واکنش فضای مجازی به «راستی‌آزمایی» اظهارات پوتین در بی‌بی‌سی!

کاربران فضای مجازی و شبکه اجتماعی «ایکس» مقاله بی‌بی‌سی را درباره اظهارت رییس جمهور روسیه در مصاحبه با مجری مشهور آمریکایی به سخره گرفتند.

به گزارش مشرق، پس از انتشار مصاحبه اختصاصی تاکر کارلسون، مجری مشهور آمریکایی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، بی‌بی‌سی جهانی در مقاله‌ای به «راستی‌آزمایی» اظهارات پوتین درباره جنگ اوکراین پرداخت؛ مساله‌ای که واکنش طعنه‌آمیز کاربران شبکه ایکس را به همراه داشت.

پوتین در این گفت‌وگو تاکید کرد: روسیه با آمریکا در خصوص امکان توقف ارسال سلاح به اوکراین در تماس است. این ارتباطات از طریق واسطه‌های مختلف در جریان است. من خطاب به آمریکایی‌ها گفتم اگر شما واقع خواهان توقف جنگ هستید باید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنید.

وی در ادامه افزود: بعد از توقف ارسال سلاح به اوکراین، جنگ طی چند هفته متوقف می‌شود. روسیه و اوکراین دیر یا زود از طریق مذاکرات به یک توافق دست پیدا خواهند کرد. ناتو نیز گزینه‌های مربوط به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر اراضی جدید را پیش رو دارد. جهان صرف نظر از نحوه پایان یافتن بحران در اوکراین تغییر خواهد کرد. ما هنوز به اهداف خود از طریق عملیات نظامی ویژه در اوکراین از جمله از بین بردن نازیسم دست پیدا نکرده‌ایم. مذاکرات صلح با غرب به مراحل پیشرفته خود رسیده بود اما زمانی که نیروهای ما از کی‌یف عقب نشینی کردند غربی‌ها زیر وعده‌هایشان زدند.

بی‌بی‌سی در بخشی از این مقاله به اصطلاح راستی‌آزما، نوشته است: مورخان می‌گویند که مجموعه ادعاهای پوتین بی‌معنی است و چیزی نیست جز انتخاب گزینشی تاریخ برای توجیه جنگ جاری در اواکراین. صرف نظر از واقعیات تاریخی، هیچ کدام از اظهارات پوتین دلیل و توجیهی قانونی برای حمله‌اش نیست.

با این حال، به گفته کاربران فضای مجازی، آنها به پوتین به مراتب بیشتر از «رسانه‌های راستی‌آزما و ممیزی‌های غربی» اعتماد دارند.

تعدادی از واکنش‌های کاربران ایکس از قرار زیر است:

«اوه، ببینید، راستی‌آزمایان برگشته‌اند!»

«موافق راستی آزمایی توسط دروغگوهای سریالی و مبلغان در بی‌بی‌سی هستید؟ نه، ممنون»

«بی‌بی‌سی در جریان همه‌گیری کووید، حق راستی‌آزمایی را از دست داد»

«بی‌بی‌سی صلاحیت راستی‌آزمایی هیچ چیزی را ندارد. هر بار که بپرسید به پوتین به مراتب بیشتر از آنها اعتماد دارم»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    خداییش یک موی گندیدهٔ جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین میارزه به کل سیاستمداران غربی با تمدن بوگندوشون!!
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    فقط صحبت‌های جوی خواب آلود هست که نیاز یه راستی آزمایی نداره، چون از بیخ همش چرته!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • حاجی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    پوتین خودش خودش رو تموم کرد با عملیات ویژه 9 روزه که فکر کنم شد 600-700 روز. BY BY Putin
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    جهان چرا باید اراضی تصرف شده متجاوز قبول کند شما ساکنان روسی سوار اتوبوس و به سمت روسیه ببر به رسمیت شناختن این موضوع یعنی تائید تجاوزگری و تکرار آن در آینده
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      "فقط تجزیه روسیه به ۵ یا ۶ کشور کوچیک تر قابل قبوله."به نظرم این چیزیه که سران ناتو بعد از اینکه قول دادن یک اینچ هم به سمت روسیه گسترش پیدا نکنن پیش خودشون فکر می کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس