نیویورک تایمز: سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین پس از ماه مارس از کار خواهد افتاد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: بر اساس ارزیابی مقامات آمریکایی، اوکراین با مهماتی که در حال حاضر در اختیار دارد فقط می‌تواند تا ماه آینده (مارس) سامانه‌های پدافند هوایی خود را فعال نگه دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز در این گزارش افزود: تداوم فعالیت سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین برای محافظت از غیرنظامیان این کشور در برابر حملات موشکی روسیه امری حیاتی است زیرا اوکراینی‌ها بر اثر حملات مکرر مسکو در حال فرسودگی و از دست دادن روحیه و استقامت خود هستند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات و تحلیلگران غربی نوشت: اوکراین با این ذخیره مهمات جنگی که در اختیار دارد از ماه مارس برای انجام ضدحمله‌های خود دچار مشکل خواهد شد و اگر مهمات مورد نیاز این کشور تأمین نشود، از اوایل تابستان سال جاری ارتش این کشور حتی ممکن است در دفع حملات نیروهای روسیه نیز با مشکل مواجه شود.

نیروی هوایی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو در روز یکشنبه با ۴۵ پهپاد به چندین منطقه این کشور از جمله کی‌یف و جنوب میکولایف حمله کرده است.

در این بیانیه آمده است: در جریان این حمله ۴۰ پهپاد روسی توسط پدافند هوایی اوکراین رهگیری و سرنگون شده است.

این در حالی است که رسانه‌های محلی اوکراین در پی این حملات پهپادی، از وقوع آتش‌سوزی و زخمی شدن چندین نفر در میکولایف و شرق دنیپروپتروفسک خبر دادند. همچنین در جریان حملات پهپادی بامداد شنبه روسیه به شهر خارکف نیز هفت نفر جان باختند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    امریکایی ها و اروپایی ها برای این کمک هایی به اکراین می کنند چه باجی را از مردم اکراین خواهند گرفت ؟ زمین های کشاورزی اکراین را به تاراج می برند؟ زنان و دختران اکراینی را بعنوان برده جنسی میخرند ؟
    • عمیر IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      1 1
      مرگ بر روسبه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 1
    لعنت بر زلنسکی
    • عمیر IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      لعنت به ارباب پوتینت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس