کد خبر 1571868
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
بلغارستان نفربرهای زرهی مستعمل خود را به اوکراین ارسال کرد

بر اساس گزارش رسانه ها, بلغارستان روز جمعه اولین گروه از نفربرهای زرهی مستعمل خود را به اوکراین ارسال کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری "بی جی ان‌ای‌ اس" تصاویری را به همراه تودور تاگارف، وزیر دفاع بلغارستان منتشر کرده است که نشان می‌دهد این خودروهای زرهی روی تریلی‌ها بارگیری شده‌اند.

حزب اکثریت حاکم بلغارستان در ماه دسامبر، حق وتوی رئیس‌جمهور این کشور در مورد تامین تجهیزات اوکراین را رد کرده و کمک نظامی به اوکراین را تایید کرد.

اکنون قرار است اوکراین خودروهای زرهی مجهز به سلاح را از بلغارستان دریافت کند. بلغارستان اعلام کرده که خودروهایی در اختیار کی یف قرار خواهد داد که مورد استفاده خودش نباشد.

بلغارستان قصد دارد حدود ۱۰۰ نفربر زرهی و قطعات یدکی به اوکراین ارسال کند.

به گفته کارشناسان، تحویل این تجهیزات نظامی به اوکراین ممکن است تا دو ماه طول بکشد.

کمک نظامی بلغارستان به اوکراین درحالی انجام می‌شود که کشورهای اروپایی و آمریکا درحال تصمیم گیری برای ادامه ارسال کمک‌ها به اوکراین هستند.

همزمان با افزایش نگرانی مقام‌های اروپایی درباره احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید و قطع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی واشنگتن از اوکراین، سران کشورهای اروپایی روز پنجشنبه با اختصاص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به کی‌یف‌ موافقت کردند.

شارل میشل رئیس شورای اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما امروز به توافق رسیدیم. رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته حمایتی ۵۰ میلیارد یورویی اضافی برای اوکراین در چارچوب بودجه اتحادیه اروپا توافق کردند. با این کار بودجه ثابت، بلندمدت و قابل پیش بینی برای اوکراین تضمین شد.

رئیس شورای اروپا با نیم‌نگاهی به احتمال بازگشت ترامپ در کاخ سفید، عنوان کرد: ‌ ما از آنچه در معرض خطر است، آگاه هستیم و مسئولیت حمایت از اوکراین را بر عهده می‌گیریم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس