کد خبر 1577900
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۵

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در توئیتر نوشت:

یک اتفاق فوق العاده در راه است؟!

خبرهایی به گوش میرسد که ایران، روسیه، و ترکمنستان به ایجاد هاب گازی در منطقه نزدیک شده اند. محلی متمرکز که گازهای سه کشور از طریق آن صادر میشود. این از بهترین راه های دور زدن تحریم ها است. یعنی کسانی که مشتری روسیه بوده اند، اما مشتری ایران نبوده اند، حالا مجبورند گاز ایران را هم بخرند. یا کسانی که گاز ایران و روسیه را میخریده اند اما به هر دلیلی امکان خرید گاز ترکمنستان را نداشته اند اکنون گاز این کشور را هم وارد میکنند. نکته مهم و کلیدی در این خصوص البته موقعیت استراتژیک ایران است.

این هاب امکان آن را میدهد که گاز این سه کشور را جمع کرده و با خط لوله به هند و کشورهای جنوب آسیا منتقل نماید. قبلا صحبت از حضور قطر هم در این هاب بود، لیکن از آنجایی که قطر برای فروش گاز خود مشکل چندانی ندارد، احتمالا در این جمع حضور نداشته باشد. اما به هر حال موقعیت ایران با توجه به اینکه بر خلاف قطر میتواند به جای صادرات با کشتی، گازها را با خط لوله منتقل نماید، موقعیتی ویژه و متمایز است.

وقتی میگوییم انتخابات مهم است و مسئولانی که انتخاب میکنیم در سرنوشت مردم و مملکت تاثیر مستقیم دارند یعنی این. تصور کنید بجای دولت رئیسی همچنان دولت روحانی بود و به جای مجلس فعلی مجلس لاریجانی! آیا اساسا از این گشایش ها خبری میشد؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    24 46
    هنوز هم خبری نشده ! با یه تیتر که نمیشه اوضاع رو دگرگون کرد
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    12 7
    واي چه گشايش مهمي شکر خدا
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    5 2
    عراق خط لوله قراق و سرمایه گداری در عراق سوری و گرفتن این دو کشور از نطر زیر ساختی امتیتی های تک سیاسی برای خودمون اونطرف سعی می کنه شما هژمون نشید دنیای اقتصاد و امثال عنی نزاد هم هستند پس کارنون مشکل خواهد بود
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    8 5
    این کاش این اتفاق به زودی رخ دهد تا از زیر فشار بار اقتصادی مردم نجات پیدا کنن
    • بهرام IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      3 0
      خدا وکیلی اصلا فهمیدی یارو چی میگه؟
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    9 3
    چقدر عالی
  • رضاخ IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    5 3
    نه ،چرا؟چون اون هدفش فشار اقتصادی مردم و درپی آن اعتراضات فراگیره مردمی بقول روحانی کف خیابان ودرنهایت تسلیم نظام دربرابر نظام سلطه،این یعنی کل هدف اونا ازکارخبری نبود .(فروش دویست هزار بشکه نفت در روز نهایتش همین بود)
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    13 5
    احسنت ،خیلی هم عالی!! تا چشم دشمنان ایران بخصوص یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون و غربگداهای داخلی کور بشه!!
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    6 6
    انتخابات مهمه ولی واسه شما وقتی هی از این افتتاح ها ودستاوردها صحبت میکنین ولی درعوض هی روزمردم سیاه وسیاه تر میشه یعنی تمام این ثروتها وپولها میره توی جیب یه عده مفت خورپس زیادازمردم انتظارنداشته باشین از دستاااااااااااااااااااوردهاتون خوشحال باشن
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    9 1
    اگر ایران استانهای شمالی را از دست نداده بود هیچ کشوری به گرد ثروت و قدرت ایران نمیرسید. حتی در ورزش.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    4 7
    دانشمند پرفسور محل این هاب کجاست. دیگه شدید نوکر صد در صد پوتین این در حالی اصلا گازی داشته باشید که صادر کنید
  • DE ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    6 4
    همه باید رای بدهیم و هیچ بهانه ای وجود ندارد در این شرایطی که دنیا به هم ریخته و کفتارها و شغالهای زرد غربی منتظر یک طعمه ی ضعیف نشستند که تکه پاره اش کنند. سرنوشت سوریه و عراق و لیبی و یا بهتر اوکراین باید درس عبرتی باشد برای ایرانی ها یک اشتباه و تحریم انتخابات باعث یک بحران ناخواسته می‌شود و قدرت گرفتن یکی مثل زلنسکی غربگرا و این هم عاقبتش. همه باید رای بدهیم.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      6 2
      و حتما باید به فرموده مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی به کاندیدای اصلح رای داد.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    2 3
    موضوع اصلی تقسیم بندی قدرت وثروت است که هردو گروه سروپا یکی هستند این مردم ضعیف و بی پشتیبان هستند که دارند با این مشکلات مجبورند کنار بیایند
  • سیف IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    5 1
    الحمدلله. به کوری چشم دشمنان و به حول قوۀ الهی موفق خواهند شد ان‌شاالله
  • FR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    6 4
    درود بر دولت رییسی و مجلس دوازدهم
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    1 1
    حالا قراره چند صد دلار هم سود کنید؟ شاید پانصد دلار سود کردید. البته با جمعیتی که تولید نمودین حداقل درآمد کشور باید 500 میلیارد دلار میشد که اونم ندارین عوضش ریال بدبخت دارین که هر روز ارزششو بیارید پایین تا عده‌ای بیشتر گوش باقی را ببرن. این است اقتصاد.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      حداقل شما هم یک کاری برای رشد کشور انجام بده !!! همه اش مصرف می کنید اما حاظر نیستید برای آبادانی کشور کاری بکنید. تا حرف کار میشود فقط کارگر اتباع خارجی را می گوئید اما حاظر نیستید حتی برای کسب درآمدتان همان کار را انجام دهید . به قول معروف به چشته خوری عادت کردید و از کار زحمت دار بیزار هستید. یعنی تمام کارگران ساختمانی در اروپا و یا آمریکا را ببینید ، اکثرا بومی هستند و بینشان آسیائی و آفریقائی هم هست . اکثر جوانان بدون تحصیلات هم عادت کردند فقط بگویند بیکار هستند اما خیلی کارها را در ایران فقط اتباع خارجی انجام میدهند. !!!! از مکانیکی و تعویض روغنی و کارهای ساختمانی گرفته تا کشاورزی و سنگ کاری و گچ کاری و رنگ کاری و تفکیک زباله و اصولا هر کاری که در آن سختی باشد و البته کارفرماهای پول دوست هم در ایران ، عامل اصلی دامن زدن به این وضع هستند.روش کشور در پرورش تکنسین و یا کارگر فنی و ساختمانی باید عوض شود و باید الزام ساختمان سازی به سمتی برود که هیچ کسی نتواند به غیر از کارگر ایرانی و یا اتباع خارجی که کارت اقامت دارند از کارگر غیر قانونی بدون مجوز استفاده کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس