علت منتفی شدن طرح فروش خودرو با ۵ درصد زیر قیمت بازار چه بود؟

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: یکی از شیوه‌های ما برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان توسط خودروسازان، عرضه خودرو با قیمت ۵ درصد زیر نرخ بازار بود تا از محل درآمد حاصل از آن، خودروسازان بخشی از مطالبات قطعه‌سازان را بپردازند، اما این طرح اثر منفی بر بازار گذاشت، بنابراین مسکوت ماند.

به گزارش مشرق، منوچهر منطقی در خصوص ابزارهای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان، اظهار کرد: برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان چند راه حل مطرح است که یکی از این راهکارها، تجدید ارزیابی دارایی‌ها و به عبارتی به‌روز رسانی دارایی‌های خودروسازان است.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: یکی دیگر از شیوه‌ها، عرضه خودرو با قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار بود تا از محل درآمد حاصل از آن، خودروسازان بتوانند بخشی از مطالبات قطعه سازان را بپردازند اما این طرح اثر منفی بر بازار گذاشت و لذا فعلا این طرح مسکوت مانده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از راه‌های پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان، افزایش سطح منابع مالی خودروسازان از طریق شورای پول و اعتبار است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: راهکار بعدی نیز واقعی‌کردن قیمت خودروها و به عبارتی به‌روز کردن قیمت خودروها توسط شورای رقابت است.

معاون وزیر صمت همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا مانند گذشته عرضه خودرو در سامانه یکپارچه به صورت یکپارچه انجام نمی‌شود؟ اظهار کرد: ‌یکی از اهداف سامانه یکپارچه، جلوگیری از تلاطمات بازار بود، در حال حاضر شرایط بازار خودرو مناسب‌تر شده است، بنابراین‌ سامانه یکپارچه در حال حاضر بیشتر نقش نظارتی دارد.

اخیرا شورای پول و اعتبار با درخواست عباس علی‌آبادی وزیر صمت مبنی بر افزایش سقف اعتبارات ایران خودرو و سایپا به ۱۵ هزار میلیارد تومان (۵ هزار میلیارد تومان سایپا و ۱۰ هزار میلیارد تومان ایران خودرو) حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۳ موافقت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    بابا بیاد روی هرتولید داخلی ۲ میلیارد بگذارید خیال ملت راحت کنید راضی به ضرر نیستیم
  • ناصر IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    در این نظام اینقدر مدیران ارشد ومیانی کشور براساس هوای نفسشان وگاه زد وبندهای ورقابتهای جناحی تصمیمهای سلیقه ای گرفته اند وپس از چند سال خسارت ویرانگر به کشور همان قوانین منسوخ گردید ومتاسفانه هیچ وقت هم محاکمه نشدند این هم یکی از انهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس