله با آن‌ها را نداریم این روش را جایگزین جنگ نظامی کرده است تا از طریق تخریب زیست‌بوم کشور به ما آسیب بزند؛ ؛ این امکان وجود دارد که ذخایر آب, بارندگی, خاک حاصلخیز, تنوع زیستی و محصولات کشاوری صادراتی یک کشور را نابود کرد و از این طریق به اقتصاد و محیط زیست آن کشور لطمه زد. در زمان حاضر آمریکا تمرکز خود را روی استفاده از تکنولوژی نظامی در محیط زیست کرده‌ است هارپ سلاحی است که با تغییر در میدان مغناطیسی زمین بر فرآیندهای طبیعی اثر می‌گذارد و شرایط اقلیمی را به‌نفع کشوری که تکنولوژی استفاده از آن را دارد عوض می‌کند؛ هارپ بر ذرات باردار در خطوط مغناطیسی زمین تأثیر می‌گذارد, اتم‌های خنثی را به یون تبدیل می‌کند و طوفان الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند و با این کار انرژی را در هر نقطه‌ای از جهان که می‌خواهد متمرکز می‌کند و به آب, کشاورزی و اقلیم کشور هدف آسیب می‌زند.
    • حامد IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      40 8
      پس شما هم تصدیق میکنید آمریکا این قدرت را دارد.یعنی ابر قدرت است .حالا به جای باج دادن به شغال چرا به شیر باج ندیم
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      19 2
      دوست عزیز این که ما تو حاصل خیزترین زمینهای ایران از مازندران وگیلان گرفته تا زمینهای حاصل خیز کرج واطراف تهران وکلا هر جای خوش اب وهوا کلی ویلا وساختمون ساختیم مگه آمریکاییها کردن خودمون کردیم دیگه .این همه چاه غیر مجاز زدیم وفرونشست زمین الان شده بحران اساسی ما تقصیر دشمن نیست تقصیر بی تدبیری خودمون هم مردم هم مقامات هست
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    30 1
    این کار علمی را زودتر شروع کنین تا به نتیجه برسه
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    20 65
    حاکمان کشور بايد به آموزه‌های اسلامی و دینی که علت نيامدن باران را به زیبایی بیان کرده است مراجعه کنند و درس بگیرند. برای نیامدن نزولات و برکات آسمانی فقط دنبال علت مادی نگردند.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    15 22
    کاملا مشخصه که با آلوده شدن هوا و گرم شدن آن ابرها نمیتوانند وارد ایران شوند و ایران را دور می‌زنند و در کشورهای همسایه بارندگی می‌شود
    • مجید IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 0
      ابر ها دور میزنن !!! این چرت و پرت رو از کجا اوردی، کار سلاح های تغییر آب و هواست مشخصا
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    45 9
    شماها دست چپ و راستتان را تشخیص نمی دهید ، شوخی نکنید .
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 5
      ببند بابا منقارت رو
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    21 2
    عجب سوالی؟ سوالی که صرفا برای رفع تکلیف مطرح میشه و جوابی که باید بدند تو خودشه.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    29 6
    هارپ است
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      9 2
      ممکنه
  • حبیب ولی الهی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 9
    باسلام .به نظر بنده کشور ما با تکنولوژی فضایی و ماهواره خیام میتواند تمام اتفاقات پیرامون در مورد ابرها و هارپ را بررسی کند .واقعا این مسئله درد آور است که کشور های همسایه مانع رسیدن ابرهای باران زا به کشور ما شوند
  • جواد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 16
    ما مردمی اسراف کار هستیم و در همه چی اسراف شدید داریم . حال شاید با مصرف بیش از حد سوخت و گرم کردن جور کشور باعث از بین رفتن ابرها و به طبع آن کم بارشی کشور میشویم. پیداست مسولین هم مثل همیشه بی تفاوت و سها انکار هستند
  • سید محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 37
    این یک مسله معنوی هست با مراجعه به علمای دین و فقها بصورت دعا و نیایش کاملا برطرف خواهد شد. انشاالله
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      19 9
      خاک بر سرت
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      دعا اثر دارد
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 44
    بله بله . اینا اثر گرمای تولید شده بخاطر سوختن روزانه نیم میلیارد لیتر سوخت فسیلی بنزین و گازوییل مفت در ایران است . بیخودی گردن خدا نندازین . برین به ذره فیزیک شیمی بخونین . مسیولین اکثرا دکترا ها بی سواد که با تقلب سر جلسه امتحانات مدرک گرفته اند . بنده حداقل در یک سال گذشته ده دفعه در این مورد این گرما برایتان نظر نوشتم .
    • داریوش IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      35 0
      اگر مصرف بنزینمون بالاست بخاطر خودروهای از رده خارج عهد بوق که صد کیلومتر پانزده لیتر بنزین میخورن در حالی که خودروهای روز دنیا با همان توان و اسب بخار صدی پنج لیتر میسوزونن، اگر مصرف گرمایش و سرمایش خانگی بالاست بخاطر نحوه ساخت خانه هامونه که با تکنولوژی صد سال پیش ساخته میشه و هیچ مبحث عایق بندی درش رعایت نمیشه با یک دیوار ده سانتی اجری و پنجره های پر از درز باعث هدر رفت بالای انرژی میشه یا وسایل برقی خانگی همشون ایرانی پرمصرف هست. اتفاقا ایرانی ها خیلی هم کم مصرفن اما ابزار پرمصرف دارن
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      4 5
      کاملا درسته
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 18
    ایران درحال اماده شدن برای تحقق یک رویاست که لازمه ان خشکسالی ورنج شدیداست درمجموع اخرش خیراست نبایدنگران بود
    • مسعود IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      12 2
      چندین ساله خشکسالی تو ایران سدها دارن خشک میشن دریاچه ارومیه خشک میشه از پاییزم معلوم بود بهار باران نیس،این چ رویایی ک تحقق پیدانمیکنه
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      18 2
      رویایی که با خشکسالی شروع بشه همون بهتر که واقعیت پیدا نکنه
    • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 2
      هنوزکجاش رودیدیداین اغازراه سخته
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      3 0
      برید نشانه های ظهور امام زمان رو ببینید. که چه طوری کل دنیا رو قحطی و خشکسالی جنگ و بیماری و آتشقشان و زلزله خواهد گرفت. برید دعا کنید که این دوره کوتاه باشه وگرنه خدا میدونه چه بلایی سرمون میاد
  • نیما IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    36 21
    اصلانم ربطی به گناه مردم نداره ... ربطی به بی حجابی و به بی غیرتی و بی حیایی نداره، اصلا ربطی به این نداره که خمس و زکاتی که تو قرآن اومده رو بهش عمل نمی کنیم ... برای پاسخ به افرادی که میگن ترکیه یا اروپا هم اینطوریه چرا اونجا بارون میاد؟ اونجا کسی نیست به اینا دین رو یاد بده و بهشون بگه شاید تکلیفی هم بهشون نیست ... شما اینجا سر هر کوچه ای مسجد میبینی، برنامه سمت خدا، اینهمه مسائل دینی ببینی بعد بری سمت بی بی سی و من و تو .... اینتظار از ماها که بهمون دین رو یاد دادن بیشتره
    • مهدی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      10 2
      عزیزم موضوع دین نیست بلکه حق ااناس بله اونا مسلمون نیستند ولی به قوانین احترام میزارن اما اینجا طرف میگه من حجابو قبول ندارم ولی تو کنکور یا استخدام و ازدواج دینش میشه اسلام که اینم ربطی به مسئول و نظام نداره بله موضوع اینه که متاسفانه ما فراموش کردیم روزی رسان خداست و به دنبال روزی از خلق خدا هستیم نه فقط هم در مورد حجاب کافیه هر عکس که از خواب بیدار میشه ببینه تا چه انداره قانونو رعایت میکنه و به حقوق دیگران احترام میزاره به عنوان مثال ساده رانندگی چه تو شهر و چه سفر یک روز یه نفر دعایی کرد و گفت نمیدونه این دعا خوبه یا بد و دعاش این بود که میگفت انشالله هر رور با آدمی مثل خودتون روبرو بشید حالا خوبی یا بدیش برمیگرده به خودتون
  • محمود a IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    18 3
    تمام بد بختی کشور در خط مرزی ترکیه است باید بررسی شود تا مشخص شود مساله داخلیه تا ریشه خارجی دارد
  • Keyvan IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    13 1
    احتمال دخالت با هارپ خیلی زیاد هستش.چطور میشه که در عربستان برف میباره ولی در ایران که قرار بوده امسال از پاییز شاهد بیشترین می آن بارش برف و باران باشیم برعکس شده.
    • احمد IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      4 1
      بی شک دستی توکاره
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    13 1
    کوهها و دیمزارهای گندم و جو اطراف دریاچه ارومیه با پمپاژ آب لوله کشی شده الان شده باغ سیب وهلو و انگور ....بعد آب هم نمیزارن به دریاچه برسه وناله دریا هم با تصاعد گاز متان دراومده .باید جلوی تبدیل زمینهای دیمی به آبی و کاشت باغات سریعا گرفته بشه .جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به وظایفشان در منطقه عمل نمیکنن
  • علی ولی الله IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    33 12
    پیامبر اکرم صل الله علیه و اله: «إذا ظهرت الفاحشة کانت الرّجفة، و إذا جار الحکّام قلّ المطر، و إذا غدر بأهل الذّمّة ظهر العدوّ». «هنگامی که روابط نامشروع شیوع پیدا کند زلزله زیاد می‌شود، هنگامی که زمامداران ستم پیشه کنند باران کم می‌بارد، و هنگامی که با اهل ذمّه (اهل کتاب که در پناه اسلام باشند-اقلّیتهای مذهبی) با مکر و حیله رفتار شود دشمن چیره گردد».
    • NL ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      18 25
      همه اینا به وفور در اروپا وامریکاهست بیحجابی و روابط نامشروع اما به اونها لقب قاره سبزو دادن لطفا کمی عقل داشته باشید مطمن باشید منطقش علمیه وقطعا با هارپ کشور ما رو دارن از نظر منابع ابی وکشاورزی نابود میکنن
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      9 9
      کاربر محترم! اولا مبتلا کردن مومنین و مسلمین، از الطاف خداوند است تا سریعا متوجه خطاها و کجرویها شوند و پیش از مرگ تغییر مسیر دهند و اصلاح رفتار کنند. برخلاف کفار و مشرکین که به حال خود واگذار میشوند تا بارشان سنگینتر و عذابشان دردناکتر شود. ثانیا از عقل و علم که سخن میگویید توجه داشته باشید که رسول الله صلوات الله علیه و آله، عقل محض و مدینه علم هستند. عقل چه کسی از ایشان بالاتر و علم چه کسی از ایشان بیشتر است؟
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 2
    کار کشور دوست و برادر روسیه با تکنولوژی هارپ
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 3
    شما اجازه دهید آب از خلیج فارس به دریاچه ارومیه واریز شود تا مجددا احیا شده و پرآب شود، آنوقت همه می بینیم که وضعیت بارندگی هم در این منطقه بهتر می شود. یک کانال زیر زمینی هفتصد کیلومتری برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کافیست.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      12 3
      مردم محروم لب دریای عمان و خلیج فارس تشنه اند آب برا خوردن ندارند
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      13 5
      جای کانال از شیلنگ هم می توان استفاده کرد.
    • حجت IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      9 2
      مگه تو کوچه شما آب سربالا حرکت کنه
  • ۱۴۲۰ IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 17
    تو روخدا درمسائلی که علم ندارید فتوای صدمن یه غاز ندین. کارشناساش نیاز به تحقیقات علمی داخلی وخارجی دارن اونوقت همه اینجا نظر میدن😁 درود برهمه صاحب نظران
  • داریوش IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 0
    این کار علمی را زودتر شروع کنید تابه نتیجه برسیم مثل اتوبان آزادگان تهران نباشه چهل سال شروع کردن هنوز به نتیجه نرسید مردم همیشه در ترافیک و اقان همیشه در کنده‌کاری هستند
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 0
    بدبختا برید بشینید واقعا یه فکری بکنید بحال کم ابی کشور. بشینید تمام دانشمندان زیست شناسی و هوا شناسی و جغرافیا و زمین شناسی و نجوم رو دور هم جمع کنید و یه علمی ابداع کنید اختراع کنید که بتونید کار کنید ابرها در کشور کلا باران زا بشن با هر روشی کع شده
  • محمد IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 0
    من یک آزمایش خانگی انجام دادم یک لیوان پر آب به اضافه 3قاشق نمک بعد یک هفته تمام آب یا مقداری کمی در ته آن می ماند البته آن را در حیاط گذاشتم حدس شما کاملا درسته اگر دریاچه آب آن کم است گاز بیشتر متصا عدم میشود برای قلیه به پدیده باید دریاچه را پر آب کرد
    • احمد‌.‌‌..... IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      5 2
      خسته نباشی پروفسور!! به این پدیده،تبخیر سطحی آب می گویند که درهردمایی اتفاق می افتد وربطی هم ندارد که درآن،نمک حل شده باشد یانه!!.شما یک لیوان آب رادرهرکجا که بگذارید،باتبخیر سطحی ،کم کم حجمش کم می شود.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    34 0
    میوه های پرآب مخصوصا هندوانه را صادر نکنیم بلکه وارد کنیم به نظر بی اهمیت می آید ولی بسیار تاثیر دارد
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 0
    بدون شک تاثیر مستقیم دارد خشک شدن دریاچه ارومیه بر جو ایران چنانکه دریاچه های قم بختگان هامون هم خشک شدن ودر این مناطق بارشی رخ نمیدهد
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    12 3
    امیرمؤمنان امام علی علیه السلام می‌فرماید: الناس یستغنون إذا عدل بينهم و تنزل السماء رزقها و تخرج الارض بركتها بإذن الله تعالى؛ هرگاه بین مردم به عدالت رفتار شود آنان بی‌نیاز می‌شوند و به اذن خدای متعال، آسمان رزقش را نازل می‌کند و زمین برکتش را این خشکسالی ها ریشه در بی‌عدالتیها دارد
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 2
      اجرای عدالت بین مردم هم باز برمیگرده به خود مردم که افراد صالح و دلسوز و خادم را انتخاب کنند و فریب افراد جاه طلب و دروغگو را نخورند
  • احمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 0
    دریاچه ارومیه حوزه آبریز دارد فقط مربط به بارش ها روی دریاچه نیست،عوامل انسانی،سیاسی و...در این استان باعث خشک شدن دریاچه شد وهیچ امیدی به پرآب شدن آن نیست
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 1
    دروغ می گویند
  • Mahdi IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 0
    تنها راه عملی و واقعی پیش دستی در راه اندازی طرح هایی که آب دریا رو با حجم های بزرگی نمک زدایی کنه و در حجم اش ظرفیتش در حد سه تا از سد های مهم تامین آب کشور اندازه برابری کنه به جبران و بزنن تو کار لوله های ابی بزرگ و پمپاژ سازی تو کل مناطق حساس مهم کشور این حرف ها رو دهن به دهن همه مطرح کنین تا گوش به گوش پخش بشه برسه بدست کننده ثواب مردم همین انعکاس هاست که اثر بزارن
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      4 0
      پول میخاد، تحریمیم ، نداریم
    • احمد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      5 0
      سلجوقیه خیلی زود تحقیق و بررسی رو شروع کرده حالا که 90 درصد اب خشک شده چه ارزشی داره
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 1
    نتونستی جواب درست حسابی بدی ..خشگ شدن دریاچه ارومیه .و سوتخت مازوت .علت اصلی
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 3
    نه هارپ است نه توطئه کشوری دیگر البته چون توناییش رو فعلا بشر نداره. دلیلش خود ماییم که هوا را آلوده کرده ایم‌. امیدوارم مسئولین کشور این را بخوانند. باز تقصیر مردم نیاندازند مشکل الودگی ناشی از نیروگاه است‌‌. چرا وقتی این قدر هزینه اتمی شدن را میدهیم نمیتوانیم از آن برای انرژی برق استفاده کنیم؟
    • حسن IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      13 3
      ارومیه به اون سمت هیچ نیروگاهی نیست همش کوه و تپه هستش الکی نظر نده از کوههای لب مرز بایستی نگاه کنی برف روی کوههای ترکیه رو میبینی درمورد استفاده از سوخت اتمی باهات موافقم ولی مسئولین ما فقط خوب شعار میدن
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 0
      هنوز نفهمیدی چیزی به نام انرژی اتمی وجود ندارد اینا دروغهای سیاسته
  • محمدی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 2
    کار ترکیه و روسیه هست
  • یسبس IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 1
    خوبه تغییرات اقلیمی بهانه خوبی شد شما کارون پر آب رو هم با اون همه سد خشک کردید
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    14 2
    کار دژمن هست بازم خخخ
  • خسرو IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    19 4
    این حکومت کنار برود همه مشکلات زمینی و آسمانی و دریایی حل میشود
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 3
      نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهيدان است و ماندنی است و نابود شدنی نیست مردم هرآنچه بکارند درو خواهند کرد.
  • یک ایرانی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 0
    باید اول بررسی شود این مشکل چقدر منشا داخلی داره یا چه مقدار مربوط به خارج از مرزهاست
  • fdhgfdh IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    18 1
    تغییرات اقلیمی بهانه خوبی شده زاینده رود هم که رودخانه فصلی از نظر شما بابای منه با سد زدن های غیر کارشناسی کل دریاچه های مملکت رو خشک کرده کارون با اون همه عظمت به چه روزی افتاده؟ اونجا هم تغییرات اقلیمی است؟ جاده ای که وسط دریاچه ارومیه هست و سد های پی در پی دیگه نفسی برای دریاچه نذاشته پروژه هارپ خود مسئولین دست نشانده هستن
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    13 1
    تا شما بررسی کنید ایران رو خشکسالی میخشکونه دریاچه ی ارومیه خشکید تحقیق لازم نیست بکنید زحمت میشه براتون
  • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    17 5
    وقتی کفر و دروغ و فساد و فحشا و دزدی و بی وجدانی بی شرفی و بی ناموسی ملتی را فرا گیرد نتیجه اش همین بدبختی ها فعلی و کاهش نزولات اسمانی است
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    18 0
    شما که همیشه خوابید. حالا بازم هی توجیه کنید. و بگید همسایه ها هم وضعشون بده. بعد چند سال که خدایی ناکرده به قحطی و خشکسالی افتادیم تازه میفهمین که پروژه هارپ بوده.
  • امير IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    16 1
    نياز به بررسي نيست همه چيز مشخصه. بنزين مضخرفي كه ايران توليد ميكنه و بااين ماشين هاي در پيت ايراني سوخته ميشه گازي توليد ميكنه كه هم هوار رو آلوده ميكنه هم ابرها رو متلاشي ميكنه. بنزين با كتان بسيار پايين. مشكل دولت مظلومانه
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    16 1
    کار دستان پشت پرده هست که ایران را کلنگی می خواهند. قدرت های بیگانه که شامل چین و روسیه هم می شود
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 1
      آمریکا دشمن بشریت است که بمب اتم در ژاپن انداخت. برای نابودی ایران و رقیبانش کارهایی می کند که به عقل جن هم نمی رسد چون آمریکا شیطان بزرگ است.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    34 5
    همه عوامل می تواند در عدم بارش دخیل باشد اما علت این عوامل خود ما اعم از مسئولین و اکثر مردم ، خودمان علت نیامدن باران هستیم : دلایل علمی و فساد های اقتصادی، رانت خواری ها، عدم اجرای حدود الهی ، بعضی قضاوت های ناحق ، بی حجابی و بی بند وباری ، فساد اخلاقی، عدم توجه به مبانی دینی همه وهمه دست به دست هم داده و می تواند علت نیامدن باران باشد حالا به هر وسیله ای، ولی یاد مان باشد علت و عاملش در داخل کشورماست . هرکس به نوبه خود خودش وکارش را اصلاح کند تا مورد رحمت الهی قرار گیریم
  • امیر IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 0
    هرچند که تغییرات اقلیمی وال نینو حتی اروپای سردراهم گرم کرده وبرخی دریاچه های فرانسه والمان واینالیا هم خشک شده ولی باید درباره ایران احتیاط کرد چون ازامریکا ترکیه اردوغان یهودی واسراییل هرخباثتی برمیاد
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 0
    باورکنیدبیست وچندساله کشورهای همسایه دارن باروش های علمی شون... ایرانوازطریق باران وبرف وآب نابودمیکنن.... چطورتمام جهان بارون وبرفه به جزئ ایران.... بندرکه سالی یکباربه زورمیادبارون...
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    بیشترفعالیتهای انسان گرما تولیدمیکنه ازسوختی که درخانه ها ادارات ومدارس و ... مصرف میشه تا سوختی که در کارگاهها ، کارخانه ها ، نیروگاهها وحمل ونقل مصرف میشه وبه گرما تبدیل میشه . به یک کامیون یا اتوبوس درحال کار دقت کنید چه گرمایی تولید میکنه.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 1
    هارپ و غیر هارپ آمریکا رو هم مطالعه کنید
  • ناشناس IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 3
    7 سال خشکسالی و 7 سال تر سالی در انتظارمان است
  • 00 IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 0
    به عمل کار براید
  • صادق بوقی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 1
    یکی لب مرز نشسه داره ابرها رو فوت میکنه
  • مهرپویا IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    سلام این خشکسالی های متمادی قطعا ریشه علمی داره اخه ازیک طرف یخچالهای قطبین درحال ذوب شدن است وازطرفی سطح اب دریاها ودریاچه ها. پایین امده من نمیدانم چطوری اینها رابهم ارتباط بدهم
  • حسین IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    16 1
    دریاچه رو خشک کردن که لیتیوم گرانبها را غارت کنن
  • امیرعلی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 1
    من هر روز با اپلیکیشن دوربین های ترافیکی کشورها که در اینترنت هست بارندگی اغلب شهرهای ترکیه را مستقیمآ بصورت لایو نگاه می کنم اونجا هم علیرغم آنکه از سه طرف محصور در دریاست خبری از برف در داخل شهرها نیست شاید در کوههاش باشد. در کل خشکسالی در آنجا هم به چشم می خورد اما در ایران شدیدتره باید توسط نتخصصان مرتبژ با این موضوع بررسی علمی شود
  • محسن IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 1
    وقتی یه مشکلی در جایی بروز می کنه همه متخصص میشند و بدنبال آن نظرهای گوناگون آغشته به اغراص سیاسی حتی عقیدتی خودنمایی می کنه و در این آشفته بازار عده ای هم سوء استفاده می کنند.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 0
    یعنی اگه تا الان متخصصین ما متوجه نشدن که چرا اینقد بارندگی در ایران کم شده باید برن بمیرن ، که اسم خودشونو گذاشتن کارشناس ،،،،،،،، یه فرد بیسواد هم متوجه میشه مشکلی هست
  • mt IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 0
    انجاایران خودرومشغوله؟
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 0
    کاش مسئولینی که هر روز صحبت از اختراع و اکتشاف و دانش بنیان میکنند کمی هم حواسی برای خشکسالی و بی آبی میذاشتند و کمی از نبوغ خودشونو در علم پرورش ابرهای باران زا صرف و هزینه میکردنند که خشکسالی میتونه بدتر از هر دشمنی کشوری را از پای درآورد خشکسالی بدنبالش هزاران مشکلات می آکرد
  • رامین IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 11
    فاتحه کشور روزی خونه شد که به جای کار علمی با دعا پرداختبن و برا بند اومدن بابان خوستان مهر انداختین تو رودخونه
  • اتش IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 2
    باسلام این موضوع برمیگرده به کل کشور نه به امریکاه ربطی داره نه به هارپپ برای بردن معادن وحفر تونل های معدنی نباید باران ببارد چون موقعی که درعمق زمین برای برداشت خاک اقدام میشود اگر اب وجود داشته باشد مشکل به وجود میاید برای همین از حدودبیست سال قبل برداشت سفره های اب زیر زمینی زیاد شد طوری که عمق اب از چند متر برای حفر چاه به دویست سیصد متر رسید وبرای این کار یک سری انتن هست که درارتفاعات گذاشته میشود تا ابرهارا برفشار کرده واز منطقه دور کند که جواب همه سوالها میشود فروش معادن وخاک ایران وتمام
  • توریست IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 1
    به جای چرندوپرند گفتن پاشو یه سفربرو زمینی ترکیه ببین چقدرپراب واباده
  • سعید IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 2
    تمام اجزاُ عالم و کل نظام هستی در احاطه و سلطه ی مطلق خداوند عز وجل هستش و تا اراده خالق هستی نباشه برگی از درختی نمی افته. پرژه هارپ و امریکا و... این قبیل چیزها در برابر خواست و عظمت افریدگار هیچ غلطی نمیتونن بکنن. انشالله با خواست خدا و عنایتش باران و برف هم خواهد بارید وجعلنا من الماُ کل شی حی
  • محمود IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    12 0
    زدید دریاچه ارومیه رو خشک کردید انتظار دارید ابرها رو کویر نمک ببارن. * بی رویه سد ساختید * بی رویه جنگل ها رو تبدیل به ویلا کردید که پول جواز و انشعاب و شیتیل بگیرید. * ایران خودرو و سایپا رو دارید * بنزین داغون تولید میکنید * مازوت بسوزونید * رتبه آخر بهره وری انرژی در دنیا باشید اونوقت میخواهید چی رو بررسی کنید؟؟
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 0
    جناب سلاجقه! در این گروه مرجع علمی یک کارشناس مومن به احکام الهی که شهر علم را بشناسد و از درب آن وارد شود هم عضو بفرمایید یقینا ضرر نمی کنید!
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    13 0
    باانواع ترفندها میتوان یک ملت را فریب داد واستفاده ابزاری ازاسلام کرد ولی سرخداوندمتعال نمیتوان کلاه گذاشت او ناظر اعمالمان است وحاضرنمیشود ظلم وجفا رادرحق بدنگان شریفش بپذیرد خشکسالی هم ازهمین بلایااست
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    14 0
    مسئولان ما پیش بینی و برنامه ریزی بلد نیستند فقط وقتی فاجعه رخ می‌دهد علت آنرا توجیه می کنند.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    14 0
    انحراف در دین خدا نتیجش بدبختی میان ملت است
  • م IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 0
    احساس میکنم دخالت انسان ها با روش های پیچیده علمی باعث خشکسالی ها یا بارندگی‌های شدید در مناطق مختلف شده.
  • نیلوفر IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 0
    بدون جنگ و بدون خونریزی چطوری میشه یه کشوری رو از بین برد؟جواب سوال هارپ هست
  • ناشناس IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 0
    اقای سلاجقه علت فقط پارازیت های ماهواره ایست
  • AE ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 1
    بخار نمك خشك است اين كه ابرها از بين ميرن باید نماها مرتوب شوند تا بخار نمگ‌از بین برود
  • ناظر IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 16
    به سبب ارزانی بنزین و گاز اینهمه خودرو در کشور کار می‌کند و مصرف گاز سه برابر میانگین جهانی است. کشور را تبدیل به کوره ای کرده که باران را در نیمه راه تبخیر می‌کند. در اروپا بنزین و گاز بقدری گران است که کسی جرات نمکنداز خودرو شخصی استفاده کند لذا ترافیک و آلودگی هوا نیست و باران زیاد می‌بارد.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 0
    ابرها انواع مختلفی دارند که دسته بندی شده اند. بعضی باران زا هستند و با ورود ب محیط سرد شروع ب ریزش باران می‌کنند. در کل بخار آب اگر فشرده شود که در سرما این اتفاق می‌افتد تبدیل ب آب یا باران می‌شود. در محیط گرم هم ابرها رقیق و بخار می‌شوند. گرمای زمین چنانچه ب بالا برسد می‌تواند ابرها را بخار کند.
  • GB ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 0
    بررسی :)) قراره چندین میلیاردم بررسی کنندگان بخورن! مشکل دریاچه هزاران هزار چاه و فساد و کثافط خانه های 1000 متری اطراف شهره که اکثرشون ویلا و استخر دارن و با شناور راحت از مغز زمین آب میکشن بیرون. کشاورزی غیراصولی و تخیلی هم مکمل به اضافه تلاش شدید دولت برای افزایش جمعیت در کشوری که عملاً زیرساخت و تحملشو نداره: خروجیش شده اینی که میبینی. نیازی به جلسه و بخور بخور اضافه نیست که.
  • ایرانی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 0
    برف سال 51 یادش بخیر،مردم دست به دعابرداشتندکه برف نیاد.
  • حمید IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 0
    نیازی به کار کارشناسی نمی باشد. علت معلومه ،تولید انبوه گازهای گلخانه ای که در ایران به آسمان فرستاده میشه ابرها را خنثی میکنه... کمی فکر هم برای مسئولا خوبه. خودروهای فرسوده در جاده های ایران ابرها که هیچ کوه ها رو هم پنبه میکنه. خدایا به داد مردم شریف و صبور ایران برس...
  • علی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    15 0
    چهل سال است که همه چیز را گردن آمریکا واسراییل می اندزند،انسان بعضی وقتها شک میکند که نعوذباالله این دو کشور نقش خدایی را جهان هستی برعهده دارند که همه کار ها وامور به دست این دو است و از طرف دیگر در زمین تهدید وهای وهوی میگویند که این دو هیچ غلطی نمیتوانند بکنند،حالا برای خشکسالی وکمبود بارندگی چه چیزی مقصر است،یک مسئله علمی یا دینی
  • مهدی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 1
    انگار نفرین کرده‌اند این خاک را اجداد ما !!
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 0
    خودتم حرفاتو باور داری از قدیم گفتن هرچی دروغ بزرگتر باورش اسونتره شما که میگفتید تکنولوژی باروری ابرهارو دارید انجام بدید دروغ نگید
  • رهگذر IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 4
    من میگم ترکیه داره برای اسراییل و آمریکا کار می‌کنه و نمیزاره باران بیاد اینطرف .البته شاید
    • GB ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      4 0
      بله کشورهای خارجی اومدن چاه زدن آب حروم میکنن برای کشاورزی عهد بوقی و استخر . صنایع آب قورت ده در وسط کویر. همشو خارجیا کردن مردم و دولت هیچ گناهی ندارن.
  • ناشناس IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    به نظرمن‌گازسوزکردن‌ماشینها‌باپدیده‌خشکسالی‌ربط دارد.برای سوخت‌ماشین‌ها بنزین‌بودباران‌وبرف‌زیادداشتیم‌الان باگازسوزکردن‌خودروهااین الودگی‌که‌ایجادمیشودنزولات‌جوی خیلی کم شده‌حداقل‌ارزش‌تحقیق‌راداردکه تاثیرداردیانه
  • همت IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 1
    مردم در ایران برای مسافرت از اتوبوس و قطار استفاده نمی کنند و دولت هم در این مورد عملکرد موفقی نداشته است به عقیده من تردد بیش از حد خودرو بی کیفیت باعث عدم بارش برف و باران است
  • مردم IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    4 0
    بشنید یه پولی هم بگیرن یه همایش ۴ روز درباره این موضوع در کیش ویا ترکیه بذارید حل هم نشود اشکال نداره حالشو ببرید دیکه من باید برم شفاخانه حالشوببرید
  • محمد IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 2
    آقایان خواب کارشناسان الکی این راهم یک بچه می داند اینها تاثیرات شهر های هوشمند اسرائیل است که مثل قارج در مرزهای شمالی ایران روئیده
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    عاقبت دست اندازی بیش از حد در طبیعت خدا ,سدسازی بی رویه غیراصولی و بی هدف و بی نتیجه و ریخت و پاش بیت المال ,اتلاف زمان ,هزینه ,نیرووو... گاها فقط برای بیکار نشدن نیرو ها و تخصیص بودجه برای فلان ارگان های داخلی ! ,سالهاست آگاهان نسبت به خشک شدن دریاچه های داخلی و تالابها ازجمله ارومیه و اثرگذاری منفی آنها بر اقلیم کل کشور خبر داده اند ! کافیه عکسه و نقشه های سال ۷۰ رو با ۱۴۰۰ مقایسه کنید دیگه دریاچه یا تالابی نگذاشتید !
  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 1
    با سلام مگر در کشورهای همسایه و عربی آب و بارندگی داریم.خداوند دریا و خلیج فارس را داده.اگر مبلغ دلاری در نظر گرفته شده برای چای دبش را برای آب شیرین کن در کنار دریا در نظر می گرفتیم لازم نبود آب های زیر زمینی و یا پشت سدها را با لوله به شهرهای کناره دریا انتقال دهیم. ما مردمانی هستیم که بزرگترین کمبودمان مدیریت است.
  • سکولار IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 0
    علی آقا 20 سال دیر بررسی میکنید. تازه میخواید بررسی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باید از سال 1380 به فکر آب کشور بودید باید سدها رو استاندارد و اصولی لایروبی میکردید. باید کارون رو لایروبی میکردید. باید امثال سد گتوند رو نمی ساختید. باید از قبل به فکر دریاچه ارومیه بودید. باید با جنگل زدایی و جنگل سوزی جدی تر برخورد میکردید. وقتی جنگلی آتش میگیرد نباید رهایش کنید تا خودش خاموش شود. از خیلی سال ها پیش باید «حق آبه» سهم سیستان رو از افغانستان پی گیری جدی میکردید نباید دستور خشک شدن عمدی هورالعظیم را میدادید. طبق عکس هوایی هورالعظیم عراق سرسبز و هورالعظیم ایران برهوت نباید زاینده رود رو به سمت کرمان منحرف میکردید. و الان 15 ساله از زاینده رود خاک بلند میشه. باید از متخصصان خارجی و داخلی جهت بهبود منابع آبی استفاده می کردید. ولی نخواستید انجام بدید. علی آقا دیگه دیر شده. ------------------------------------------------------ علی آقا سیستم نمی خواد برای آبادانی کشور هزینه کنه.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی این همه اختلاس و فساد و فقر و سو استفاده حاکمان از قدرت در مملکت و در جمهوری اسلامی اتفاق می افتد خوب خدا دیگر به قلمرو جمهوری اسلامی باد و باران و برف نمی فرستد دیگه. میگفتید پاییز پر بارش در عمل هم اینگونه نشد. شاید برای نخستین بار تهران و اکثر شهرهای ایران دیگر رنگ برف نبینند. هم سدها خشک و با بحران آب و برق در تابستان مواجه بشیم
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    4 1
    مطمعنم کار ترکیه است با این همه سدی ک درست کرده
  • N.m IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 0
    مگه نمیگین علم فراتر از علم پس به خودتون بقبولانی که بد بیداد کرده بعضیها میدونن ولی نمیخام زیر بار حق برن که سخت در اشتباهن
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 7
    با این بی‌حجابی ها و طلاق و تجمل‌گرایی و حق خوری و... انتظار باران هم داریم؟
  • بیژن US ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 1
    سلام‌علت‌خشک‌شدن‌دریاچه‌ارومیه‌است‌سطح دریاچه‌به‌علت‌بلوکهای‌شیشه‌ای‌نمک‌گرم‌میشود و‌وقتی‌ابرها‌به‌این‌منطقه‌میرسند‌به‌علت‌خشکی ونبود‌رطوبت‌ابرها‌تحت‌تاثیر‌قرارگرفته‌وپراکنده ومتفرق‌میشوندلذاکل‌منطقه‌آذربایجان‌‌تا همدان‌وتهران‌و....که‌مسیر‌عبور‌ابرهاست تحت‌تاثیر‌قرار‌میگیرداین‌رابارها‌درتلوزیون تبریز‌وکشوری‌توًضیح‌دادند‌تازه‌آقا‌میخواهد بررسی‌علمی‌کند
  • مریم IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    ما نمیبخشیم ،همه اینا بخاطر بلاهای که سر ملت آوردن
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    99 درصد افراد که در مورد هارپ نظر میدهند اطلاع ندارند و یا گمراه شده اند. الان با لیزر حرارتی قوی سوار بر هواپیما یا مدارگرد از بالا ی جو میشود تاباند به ابر و ان را گرم کرد و مانع از بارش شد. هم ارزان هم کاربردی هم موثر است. چند ماه قبل روس و امریکا و بعضا کشور غاصب و فعالیت فضایی ان چند مدارگرد قابل برگشت فرستاده بودند بالا و ماموریت انها مطرح نشده . فعلا مردم درگیر مسایل ساده اختلاس داخلی و ... شده اند و تامشخص شود دلیل چیست همه جا خشک و قحطی می اید
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    به جز ارومیه همه جا باران و برف کم امده و یا نیامده.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    احتمالا میخواهد بودجه بگیرد بدهد چند استاد و شرکت مشاور مطالعه کنند و بعد از چند سال در اخر قضیه بفهمند دلیلش نامشخصه یا کار خدا بود .
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    طرح گاز کشی که دلیلش هم فنی نیست و هزینه نصب زیاد دارد و پس از چند سال بلا استفاده خواهد ماند در کشور رونق دارد ولی امریکا بعد از تحقیقات زیاد ترجیح داده گاز و نفت و مازوت و... در کوره و نیروگاه با ذغال سنگ و سایر سوختها بسوزد و برای گرمایش خانه مردم از برق استفاده کنند چون برق هم تمیز و بهتر و کم خطر تر است هم انتشار گاز خطرناک و مرگ و میر با منوکسید و .... ندارد. ملل اروپایی هم در خانه ها بیشتر از برق استفاده میکنند نه گاز و زغالسنگ
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    1 0
    نه بابا اینها همش حدس و گمانه برید سراغ ی استاد حسن روحانی ، بقول رییس دولت بنفش ، آقای روحانی ابر به پایین نگاه می‌کنه اگه سر سبز بود می‌باره و الا می‌ره جای دیگه / چاره کار اینه که دریاچه ارومیه رو سبز کنید ؛)))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس