کد خبر 1571853
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
مدودف: رزمایش ناتو، بازی خطرناک با آتش است

معاون رییس شورای امنیت روسیه هشدار داد که رزمایش کنونی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بازی خطرناک با آتش است.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف، معاون رییس شورای امنیت روسیه و رییس‌جمهور سابق این کشور هشدار داد که رزمایش کنونی ناتو بازی خطرناک با آتش است.

وی در این‌باره افزود که «اگر خود این ائتلاف تصمیم به انجام رزمایش در چنین سطحی گرفته، به این معنی است که آنها واقعاً از چیزی هراس دارند.»

این مقام ارشد دولت روسیه در ادامه گفت: روسیه قرار نیست به هیچیک از کشورهای ناتو حمله کند، اما اگر آنها تمامیت ارضی روسیه را خدشه‌دار کنند، با پاسخ فوری مواجه خواهند شد.

مدودف همچنین تأکید کرد که «اگر هر یک از کشورهای ناتو پایگاه های هوایی خود را در اختیار نئونازی ها قرار دهد، یک هدف مشروع تلفی خواهد شد.»

هفته گذشته «کریستوفر کاولی» فرمانده ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که نزدیک به ۹۰ هزار نیروی نظامی در بزرگترین رزمایش ناتو در دهه‌های اخیر با عنوان «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» شرکت خوهند کرد. این رزمایش از این هفته آغاز شده و تا ماه «می» (بیش از سه ماه) ادامه خواهد داشت.

این ژنرال آمریکایی پس از نشست دو روزه رؤسای دفاع ملی به خبرنگاران در بروکسل گفت: «ائتلاف (ناتو) توانایی خود را برای تقویت منطقه یورو-آتلانتیک با حرکت نیروهای فراآتلانتیکی از آمریکای شمالی نشان خواهد داد».

وب‌سایت «بارونز» نیز به نقل از کریستوفر کاولی نوشت: این رزمایش چند ماهه به منظور آزمایش توانایی ناتو برای درگیری با دشمنانی مانند روسیه است. در این رزمایش یگان‌های نظامی ۳۱ عضو ناتو و همچنین نیروی نظامی سوئد هم حضور دارند که خواستار پیوستن به ناتو است. به نوشته بارنز این رزمایش متشکل از مجموعه‌ای از رزمایش‌های انفرادی کوچک‌تر، از آمریکای شمالی تا جناح شرقی ناتو، نزدیک به مرز روسیه خواهد بود و در آن ۵۰ کشتی نیروی دریایی، ۸۰ هواپیما و بیش از ۱۱۰۰ خودروی جنگی شرکت خواهند کرد.

این رزمایش - بزرگترین رزمایش ناتو از زمان رزمایش Reforger در سال ۱۹۸۸ در طول جنگ سرد - در حالی برگزار می‌شود که ناتو در مواجهه با جنگ روسیه علیه اوکراین، سیستم دفاعی خود را اصلاح می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    3 1
    مدودف از ترس داره تهدید میکنه تو مگه جرات داری به کشوری عضو ناتو حمله کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس