به گزارش مشرق ،حسين اردوخاني در گفتوگو با ايسنا، اظهار كرد: برخي از شركتهاي واردكننده خودرو در واردات و عرضه محصولات نه براساس قانون، بلكه طبق منافع شخصي و زودگذر خود عمل ميكنند.
وي با بيان اينكه يكي از اين شركتها خودروهاي معيوبي كه از سوي شركت توليدكننده براي رفع عيب فراخوان شده است را خريداري و وارد ايران كرده است، خاطرنشان كرد: اين كار در خودروهاي مدل 2008 به اين سو اتفاق افتاده؛ بهگونهاي كه اين خودروها حدود 30 درصد ارزانتر خريداري شده و در بازار ايران عرضه شده است.
اردوخاني ادامه داد: بعضي از اين خودروها از سوي شركت توليدكننده از رده خارج محسوب و به قيمت بسيار نازلي فروخته شده است. به عنوان مثال در برخي از آنها، خودرو به دليل قرار داشتن در دماي بالا در مدت طولاني دچار عيوب اساسي شده است. در برخي از اين خودروها نيز مشكلاتي همچون ضعف سيستم ترمز و خرابي كامپيوتر خودرو وجود داشته است.
وي افزود: در برخي از اين خودروها در شرايطي كه در كاتالوگ خودرو حجم مصرف سوخت 10 ليتر در حدود 100 كيلومتر ذكر شده، اما مصرف واقعي خودرو حدود 20 ليتر است.
او با بيان اينكه اين اتحاديه بارها در خصوص بروز چنين تخلفاتي هشدار داده است، تصريح كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمايت مصرفكنندگان و توليدكنندگان پروندهاي را جهت رسيدگي به تخلفات اين شركت واردكننده تشكيل دادهاند.
پيش از اين مديرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرفكنندگان و توليدكنندگان از كشف تخلف گرانفروشي بيش از يك هزار ميليارد ريالي يك شركت واردكننده خودرو سواري خبر داده بود.
به گفته محمدحسين مولاخواه، اين شركت قبلا نيز با سوء استفاده از عدم اطلاع مشتريان اقدام به فروش خودروي وارداتي صدمه ديده به جاي خودرو نو كرده بود كه پرونده آن در شعبه عالي سازمان تعزيرات حكومتي مطرح و در حال رسيدگي است.
وي با بيان اينكه يكي از اين شركتها خودروهاي معيوبي كه از سوي شركت توليدكننده براي رفع عيب فراخوان شده است را خريداري و وارد ايران كرده است، خاطرنشان كرد: اين كار در خودروهاي مدل 2008 به اين سو اتفاق افتاده؛ بهگونهاي كه اين خودروها حدود 30 درصد ارزانتر خريداري شده و در بازار ايران عرضه شده است.
اردوخاني ادامه داد: بعضي از اين خودروها از سوي شركت توليدكننده از رده خارج محسوب و به قيمت بسيار نازلي فروخته شده است. به عنوان مثال در برخي از آنها، خودرو به دليل قرار داشتن در دماي بالا در مدت طولاني دچار عيوب اساسي شده است. در برخي از اين خودروها نيز مشكلاتي همچون ضعف سيستم ترمز و خرابي كامپيوتر خودرو وجود داشته است.
وي افزود: در برخي از اين خودروها در شرايطي كه در كاتالوگ خودرو حجم مصرف سوخت 10 ليتر در حدود 100 كيلومتر ذكر شده، اما مصرف واقعي خودرو حدود 20 ليتر است.
او با بيان اينكه اين اتحاديه بارها در خصوص بروز چنين تخلفاتي هشدار داده است، تصريح كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمايت مصرفكنندگان و توليدكنندگان پروندهاي را جهت رسيدگي به تخلفات اين شركت واردكننده تشكيل دادهاند.
پيش از اين مديرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرفكنندگان و توليدكنندگان از كشف تخلف گرانفروشي بيش از يك هزار ميليارد ريالي يك شركت واردكننده خودرو سواري خبر داده بود.
به گفته محمدحسين مولاخواه، اين شركت قبلا نيز با سوء استفاده از عدم اطلاع مشتريان اقدام به فروش خودروي وارداتي صدمه ديده به جاي خودرو نو كرده بود كه پرونده آن در شعبه عالي سازمان تعزيرات حكومتي مطرح و در حال رسيدگي است.