کد خبر 1575360
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
بارزانی از حضور نظامیان آمریکا در عراق حمایت کرد

«مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق با دفاع از حضور نظامی آمریکا در کشورش گفت: کسانی که در حال حاضر در قدرت هستند، به خاطر آمریکا ( سرنگونی صدام ) به این جایگاه رسیدند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «موازین نیوز»، وی که در دیدار با «دیوید برگر» کاردار سفارت آمریکا در استان صلاح الدین در شمال عراق سخن می‌گفت، مدعی شد: همه طرف ها به خوبی می دانند که اگر آمریکا نبود که رژیم سابق را سرنگون کند و به عراقی ها برای آزادی عراق کمک کند، کسانی که اکنون در قدرت حضور دارند هرگز نمی توانستند بر عراق حکومت کنند.

بارزانی گفت:حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق «یک مسأله ملی» است و تنها به یک گروه عراقی مربوط نمی‌شود.

رئیس حزب دموکرات منطقه کردستان عراق در ادامه از همه خواست که از گفت‌وگو و توافق‌های میان دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی حمایت کنند.

بارزانی در این باره گفت: حتما باید دولت عراق از طریق وزارتخانه‌ها و نهادهای رسمی براساس نتایج گفت‌وگو با ائتلاف بین‌المللی به یک توافق دست یابد و همه احزاب و گروه‌های عراقی باید به این حقیقت آگاه باشند که تروریسم و خطر بازگشت دوباره آن همچنان وجود دارد.

بارزانی در این دیدار مدعی شد: مسأله خروج نظامیان خارجی از عراق جزء اختیارات پارلمان نیست و برای حفظ منافع عراق حتما باید این موضوع از مزایده‌های سیاسی و تبعات و معادلات منطقه‌ای کنار گذاشته شود.

«مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق نیز اخیرا در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا مخالفت خود را با خروج نیروهای آمریکایی از عراق بیان کرده است.

وی اعلام کرده بود که ماهیت تهدیدات در منطقه تغییر کرده و اقلیم کردستان عراق به ادامه حضور نظامیان آمریکایی نیاز دارد.

سخنان مقامات اقلیم کردستان عراق درحالی است که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دوشنبه شب تأکید کرد که حضور ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در این کشور به پایان خط رسیده است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر شده اند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در مرکز بغداد مستقر کرده‌اند.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های سازمان الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 17
    درود بر بارزانی
    • US ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      1 0
      مقر بارزانی ها رو بزنید
  • باغبان پیر FR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    19 1
    بارزانی ها از سرسپردها ی امریکا و اسراییل هستند. آقای مسعود بارزانی بدان اگر سردار سلیمانی و مدافعان حرم و مقاومت جوانان عراقی نبود شاید امروز مجبور بدی پشت سر ابوبکر بغدادی نماز بخوانی و دختر های کرد را صیغه آنها بکنی .
    • احمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      1 2
      به نظرم اگر آمریکا از عراق خارج شود جنگ داخلی قطعا شروع می شود
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      1 0
      امریکا تا وقتی مزدور داره قطعا جنگ هست
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    12 0
    خائن تر از این بی شرف در عراق صدام بود
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    8 1
    من نمیدونم اخه شماربه چه اداری شهر اینها چه فکر کردن تا دیروز اویزون اینو اون بودن این دلکک
  • ناشناس IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 1
    مگر فقط آمریکا کشوره ؟ از دیگر کشورها هم کمک بگیرند .زوسیه .چین .انگلیس . ...
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    اقای بارزانی اگر امروز شما در کردستان زندگی میکنید و زن ها و دخترانتان در بازار برده فروشان به فروش نمی روند کسی نیست جز ایران به نمایندگی سردار سلیمانی و سپاه انوقت شما سرزمین خود را در اختیار صهیونیست ها قرار داده اید ؟ وجدان دارید ؟ شرف دارید ؟ اگر داعش امده بود زن و بچه ات اسیر نمی شدند ؟
  • US ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    بزنید مقر و لانه این ام التروریست های اکراد و دشمنان ایران و امنیت ملی ایران را
  • حمید ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    این مردک بقای خود را در نا امنی و شلوغ کاری در عراق می بیند.میداند که اگر عراق به ثبات کامل امنیتی و سیاسی برسد دیگر بارزانی های اسرائیلی جایی برای زر زدن ندارند
  • حمید ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    این مردک بقای خود را در نا امنی و شلوغ کاری در عراق می بیند
  • حمید ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    2 0
    این مردک بقای خود را در نا امنی و شلوغ کاری در عراق می بیند.میداند که اگر عراق به ثبات کامل امنیتی و سیاسی برسد دیگر بارزانی های اسرائیلی جایی برای زر زدن ندارند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    آقای بارزانی اونی ک بهش تکیه دادی توسکا چله هسته
  • مهدی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    ولی این نکته را عنوان نکرد که صدام هم پیمان آمریکا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس