کد خبر 1572335
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

به گزارش مشرق،محسن فایضی در کانال تلگرامی خود مطلبی را با عنوان رمز استقامت ملت فلسطین منتشر کرد و در توضیحات آن نوشت:

رسیدن رقم شهدا و مفقودین نبرد غزه به بیش از 30 هزار نفر در 110 روز جنگ در باریکه 360 کیلومتری غزه در کنار جنایات و محاصره، ایستادگی ملت فلسطین چشم های جهان را شگفت زده کرده است. گویی که همه به دنبال یک سوال هستند که 2.3 میلیون نفر با چه منطق، هدف و دلیلی باید ایستادگی کرده و ضمن دفاع از اتفاق طوفان الاقصی حاضر به دادن هزینه باشند؟ تجربه های تاریخی زیادی در قرن اخیر نشان داده جوامعی در مقابل جنایات و ارهاب علی رغم آنکه خود را حق میدانسته، عقب نشینی کرده و یا تنها بخش کمی از آن جامعه استقامت و نبرد را نمایندگی کرده اند. اما آنچه در نوارغزه در حال رخ دادن است، ایستادگی یک ملت است.

اما مولفه دیگر برای درک ایستادگی مردم فلسطین که مهم ترین مولفه هم هست و در ملت تحت محاصره نوارغزه به عیان میتوان دید، قدرت و باور به "ایمان" است. ایمانی که برآمده از قرن ها زیست با معارف اسلام و قرآن و تسلط تفکر اسلام گرایی بر این منطقه در دو دهه اخیر و حضور کلید واژه "جهاد" در بطن جامعه غزاوی است. فلسطین محکم و با اراده ایستاده است، چون شیخ احمد یاسین ها چندین دهه در کنار تجربه تاریخی جامعه که بالاتر اشاره شد، ماهیت جهاد و استقامت اسلامی را تبیین نموده اند و مسیر نتیجه بخش آن را هم ارائه کرده و در آن مسیر استقامت بخرج داده اند.

موفقیت جریان های جهادی و اسلامی مانند جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این فرصت را به امت فلسطینی و ساکن نوارغزه داده است که عملیاتی شدن باورهای اسلامی اش را ببیند و طعم شیرین عزت و مقاومت را در مقابل سازش و عقب نشینی به امید جنایت کمتر و رسیدن به حقوقش را درک کند.

عزتی که موجب بیداری جوامع جهانی و تغییر فضای افکارعمومی جهانی شده است. استقامت و باور ملت فلسطین، ارزشی فراتر از سرزمین تاریخی فلسطین دارد.

یکی از نمونه های تبلور یافتن ایمان مردم نوارغزه، استفاده از آیات قرآن در سخنرانی ها و بیانیه های گردان های قسام، انتشار هزاران کلیپ و تصویر از تکرار آیات قرآن و مدد گرفتن از آن در جنایات و .... توسط ملت فلسطین بود که جهانیان را به قرآن و آیات و قدرت آن معطوف کرد. امام خامنه ای با تاکید بر این مسئله در دیدار با ائمه جمعه ایران فرموند:

"این خاصیّت صبر و توکّل است. مردم غزّه با ایستادگی خودشان اسلام را ترویج کردند. در اطراف دنیا، انسانهای جستجوگر میخواهند ببینند این عاملی که مبارز فلسطینی را این‌جور در صحنه نگه میدارد چیست، این اسلام چیست. اسلام را معرّفی کردند؛ در خیلی از چشمها، قرآن را محبوب کردند. پروردگارا! به حقّ محمّد و آل محمّد، روزبه‌روز بر سربلندی و عزّت مبارزین جبهه‌ی مقاومت و بخصوص مردم مظلوم غزّه و مبارزین غزّه بیفزا." ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

مقاومت فلسطین و ملت فلسطین، به خوبی به جهان اسلام و عرب آموخته اند که تنها راه امیدبخش، روشن و موفقیت آمیز پیش روی ملت ها در مقابل دنیای زورگوی کنونی ایمان، استقامت و باور به قرآن است. امت فلسطینی با بهره گیری از تجربه تاریخی، هویت و ایمان اجتماعی شان به اسلام و مقاومت، دشمن را تاکنون با حیرت و سردرگمی دچار کرده اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گمنام IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    امام زمان نگهدار و یاور مردم بی پناه غزه می باشد ان شاءالله ظهور حضرت نزدیک است و ان شاءالله هر چه زودتر شاهد نابودی کامل جبهه کفر آمریکا و اسراییل این حرمله صفتان باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس