کد خبر 1574870
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در توئیتی نوشت:

از "أبوهامور" هم خبر دارند؟!

فوتبال، ورزشی جادویی است، چنان که به هنگام موفقیت تیم یک کشور، می تواند چند صباحی، ضعف های آن کشور بپوشاند. مثل برخی کشورهای آمریکای جنوبی یا آفریقایی و آسیایی.

یک علت در هیجان بالای رقابت های فوتبال است و علت دوم، در کم اطلاعی برخی مخاطبان از همه واقعیت های کشور ها که موجب می شود درخشش مقطعی یک کشور در فوتبال را با رشد یافتگی اشتباه بگیرند.

البته رسانه ها هم می توانند نقشی گمراه کننده ایفا کنند، چنان که برخی از آنها، به بهانه مسابقه ایران و قطر و سپس قهرمانی قطر انجام دادند و معرکه گرفتند که: "ایران چقدر عقب مانده است و قطر چه پیشرفته و چه ورزشگاه هایی دارد و چه درآمد هایی و ...".

خیلی از این رسانه های مثلا ناراحت از باخت تیم ملی ایران، همان هایی بودند که سال گذشته در بحبوحه جام جهانی، از بُرد تیم ملی مقابل ولز و شادمانی مردم عصبانی شدند و برای باختش، هورا کشیدند!

این وسط، خبرگزاری خبرآنلاین وابسته برخی مدیران دولت قبل، نوشته: «ایران1 - قطر5. باختیم، بد هم باختیم. حقیقت کوتاه و تلخ است: قطر تاکنون از میدان مشترک‌ گازی با ایران، بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد دلار کسب درآمد کرده، ولی ما ۳۰۰میلیارد دلار. ایران دومین ذخایر گاز شناخته‌شده جهان را در اختیار دارد ولی کمتر از ۲٪ کل صادرات گاز جهان را در اختیار دارد".

فعلا کاری نداریم که شرکت توتال بر سر همان دولت غربگرا کلاه گذاشت و اطلاعات مخازن پارس جنوبی را بدون اجرای قرارداد کذایی به سرقت برد و آمریکا چگونه با برجام، نقد امتیاز گرفت و وعده نسیه فروخت.

اما هیچ یک از این رسانه ها نگفتند قطر چند سال قبل، به واسطه محاصره و اقدام نظامی عربستان، چگونه تحقیر شد. ننوشتند که با کمتر از سه میلیون نفر جمعیت، چندین برابر ایران نفت و گاز صادر می کند اما مناطق فقیر نشین بسیاری دارد و بارها مورد انتقاد کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌ های کارگری قرار گرفته‌است.

نگفتند کشوری که کلّا دارای نیروی نظامی ۱۱٫۸۰۰ نفری است، یازدهمین واردکنندهٔ بزرگ سلاح در جهان بوده! و ضمنا مجبور است به میزبانی پایگاه نظامی بزرگ آمریکا و توافقات نظامی یکطرفه تن بدهد.

مقایسه شبه جزیره ای سه میلیون نفری (با جمعیت وارداتی) بدون استقلال سیاسی یا حتی توسعه یافتگی اقتصادی، با کشوری هشتاد و پنج میلیون نفری، آن هم از زاویه برد و باخت فوتبالی و تسری موضوع به بقیه حوزه ها، مغالطه و قیاسی مع الفارق است.

کشور ما با همه فراز و نشیب ها، اکنون به اذعان محافل آمریکایی و اروپایی، ابر قدرت منطقه است؛ توانسته با وجود تحریم ها، توسعه را بومی سازی کند و در بسیاری از حوزه های علمی و فنی، پیشرفت های حیرت انگیزی در مقیاس جهانی داشته باشد.

اگر حاکمیت نگرش های غربگرایانه در برخی ادوار نبود که بخواهد رشد و توسعه را معطل اخم و لبخند غرب کند، و اگر دست های تفرقه و شکاف افکن نبود -که مثلا در بحبوحه جام جهانی، تیم ملی ما را آماج حملات مخرب و دو دستگی کرد- قطعا پیشرفت های کشور چند برابر امروز بود.

سرانجام این که اگر صعود نکردن به مرحله فینال جام ملت های آسیا، معیار محض پیشرفت و عقب ماندگی باشد، ژاپن و کره جنوبی و عربستان و امارات، بسیار جلوتر از ایران، حذف شدند و اصلا به جمع چهار تیم راه پیدا نکردند.

تصویر: منطقه فقیر نشین أبوهامور در دوحه پایتخت قطر، پشت برج های سر به فلک کشیده.

پشت برج‌های سر به فلک کشیده چه خبر است؟! +عکس

پشت برج‌های سر به فلک کشیده چه خبر است؟! +عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    12 57
    بسوزین
    • نیکا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      34 13
      از چی بسوزیم از پیشرفت علمی وصنعتی و پزشکی ونظامی قطرخخخخخ
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      7 4
      من نمی دانم فوتبال چه ربطی به پیشرفت علمی و صنعتی داره ؟ فوتبال ورزش است ورزش یعنی دویدن و استقامت بدنی ایران توانست ژاپن را ببره . خیلی از کشورها توانستند ژاپن را ببرند ایا کشورهایی که تیم زاپن را بردند پیشرفته تر از ژاپن هستند ؟ الان برزیل و آرژانتین ایا پیشرفته تر از ژاپن هستند ؟ ژاپن تا بحال چند بار جام جهانی را برده ؟ برزیل بارها برنده جام جهانی شده ایا برزیل پیشرفته تر از ژاپن هست ؟ الان امریکا را نگاه کنید ایران در جام جهانی امریکا را برد ایا ایران پیشرفته تر از امریکا است ؟
    • US ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      3 6
      به لطف سیاست نبوغ آمیز جمهوری اسلامی همین کشورها دارند در بسیاری از علوم از کشور ما جلو می افتند، با یه نفر آدم آکادمیک صحبت کن بهت میگه چی به چیه...تو گوشت خوندن که ما خیلی خوبیم تو هم باورت شده، یه دونه برد الکترونیکی از ebay خریدن به جای پردازنده کوانتومی فرو کردن به رسانه ها، خودت تا آخرش برو چه خبره
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      2 1
      چرا اینقدر به فوتبال حساس هستید ایران در کشتی و وزنه برداری و والیبال و ... هر سال مدال طلا برنده می شه و در صورتی که قطر اصلا این ها را نداره احساسی نباشید
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      4 0
      بازیکنان فوتبال قطر اصلا هیچکدام بومی قطر نیستند همه انها از نقاط مختلف جهان جمع اوری شده و شناسنامه قطری گرفته اند برنده شدن از طریق بیگانگان اصلا لذت نداره در صورتی که بازیکنان بومی باشند برنده شدن لذت داره
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      یکی از این علوم پیشرفته کشورهای حاشیه خلیج فارس رو بگو تا ما هم بدونیم خخخخ ...اینا برای کارهاشون هم از نخبه های ایرانی استفاده میکنند..جون خودت کمتر از انترنشنا ل تحلیل خبر بگیر به شعورن برنمیخوره اراجبف اونا رو تکرار میکنی نابغه اکادمیک
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    14 33
    برای یک بار هم شده تفکر کنید وجواب ندهید شاید برایتان واقعیت حرف دیگران مسجل شود
    • خان داداش IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      اتفاقا شماها هم باید مختصری تفکر کنید و دلیل اصلی را که جمعیت خیلی خیلی کمتر حدود یک میلیون ( ما بقی اکثرا خارجی ها هندی و پاکستانی و..) و وسعت کم و فروش چند برابری گاز و نفت که باعث میشه بخور و بخور ضعف مدیریتی و ...اونا کمتر مشخص باشه.برای مثال فکر کنید ایران فقط مناطق بالانشین تهران باشه.که جمعیتس از کل قطر بیشتره.همه ثروتمند و برج نشینو ماشین های آنچنانی.
    • خان داداش IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      اتفاقا شماها هم باید مختصری تفکر کنید و دلیل اصلی را که جمعیت خیلی خیلی کمتر حدود یک میلیون ( ما بقی اکثرا خارجی ها هندی و پاکستانی و..) و وسعت کم و فروش چند برابری گاز و نفت که باعث میشه بخور و بخور ضعف مدیریتی و ...اونا کمتر مشخص باشه.برای مثال فکر کنید ایران فقط مناطق بالانشین تهران باشه.که جمعیتس از کل قطر بیشتره.همه ثروتمند و برج نشینو ماشین های آنچنانی.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      2 1
      درسته شرکت توتال سر حسنکلید کلاه گذاشت واقعیت نبود
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      27 7
      همین حرف را به خودت بزن، کمی تفکر کن و جواب نده شاید واقعیت این نوشته برایت مسجل شود
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      40 7
      واقعیت کدوم حرف .....جماعتی عقب مانده پیشرفت رو در ساختن ساختمانها یا ورزش میدانند اگه پیشرفت این مدلیه پس ارژانین و برزیل هم خیلی پیشرفته هستن بالاتر از کشورهای صنعتی اروپا و امریکا ...شعور هم خوب چیریه
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    14 11
    عمده ساکنین این محله ها کارگرهای خارجی هستند، ایا شهروند قطری هم اینجوری زندگی میکنه؟ فقط فوتبال نیست سرانه یه قطری در مقایسه سرانه یه ایرانی چند برابره!؟
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    کاش ما هم به جای دادن ۳.۵ میلیارد دلار به یک شرکت چای جداقل ۳ تا ورزشگاه عظیم و با گنجایش بالا میساختیم و میزبان رویدادهای بین المللی مثل جام ملت های آسیا یا بازیهای آسیایی یا المپیک و ...میشدیم.همین کشورهای حاشیه خلیج فارس با فروش نفت و سرمایه گذاری در زیرساخت ها و توسعه امکانات امروز میلیاردها دلار از طریق صنعت گردشگری دارن پول در میارن.برگزاری رویدادهای جهانی مثل جام جهانی باعث تبلیغات عظیم و توسعه کشور میشه.ررای کشوری مثل ما که آماج حملات رسانه ای غرب قرار داره برگزاری جام جهانی یا جام ملت های آسیا اونم در ودزشگاه های مدرن میتونه تبلیغات بزرگ و شکستن تبلیغات غرب باشه.میتونه هیجان و شور زیادی به جامعه تزریق کنه.ما چطور پول داریم بدیم به یک شرکت چای اونم ۳.۵ میلباد دلار ولی برای ساخت ورزشگاه و زیرساخت نداریم؟؟به ۱ میلیارد دلار میشه یک مجموعه ورزشی عظیم ساخت.با ۳.۵ میلیارد دلار ۳ مجموعه!!!با ۳.۵ میلیارد دلار میشد ۲ برج خلیفه ساخت و بک برند شهری و مدرن ایجاد کرد.ما پولمون رو درست استفاده نمیکنیم.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    29 5
    فوتبال یک ورزش نیست یک صنعت است که خیلی ها دارن ازش پول خوب در می اورن و برای مردم نیست و برای جیب از ما بهتران است واقعا بدبختن انهایی که برای دنیای دیگران اینجور خودشان رابه اب و اتش می زنن و گول تبلیغات و هیاهوی پول پرستان را می خورن من که نه از باخت تیمی ناراحت و نه از برد شان خوشحال می شم
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    وظیفه این سایت که شاخص ترین این طیف هست ،تحقیر ایران به هر نحوی که شده است بخصوص لشکربلوکی که با ادعای استراتزیست بودن هر حرف بی ربطی را تجویز میکند . هدف اینها چیز دیگریست فوتبال و قطر و... بهانه هست .
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    2 1
    خبر آنلاین زیاد جدی نگیرید
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 1
    اینجا محله کارگران خارجی قطر هست البته ما بهش میگیم گطر
  • حسن زاده IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    10 7
    جناب ایمانی شیر مادر و نان پدر حلالت. الحق که جهاد تبیین نمودی، اما چه سود که برخی گوش و چشم خود را بسته اند و نمی خواهند بفهمند ختم الله علی قوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوه
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    19 7
    با مدیریت جهادی دولت احمدی نژاد 17 فاز پارس جنوبی ساخته شد و در برداشت گاز از قطر جلو افتادیم دولتهای غربگدای هاشمی و خاتمی این پروژه را معطل گذاشته بودند.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      18 7
      احمدی نژاد شاید نه غرب گرا و نه شرق گرا بود... اما او احمق گرا بود.... دلتون به چیش خوشه بابا....؟!!!
    • BE ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      4 7
      ملت باید سالها تاوان ناشکری احمدی نژاد رو پس بدند.
    • BE ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      4 5
      ملت باید سالها تاوان ناشکری احمدی نژاد رو پس بدند.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      5 7
      احمدی نژاد غلط اضافی کرد که این کارها به اسم او تمام شود! هر آنچه زمان ایشان به بهره برداری رسید عملکرد دولت قبل از او بود! انصاف هم خوب چیزی است. بماند که اکنون باید از حال صحبت کرد! واقعا شما پیشرفت و سرمایه گذاری واقعی می بینید؟؟؟؟؟!!!!!!!
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      3 0
      پالایشگاه ستاره خلیج فارس و 17 فاز پارس جنوبی در دولت احمدی نژاد به پیشرفت بیش از 85 درصدی رسیدند و در دولت روحانی تکمیل و افتتاح شدند در دولتهای هاشمی و خاتمی هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      فاز یازدهم پارس جنوبی در دولتهای خاتمی و روحانی 20 سال معطل توتال و شل مانده بود در دولت سیزدهم سکوی آن نصب و راه اندازی شد.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      4 1
      پیشرفت پروژه فازهای پارس جنوبی در دولت خاتمی صفر درصد بود تا پایان دولت اصلاحات قطر 60 میلیارد دلار از فازهای پارس جنوبی برداشت کرده بود.
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 4
      مدیریت احمدی نژاد در همین فوتبال به فنا دادن تیم های پاس و نفت تهران و ساختن استادیومهای داغون ده هزارنفری که مخروبه شده
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    6 2
    چرا با روزنامه‌های که‌ از بودجه نظام ارتضاق می کنند وعلیه نطام سیاه نمایی کنند برخورد نمی کنند درحالی که‌ بانیان عقب افتادن درپروژه گاز پارس مقصر اصلی دولت های غرب پرست بوده وهستند
  • ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    8 5
    درآمد سرانه شان را هم بگویید آنهم بصورت رسمی
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      4 1
      کلا یک میلیون جمعیت رسمی قطر بدون خارجی ها.یعنی به اندازه چندتا منطقه بالانشین تهران هم نیستند.سرانه مناطق شمالی تهران چند برابر قطره
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      8 5
      کلا یک میلیون جمعیت رسمی قطر بدون خارجی ها.یعنی به اندازه چندتا منطقه بالانشین تهران هم نیستند.سرانه مناطق شمالی تهران چند برابر قطره
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      9 1
      قطر کلا یک میلیون نفر جمعیت داره و یک کشور کوچولو است بروید به نقشه نگاه کنید حجم کشور قطر به اندازه استان تهران هم نیست یک کشور کوچولو با جمعیت کم . در عرض چند ساعت می توان کل کشور قطر را با ماشین چرخید از بس کوچولو است اگر جنگ راه بیفته قطر در عرض نیم ساعت اشغال میشه صدام به کویت حمله کرد و در عرض یک روز کل کویت را اشغال کرد همین صدام 8 سال با ایران جنگید و نتوانست وارد ایران بشه
    • علی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      0 0
      کل جمعیت بومیان قطر 350 هزار نفره
  • مهدی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    تحلیل هر دو طرف سطحی، شما از اینطرف بوم افتادید آنها از آنطرف و هیچکدام هم راست نمیگید
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    جناب ایمانی ایکاش می گفتین اگر ایران هم مثل قطر سرمایه های خارجی رو جذب می کرد همون شرکت توتال که اومد سرمایه گذاری می کرد درادامه پروژه های ال ان جی هم می ساختیم اگر خط لوله گازی از پارس جنوبی به سمت اروپا از ایران میرفت به جای روسیه ایران امروز ابرقدرت گازی جهان بود نه اینکه امروز تو تامین گاز مصرفی داخل موقع سرما با مشکل مواجه باشیم .اگر به جای لجاجت وشعار با تدبیر وگفتگو مشکلمون رو با دنیا حل می کردیم امروز مردم مجبور نبودن با درامد سرانه زیر دویست دلار سر کنند امروز گوشت 600تومن نبود ودولت ها این قدر کسری بودجه وحشتناک نداشتن .جناب ایمانی شوروی سابق هم یک زمانی ابر قدرت جهان بود حتی از آمریکا قوی تر اما با بی تدبیری همون راهی رو رفتن که الان ما داریم میریم .اون زاغه هایی که تو قطر دارین می بینین زاغه های کارگرانی هست که برای قطریها کار می کنند وگرنه مردم قطر اصلا وابدا هیچ مشکل اقتصادی ندارن .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    جناب ایمانی ایکاش می گفتین اگر ایران هم مثل قطر سرمایه های خارجی رو جذب می کرد همون شرکت توتال که اومد سرمایه گذاری می کرد درادامه پروژه های ال ان جی هم می ساختیم اگر خط لوله گازی از پارس جنوبی به سمت اروپا از ایران میرفت به جای روسیه ایران امروز ابرقدرت گازی جهان بود نه اینکه امروز تو تامین گاز مصرفی داخل موقع سرما با مشکل مواجه باشیم .اگر به جای لجاجت وشعار با تدبیر وگفتگو مشکلمون رو با دنیا حل می کردیم امروز مردم مجبور نبودن با درامد سرانه زیر دویست دلار سر کنند امروز گوشت 600تومن نبود ودولت ها این قدر کسری بودجه وحشتناک نداشتن .جناب ایمانی شوروی سابق هم یک زمانی ابر قدرت جهان بود حتی از آمریکا قوی تر اما با بی تدبیری همون راهی رو رفتن که الان ما داریم میریم .اون زاغه هایی که تو قطر دارین می بینین زاغه های کارگرانی هست که برای قطریها کار می کنند وگرنه مردم قطر اصلا وابدا هیچ مشکل اقتصادی ندارن .
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 0
    مگه ورزش فقط فوتباله! مدالهای سعودیه با ایرلن در مسابقات آسیایی و غیره اصلا قابل مقایسه نیست! قطر که از بیخ ! کشورکی که باریکن وارد کند که نمیتواند از قهرمانی ملتش بگوید!
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    5 5
    شما ایران رو شبیه قطر بکن ما خودمون میدونیم چطوری زندگی کنیم
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    5 5
    یه مثالی هست که میگه گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اه اه بو میده
  • مرتضی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 1
    جالب اینجاست مدارس ایرانی قطر هم تو این منطقه است یعنی رفتن تو همچین جایی مدرسه زدن برای مرفه های ایرانی ؟ منطقیه ؟ اینا مناطق کارگرهای مهاجر هستش
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    2 0
    احسنت
  • حمید IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    استقلال سیاسی ، توسعه یافتگی اقتصادی با همین دو تا عبارت ،ملت رو گول زدید سوال 1.کشور قطر که این دو تا رو نداره بابت نداشتن این دو تا چه آسیبی به معیشت و زندگی ملتش وارد شده ؟؟؟ 2.چقدر اقتصادش و مردمش تحریم شده اند ؟ سوالات زیادند اما لطف کنید به همین دو تا فقط جواب بدید
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 7
    خودتونو نکشین معلومه که داشتن استادیوم خوب و مدرن باعث احساس غرور رضایت و شادی مردم ایران میشود حالا قطر داره اصلا از فردا تمام بازیهارو بببازه ( چون نیرو انسانی نداره ) همین مطلب رو خودیها در مورد عربستان هم گفتند اقا نساختین و مفت خورهاتون کوفت کردند قبول کنید
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    7 3
    یکی از شیوه های رسانه های انقلابی یا به اصلاح خودی اینه چیزیو ندارند و میخوان با شلوغ کاری و قاطی کردن جملات احساسی و دینی ماست مالی کنند دیگه همه آگاه هستند نمیشه چقدر ارز به لگن ساز دادین و منابع کشور هدر دادین ؟ کلی استادیوم میشد ساخت کلی جاده کلی خونهو.. چقدر اتفاقای مثل دبش داریم ؟ چقدر نهاد مفت خور داریم که فقط کوره پولسوزی هستند
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    2 4
    مطالبات مردم مشخص است کاملا هم بحق و عاقلانه است داشتن استادیوم خوب و پیشرفت کشور به حق است برا هر کشوری خوب است مطالبات اصلاح طلب که از هر فرصتی برا رقابت تیکه استفاده میکنند و نگران کشور نیستند با مردم فرق دارد خودتونم میدونید مردم درست میگن ولی وصلش میکنید به اصلاح طلب و موضوع به بیراهه میبرید
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 2
    بابا یک عده صهیونیستی اصلاح طلب دارند فتنه گری میکنند بهشون توجه نکنید این اصلاح طلبان پیاده نظام صهیونیست هستند قوه قضائیه و مسئولین باید با خبرگزاری های اصلاح طلب که دارند لجن پراکنی می کنند و دنبال فتنه و آشوب هستند به شدت برخورد کند
  • اهبرخان IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    6 1
    نه فوتبال نشان پیشرفت است نه برج ها. اگر حکام عربی حاکمان عادلی بودند الان قطری ها باید روی سنگفرشی از طلا راه می رفتند. ان دوتا برج ادرس غلط دادن است. ان نخود مغزهای ایرانی که برای خود تحقیری از هر ابزاری اسفاده می دانند اسکل های بیش نیستند
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 0
    چقدر طرفداران جمهوری اسلامی حقیر و بی ارزش و بی منطق هستند.
  • رضاییان IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    من دوحه زندگی کردم. اولا بوهمور هست نه أبوهامور. دوما اینجا کمپ افراد طرد شده بوده که همینجا زادو ولد کردند. و در حال حاضر هم این منطقه بلکل تخریب شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس