رسانه اسرائیلی: 7 اکتبر سبب افزایش توجه آمریکایی‌ها به اسلام شده است

به اذعان یک روزنامه اسرائیلی، حوادث هفتم اکتبر و در پی آن کشتار فلسطینی‌ها سبب توجه بیش از پیش جوانان آمریکایی به مفاهیم اسلامی بخصوص قرآن شده است.

به گزارش مشرق، در هفته‌های گذشته گزارشهای متعددی از توجه جوانان آمریکایی به قرآن و قرائت آن در رسانه ها منتشر شد. بسیاری از ویدئوهای کوتاه در شبکه اجتماعی تیک تاک دست به دست شد که نشان میداد دختران جوان از خواندن قرآن و آشنایی با برخی مفاهیم آن هیجان زده هستند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی امروز در وبسایت خود گزارشی در این خصوص منتشر کرد و نوشت، «جوانان آمریکایی به دنبال معنا هستند و به دلایلی آن را مشخصاً در اسلام می‌یابند».

اتفاقات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در ظاهر به مثابه ضربه‌ای کاری به مسلمانان در آمریکا بود و در نتیجه آن پدیده اسلام هراسی رواج یافت و زندگی آنان سخت شد». یدیعوت با بیان این جملات ادامه داد: «اما در عین حال، یک پدیده دیگر هم شکل گرفت. کنجکاوی و اهتمام به اسلام در میان آمریکاییها، از دیگر ادیان بیشتر... و قرآن یکی از پرفروش‌ترین کتابها شد».

ایلاد بن داوِد کارشناس امور اسلامی در آمریکا به یدیعوت گفت: «به بیانی دیگر، اتفاقات ۱۱ سپتامبر به مثابه بزرگترین تبلیغ برای اسلام در جهان شد در نتیجه سبب گسترش آن در همه جای جهان شد. در مقابل اندیشمندان و مبلغان اسلامی خیلی تلاش کردند تا در مقابل هجمه ها به اسلام، تبیین کنند که اسلام دین صلح است... بعدتر که شبکه های اجتماعی پدید آمد آنها شهروندان ایده‌آل و قشر ایده‌آل خود را برای تبلیغ و معرفی اسلام... یافتند».

یدیعوت آحارونوت به اتفاقی جدید در هفته‌های گذشته اشاره کرد و نوشت: شبکه اجتماعی تیک تاک اخیرا پر شد از ویدئو جوانان آمریکایی (که باید بگوییم بیشترشان دختران و زنان جوان بودند) که از خواندن قرآن هیجان زده و از محتوای آن شگفت زده شده بودند.

آنچه این روند را تشدید کرده، کشته شدن مردم در غزه نیز هست. یدیعوت در این خصوص نوشت: «جنگ اسرائیل در غزه در پی اتفاقات هفتم اکتبر و تصاویری از رنج مردم نوار غزه انگیزه زیادی به آمریکاییها داد تا به قرآن و اسلام توجه کنند. این بار آن قشر هدف ایده‌آل مخاطب هستند، نسل زد (Z)؛ کسانی که در قرآن و نوشته های مرتبط با آن نقاط شروعی برای دیدگاههای خود نسبت به جهان یافتند و تصمیم گرفتند سوار بر این قطار شوند».

این روزنامه اسرائیلی افزود: مگان رایس تیک تاکر مشهور آمریکایی یک ماه پیش که در ویدئویی شگفتی خود از میزان استقامت مردم غزه را ابراز کرده سپس به دیگران توصیه کرده بود که برای دانستن راز این پایداری قرآن بخوانند و در نهایت طی هفته های اخیر خودش اسلام آورد و محجبه شد، تنها عامل این مسئله نیست. رایس بخشی از این جریان تیک تاکی است که بسرعت میان نسل زد رواج یافت. نسل زد در قرآن و اسلامی معانی‌ای یافته که آنها به ارزشهای آن ایمان دارند مثل ارزشهای آزادی و همبستگی اجتماعی و مقاومت در برابر جهان زورگو و بهره‌جو و ابزاری موثر برای به چالش کشیدن نهادها و نسلهای سابق».

یدیعوت آحارونوت در ادامه به چرایی این گرایش در آمریکا پرداخت و نوشت، «خیلی آسان نیست که بفهمیم راز این شیفتگی نسل زد به قرآن چیست، آن هم از دید ما اسرائیلی ها. تفسیرهای مبهمی از مسئله میشود و برخی جوانان تیک تاکی از توصیه هایی در قرآن در خصوص "اتصال قلبی" صحبت میکنند یا برخی دیگر میگویند قرآن به مردان دستور داده که هزینه همسرانشان را بپردازند و نفقه بدهند یا اگر مردی نمیتواند با همه همسرانش به مساوات و عدل رفتار کند، به یک همسر بسنده کند. برخی دیگر گفته اند در قرآن یک گرمی، تسامح و همدردی حس کرده‌اند که در محیط سختگیرانه مسیحی که در آن رشد کرده اند، نبوده است».

اخیرا روزنامه انگلیسی گاردین گزارش کرد، جوانان در آمریکا برای درک کردن دلیل مقاومت فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل به خواندن قرآن روی آورده‌اند. این روزنامه افزود، ویدئوهایی که با هشتگ quranbookclub در این شبکه اجتماعی منتشر شده‌اند تا کنون ۱.۹ میلیون بازدید داشته‌اند و کاربران زیادی با این هشتگ در حال به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های خود با کتاب‌های قرآن تازه خریداری‌شده و خواندن آیات این کتاب برای اولین بار هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    4 4
    چراغی را که ایزد برفروزد هرآنکس پف کند، ریشش(ریشه ش) بسوزد
  • افتخار ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    1 0
    من هر روز تعداد زیادی از کلیپهای این جوانان که به اسلام گرویده اند می بینم و هدفم کشف هدف انان که اکثرا هم دختران و زنان جوان هستند می باشد. انان پایداری مردم غزه را ناشی از اعتقادراسخ به خداوند و انرا ناشی از قران کریم می دانند و اضافه می کنند که معنویتی و ارامشی که از نماز اسلامی بدست اوردند هیچکاه قبلا تجربه نکرده بودند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس