کد خبر 1574730
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
گرامیداشت روز پاسدار در شبکه مستند سیما

شبکه مستند تلویزیون به مناسبت روز پاسدار مستندهای «به شهادت تاریخ»، «سلاح ایرانی» و «محسن ژاپنی» را پخش می‌کند.

به گزارش مشرق، مجموعه مستند «به شهادت تاریخ» روایتی از شکل‌گیری و پیشرفت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سه قسمت روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

این مستند روایتی متفاوت از شکل‌گیری و پیشرفت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که پیشرفت‌ها، افتخارات و حوادث حساس انقلاب اسلامی، را به تصویر می‌کشد.

قسمت‌های مختلف این مجموعه مستند با نام «پول‌های بدون پشتوانه» دوشنبه- ۲۳ بهمن ماه، «جنگ به سبکی متفاوت» سه‌شنبه- ۲۴ بهمن ماه، «سرزمین مادری» چهارشنبه- ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۷ از شبکه مستند پخش می‌شوند.

مستند «سلاح ایرانی» ساخته داود مرادیان هم سه‌شنبه- ۲۴ بهمن ماه- ساعت ۱۹ پخش می‌شود، این مستند با همکاری مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع در یک سال ساخته شده و به بررسی توانمندی‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح ایران می‌پردازد.

مستند «محسن ژاپنی» به کارگردانی وحید فرجی روایتی متفاوت از یک رزمنده افغانستانی به نام محسن میرزایی است که به دلیل چهره متفاوتش اتفاقی عجیب برای او رخ می‌دهد و رسانه‌های تصویری عراقی با تهیه گزارش‌هایی می‌گویند: «نیرویی از ایران را اسیر کرده‌ایم که ژاپنی است!»

گرامیداشت روز پاسدار در شبکه مستند سیما

فیلم مستند ۷۲ دقیقه‌ای «محسن ژاپنی» که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج تولید شده است، پیش‌ از این در چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت حضور داشت و توانست در بخش شهیدآوینی جایزه دریافت کند. این مستند سه‌شنبه- ۲۴ بهمن ماه ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

سوم شعبان امسال برابر با ۲۴ بهمن ماه سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس