کد خبر 1552954
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
گاردین: اسرائیل به تمام معنا بازنده جنگ غزه است

گاردین نوشت: چون افکار عمومی جهان علیه رژیم صهیونیستی است، این رژیم «به تمام معنا بازنده است.

به گزارش مشرق، سرانجام نظامیان صهیونیست که پس از ریختن ده‌ها هزار تن بمب و موشک و به کمک هزاران نخبه، نظامی و مستشار آمریکایی، انگلیسی و آلمانی توانسته بودند به بخش‌هایی از شمال غزه ورود کنند، مجبور شدند دست از پا درازتر از آن عقب‌نشینی کنند. این عقب‌نشینی درست پس از اعلام این خبر اتفاق افتاد که، «اسرائیل طی ۲۴ ساعت ۷۵ نظامی از جمله ۲ سرتیپ خود را از دست داد و ده‌ها تانک و خودروی زرهی‌اش هم نابود شد.»

کارشناس شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده بود «در ۲۴ ساعته گذشته ۲۵‌ تانک و خودرو زرهی ما منهدم و ۷۵ نفر از نیروهای ما کشته شدند. این حجم از خسارت در یک روز در جنگ‌های اخیر سابقه نداشته است.»

حالا منابع صهیونیستی ضمن تایید این خبر گفته‌اند، ۷۵درصد نیروهایی که در شمال غزه بودند، عقب‌نشینی کرده‌اند تا در جنوب غزه مورد استفاده قرار گیرند. اما «آلون گفیری»، تحلیلگر امنیتی شبکه ۱۳تلویزیون رژیم صهیونیستی علت این عقب‌نشینی را شکست صهیونیست‌ها در شمال غزه می‌داند: «ما در شمال غزه شکست خوردیم و اکنون در جنوب غزه به همان شیوه شکست می‌خوریم چون روش مبارزه ما در جنوب مثل همان است که در شمال بود. غافل از اینکه شکست در جنوب به معنای پیروزی ابدی حماس بر اسرائیل است. باید واقع‌بین باشیم، در این زمان نمی‌توانیم غزه را کنترل کنیم یا در لبنان، سوریه یا هر جای دیگری جبهه نبرد را گسترش بدهیم. موضوع بسیار دشوار شده است... بهترین کاری که اکنون باید اتفاق بیفتد این است که اسرای اسرائیلی را به هر شکلی که شده به خانه برگردانیم.»

روزنامه گاردین حتی پیش از این عقب‌نشینی، اسرائیل را شکست‌خورده جنگ غزه دانسته و در این‌باره نوشته است: «اسرائیل با تجهیزات نظامی عظیم و قدرتمندش، به تمام معنا بازنده جنگ است... اعتراضات و خیزش عمومی در سراسر جهان علیه جنایات جنگی ضد مردم غزه، ثابت می‌کند که اسرائیل از قبل این نبرد را باخته است.»

واکنش صهیونیست‌ها به خبر عقب‌نشینی‌شان

«هشام ابراهیم» فرمانده سپاه زرهی رژیم صهیونیستی اما مدعی شده است، علت این عقب‌نشینی، ضربات سخت جوانان فلسطینی و تلفات و خسارات سنگین‌شان نبوده است. و «نیروهای زرهی و نیروهای زمینی، در حال پایان بخشیدن به مأموریت نظامی خود در شمال نوار غزه هستند.»

بنابر اعلام رسمی ارتش‌ رژیم صهیونیستی، تعداد نظامیانی این رژیم که از ابتدای جنگ(۷ اکتبر-۱۵ مهر) کشته شده‌اند به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است. این در حالی است که صهیونیست‌ها از قدیم‌الایام، روی انتشار میزان تلفات و خسارات‌شان، حساس بوده و آن را بسیار کمتر از آنچه هست اعلام کرده‌اند. برای به دست آوردن میزان تقریبی تلفات نظامیان صهیونیست آنچه اعلام می‌کنند را باید ضربدر ۲ یا حتی ۳ کرد!

رئیس شین‌بت با خشم: ترورشان می‌کنیم!

«رونان بار»، رئیس شین‌بت، واحد اطلاعات داخلی اسرائیل که به نظر می‌رسد، از وضعیت جنگ در غزه، و وضعیت این رژیم در افکار عمومی جهان خشمگین است، صراحتا گفته رهبران حماس را هرکجای عالم پیدا کند، ترورشان می‌کند! تا بدین‌وسیله نشان دهد، چرا دنیا از این رژیم کثیف و تروریست بیزار است. «رونان بار» می‌گوید: «سران حماس در ترکیه، قطر و لبنان را ترور خواهیم کرد.»

بخشی از این خشم، بازمی‌گردد به وضعیتی که این رژیم در جبهه غزه با فلسطینی‌ها، جبهه شمال به حزب‌الله لبنان و جبهه جنوب با یمنی‌ها دارد. رژیم صهیونیستی در همه این جبهه‌ها ضربات بی‌سابقه‌ای خورده است. همین یکشنبه‌ای که گذشت، دو کشتی تجاری دیگر این رژیم هدف قرار گرفت و این در حالی است که پیش از این هم یک کشتی مملو از بارش به غنیمت گرفته شده و یک کشتی دیگرش هم به آتش کشیده شده بود. حتی خبر رسیده، کشتی تجاری این رژیم که روز یکشنبه در دریای سرخ هدف قرار گرفت، به قعر دریا رفته است!

نقشه آمریکا برای یمنی‌ها

فعال شدن جبهه جنوب اسرائیل و ضرباتی که یمنی‌ها به این رژیم وارد می‌کنند، آمریکایی‌ها را هم به شدت نگران کرده است. دلیل این نگرانی نیز قابل درک است. یمنی‌ها در این مدت، دو حمله مؤثر به ناوها و ناوشکن‌های آمریکایی کرده‌اند. حالا یمن می‌گوید، به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد، آمریکا می‌خواهد به کمک نیروهای یمنی وابسته به عربستان و امارات و با فعال کردن جبهه‌های داخلی یمن علیه انقلابیون، آنها را سرگرم کند، تا علیه اسرائیل و آمریکا عمل نکنند.

ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت صنعا در این‌باره گفته است: «با تشدید درگیری‌ها در فلسطین و ترس آمریکا از گسترش میدان نبرد، ملاقات‌هایی بین مقامات و فرماندهان آمریکایی با برخی از نیروهای یمنی وابسته به عربستان و امارات صورت گرفته تا برخی جبهه‌های داخلی به صورت موقت فعال شوند... این اقدام با هدف متمرکز کردن فکر رهبران انصارالله به داخل و کاهش تقابل آنها با رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی شده است... دیدارهای نیروهای وابسته یمنی با آمریکایی‌ها و اعلام آمادگی برای ایفای نقش بیشتر از جمله در حفاظت از آب‌های یمنی، به معنای خدمت آنها در پروژه صهیونیستی-آمریکایی است.»

خشم افکار عمومی از جنایات اسرائیل

در همین حال خبرها حاکی است، اعتراض‌ها و تجمعات جهانی علیه جنایات اسرائیل همچنان ادامه دارد. تصاویر حیرت‌انگیزی از راهپیمایی بزرگ ساکنان لس‌آنجلس آمریکا علیه اسرائیل منتشر شده است. مردم با حمل پرچم‌های فلسطین و تصاویر کودکان شهید فلسطینی خواستار کشیدن ترمز صهیونیست‌ها شدند. طی دو ماه گذشته تقریبا هر روز در بسیاری از کشورهای دنیا راهپیمایی‌هایی علیه جنایات صهیونیست‌ها برگزار شده است. همین امر از نگاه نویسنده روزنامه گاردین، عامل اصلی شکست اسرائیل است.

یک مقام دیگر صهیونیست استعفا کرد

رسانه‌های صهیونیستی دیروز اعلام کردند، اختلافات در کابینه نتانیاهو همچنان بالاست و حتی دادگاهی ادامه محاکمه نتانیاهو بر سر پرونده فسادش را آغاز کرده است. حالا خبر رسیده که «اسرائیل اویشر» رئیس بخش صدور مجوز تسلیحات در وزارت امنیت داخلی رژیم اشغالگر اسرائیل هم در اعتراض به سیاست «ایتامار بن‌گویر» وزیر «فوق افراطی» کابینه این رژیم به دلیل اعطای مجوز تسلیحات به شهرک‌نشینان صهیونیست از سمت خود استعفا داده است. مقامات زیادی طی یک سال گذشته و با روی کار آمدن کابینه وحشی نتانیاهو مجبور به استعفا شده‌اند و همین اختلافات از جمله مهم‌ترین دلایل وضعی است که این رژیم دو ماه است، گرفتارش شده است!

از بیماری‌های روحی تا اسهال خونی!

شبکه ۱۱ (کان) تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده، از زمان حمله تاریخی جوانان فلسطینی به اسرائیل در ۷ اکتبر تاکنون(حدود ۶۰ روز) بیش از ۲۰۰۰ نظامی به مشکلات روحی و روانی دچار شده و به روانپزشک و روانشناس مراجعه کرده‌اند. از آن‌سو فعال ایکس(توئیتر سابق) معروف عرب‌زبان با نام «علی الجبری» نوشته است که تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست دچار اسهال خونی شده‌اند. علت ابتلای این نظامیان یا خوردن غذای آلوده بوده یا ترس از جنگ! به عبارتی احتمالا وحشت از مرگ، باعث شده بسیاری از نظامیان صهیونیست، شلوارشان را قهوه‌ای کنند! منبع خبر آقای «الجبری» یدیعوت آحارونوت عنوان شده است.

موشک‌باران تل‌آویو، عسقلان و الجلیل

دیروز گردان‌های «عزالدین القسام» از «موشک‌باران و انفجارهای مهیب در تل‌آویو» خبر داد. گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی این را هم اضافه کرد که «شهر اشغالی عسقلان را در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه موشک‌باران کردیم.» تا لحظه تنظیم این گزارش، جزئیاتی از نتایج این حملات منتشر نشده بود.

حمام خون

صهیونیست‌ها به دلایل مختلف به راحتی کودکان را هم می‌کشند. یکی از این دلایل می‌تواند، نوع نگاه آنها به «غیرصهیونیست‌ها» باشد. بارها خاخام‌ها و رهبران سیاسی این رژیم گفته‌اند، هیچ بی‌گناه و غیرنظامی در غزه وجود ندارد. یکی از کارکنان رسانه‌ای نتانیاهو هم به زبان فارسی و در صفحه «ایکس»(توئیتر سابق) ضمن انتشار تصاویر اجساد غرق خون کودکان و نوزادان فلسطینی نوشته بود، دنیا باید از ما بابت این کشتار تشکر کند چون این کودکان در آینده می‌خواستند تروریست شوند! تا به امروز نیز چیزی بالغ بر ۶هزار کودک در غزه بی‌رحمانه و مظلومانه به شهادت رسیده‌اند. این مسئله باعث واکنش رئیس یونیسف شده است.

«جیمز الدر»، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در جریان سفر خود به مناطق فلسطینی از حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به‌ شدت انتقاد کرد. الدر هنگام بازدید از شهر خان‌یونس به شبکه خبری الجزیره گفت، در این منطقه «حمام خون» به‌ راه افتاده است. به گفته او حمله‌های رژیم صهیونیستی غیراخلاقی و غیرقانونی است.وی ضمن تاکید بر این که «سکوت به معنای همدستی در این جنایات است» اظهار داشت، کودکانی را دیده که دچار سوختگی شدید بوده‌اند مورد اصابت ترکش قرار گرفته‌اند، آسیب مغزی دیده‌اند یا شکستگی استخوان داشته‌اند.


منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    مشرق گاردین را تایید میکنید یعنی میشه به اخبارش اعتماد کرد اگه خدای نکرده فردا یه چیز دیگه نوشت دیگه نگید رسانه معاند ها خوب آفرین بچه های خوب
  • علی ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اسهال برای ترسو ناشی از التهابات جهاز هاظمه است اما اسهال خونی از نظر پزشکی اوج پریشانی روحی و،روانی است.این افراد در بیمارستان و تحت نظر پزشک؛ هم روزگار دشواری خواهند داشت.
  • ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 2
    خدا نکنه
    • ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      4 2
      مرگ بر آمريكا  مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
  • ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 1
    مرگ بر اسرائيل"
  • ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 1
    درود بر رزمندگان اسلام 
  • ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    با لاخره سربازان اسقاطیل هم ادم هستند . فکر نکنم همه انها هم با این حجم از وحشی گری و کودک کشی موافق باشند . شاید انها هم دارند با این کارها مخالفت خود را با سیاست های اشتباه نتانیابو نشان میدهند .مرگ بر صهیونیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس