ترامپ ماه آینده میلادی برای پرونده حق السکوت محاکمه می‌شود

یک قاضی آمریکایی در حکمی جلسه دادگاه دونالد ترامپ را طبق برنامه در ماه آینده میلادی (۲۵ مارس) تعیین کرد و با درخواست های وکلای مدافع رئیس جمهور سابق آمریکا برای تاخیر جلسه دادگاه مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس از این دادگاه گزارش داد قاضی خوان مانوئل مرچان از تاخیر در دادگاه جداگانه ترامپ در واشنگتن استفاده کرده و این ماه را برای جلسه دادگاه او اعلام کرد.

پرونده ترامپ در واشنگتن مربوط به توطئه برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است. این پرونده عملاً در انتظار نتیجه درخواست تجدید نظر ترامپ متوقف شده است.

این تصمیم به این معنی است که پرونده‌ مربوط به حق السکوت و روابط مخفیانه ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، اولین مورد از چهار پیگرد کیفری علیه وی است که جلسه دادگاه آن برگزار می شود. موارد دیگر اتهامات علیه ترامپ شامل تلاش برای تغییر نتایج انتخابات و نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه در خانه خود در فلوریدا است.

وکلای ترامپ تصمیم به تعیین این تاریخ و از اینکه ترامپ باید همزمان با تلاش برای شرکت در رقابت های انتخاباتی، در نیویورک محاکمه شود، انتقاد کردند.

تاد بلانچ وکیل مدافع ترامپ گفت: «این کاملاً مداخله در انتخابات است که فرد را مجبور کنیم در دادگاه در منهتن حضور داشته باشد.»

در طول سال گذشته، ترامپ از مرچان به عنوان یک "قاضی متنفر از ترامپ" انتقاد کرد و از او خواست از این پرونده کناره گیری کند و تلاش کرد پرونده را از دادگاه ایالتی به دادگاه فدرال منتقل کند، اما این تلاش ها نتیجه ای نداشت.

مرچان اعتراف کرده است که چندین کمک مالی کوچک به دموکرات ها، از جمله ۱۵ دلار به جو بایدن، رقیب ترامپ، انجام داده اما گفته است که از "توانایی خود برای منصفانه و بی طرف بودن" اطمینان دارد.

تصمیم روز پنجشنبه این قاضی بخشی از پرونده های حقوقی مختلف برای نامزد پیشتاز جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا است که به شکل فزاینده ای از جنجال های دادگاهی به عنوان بخشی از مبارزات سیاسی خود کرده است.

پیش از این نیز، دادگاهی در آمریکا اعلام کرد که ترامپ از مصونیت ریاست جمهوری برخوردار نیست و می‌توان او را به اتهام توطئه برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ تحت پیگرد قرار داد.

ترامپ در این پرونده مدعی شده بود که از اتهامات کیفری برای اقداماتی که وظایف ریاست جمهوری او بوده، مصون است اما دادگاهی در واشنگتن دی سی با صدور حکمی این ادعا را رد کرد.

این یک شکست برای ترامپ در تلاش برای فرار از احکام دادگاه محسوب می شود. وی سال‌ها است که با استناد به مصونیت ریاست‌جمهوری با پرونده‌های متعدد علیه خود مبارزه کرده است.

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواستار تجدیدنظر در خصوص این حکم شود. درصورتی که ترامپ درخواست تجدیدنظر کند، پرونده به دادگاه عالی آمریکا خواهد رفت. در این دادگاه محافظه‌کاران دارای اکثریت هستند.

جک اسمیت، بازرس ویژه آمریکا، ترامپ ۷۷ ساله را به توطئه برای تغییر پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ و ارتکاب تقلب برای ماندن در قدرت متهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    فکر کن با این همه اتهام بخواد دوباره رئیس جمهور آمریکا بشه، واقعا باید به حال آمریکا گریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس